AV Scart Kabel?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xboxmaniaxx, 9 jan 2003.

1. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Dag mensen,
    Ik ben van plan morgen een AV scart kabel te kopen. Nou is mijn vraag: Hoe wordt het aangesloten? En waarop wordt het aangesloten? Want mijn pa wordt een beetje gek van dag geroezemoes met die scart aansluiting. Er hoort eigenlijk dvd op, maar ik heb daar ook mijn xdoos op aangesloten. Dus telkens als we een dvd willen kijken moeten we het weer verwisselen. Bij de av kabel is dit toch anders?

2. markorius

markorius Guest

nee, adv. SKART, ah aansluiten zoals je skartkabel nu....

3. ralph18

ralph18 neij-wiert de gekste

Leuk Bevonden:
    0
    eeen av scart kabel heeft een scart aansluiting net zoals de originele kabel en een soort blokje eraan waar je de digitale kabel aan kunt sluiten voor dolby digital geluid. Ook ondersteund deze rgb zodat het beeld wat beter is mits je tv dat ook ondersteund.

je blijft dus met het scart probleem zitten.
    Je kunt ook zoeken naar een scart splitter kastje wat het mogelijk maakt om meer scartkabels op dat kastje aan te sluiten en dan gaat er 1 scart kabel in je tv.

edit: plaatje en link toegevoegd

scart adapters zijn niet zo duur je zult ze denk ik bij de meeste audio/video zaken wel kunnen krijgen

http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_20.shtml

hier staat bijvoorbeeld boven aan een scart adapter voor 9,80 euro

Laatst bewerkt: 9 jan 2003
  4. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    En hoeveel kosten die splitters dan? Me pa gaat echt over zijn toeren:confused: Is het bv gewoon te koop bij dixons?

5. Austin_77

Austin_77 Ford focus RS

Leuk Bevonden:
    0
    Een splitter is niet al te duur, rond 20 a 30 euro...
    Let wel op, mijn broer heeft eens een splitterkastje gekocht welke automatisch omschakelde naar het apparaat welk signaal gaf (video, dvd of xbox), maar kreeg steeds slecht beeld. Hij heeft er toen een gekocht waarbij hij handmatig met drukknoppen het apparaat moest kiezen...probleem opgelost!
    Koop er dus een met drukknoppen.

6. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het wil wel eens slecht beeld opleveren,
    als je de dvd speler en xbox op 1 splitter zet.
    dit kun je het beste testen door de dvd speler aan te zetten en dan de scart v/d xbox uit de splitter te halen.

7. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom verkoop je de DVD speler niet en koop je daarvoor een DVD-kit + wat leuke DVD's ?

8. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    bij de handy-man...of die in hilverdorp zit weet ik dus ff niet...heb ik gister een scart-splitter gehaald...had er al 1 voor 2 scarts..nu heb ik er 3...prijs?....9.50 €

9. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dag mensen,
    Het is allemaal gelukt! Heb een splitter gekocht een een Advanced Scart Cable. Alles netjes aangesloten, maar ik vind dat er gewoon geen ruk veranderd is. Moet ik soms nog wat instellen? Het is gewoon een 100 hz tv. Zie ik soms wat over het hoofd? Alles is hetzelfde gebleven. Er is echt niets veranderd, niet scherper, niet moooier of wat dan ook:confused: |:- Ik kan het ook een beetje overdrijven natuurlijk, maar ik wil dit toch wel graag weten.

10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft je TV meerdere SCART aansluitingen? Vaak is er maar eentje RGB. Effe omdraaien dus.

11. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo een splitter waarin de dvd gaat en die van de xbox. Maakt dit dan wat uit?:confused:

12. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    Oohh, nu ik erop kom. Mijn tv heeft 2 aansluitingen. Eentje onder heet AV2 en de andere weet ik niet. Het zijn er in ieder geval 2

13. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze nu verwisseld en op RGB aangesloten. Op kanaal AV1. Toch zie ik nog steeds geen verschil?! Kan het aan iets anders liggen?

14. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Jouw ogen? 8)

15. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    Maar waar zou ik dan op moeten letten. Ik heb wel gemerkt dat alles iets scherper is, met name in Splinter Cell.

16. Cabdriver

Cabdriver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan het mis hebben, maar als je een rgb kabel hebt en je stopt die vervolgens in een scartsplitter die NIET rgb-kabels ondersteunt, dan merk je volgens mij idd geen verschil in beeld. Of maakt dit niet uit?

17. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu niet in zo een scartsplitter zitten, maar in de poort zelf ( RGB AV1 dus). Ik merk wel dat alles scherper is geworden.

Allemaal bedankt voor jullie hulp en wat mij betreft mag hier een slotje op.

18. xboxmaniaxx

Leuk Bevonden:
    0
    (=Slotje=)

Deel Deze Pagina