1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed om te horen, wat is trouwens die "game mode" ? is dat nog wat leuks of zie je geen verschil :)
     
  2. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me ook steeds af wat die "game mode" nou precies in houdt, wordt het beeld dan ineens 10x mooier ofzo? :D
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Topic weer geopend aangezien Melbuuln nog even nodig heeft om de startpost te vernieuwen.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Superding! Heb 'm nu sinds twee weken en ben er erg tevreden mee. Prima beeld als je speelt op de 360 (wel game mode uitzetten want al die hulpmiddeltjes zijn alleen maar storend) en HD is echt schitterend [​IMG] Heb vandaag even (stiekem) een episode van Planet Earth gedownload (ik moet nog even een HD- of Blu-Ray-speler kopen) en dat ziet er wel zó schitterend uit [​IMG]
     
  5. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Hij ziet er ook nog eens erg strak uit.
     
  6. Bart009

    Bart009 BeeYou

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamemode in die samsungs houdt geen scherper beeld in ofzo maar meer een 'ideale' afstelling van kleur en geluid. Zo wordt bijvoorbeeld het beeld iets donkerder voor het contrast. Ik heb het gewoon aanstaan, vind het wel prima zo.

    Vind overigens wel dat de kleuren in de R8 veel mooier en helderder zijn dan in de S8 (van wat ik heb gezien in de BCC). Vond de S8 een beetje dof en flauw qua kleur.
    Maar goed, het probleem is dat ze bij die zaken nooit een console aansluiten op die tv's :D, dan kan je pas goed vergelijken!
     
  7. genetic

    genetic Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke tijd voor mij om wat vragen te stellen die vast al gevraagd zijn ergens op de vorige 77 bladzijdes en om de mening van de experts.

    Ik dacht eerst te gaan voor de Samsung LE27S71B, na het lezen van de eerste 16 pagina's ofzo. Mensen waren er tevreden over, en de punten op kieskeurig zagen er goed uit. Maar nu na het zien van de tv van unrealer heeft ook die tv mijn interesse getrokken.

    Wat mij aantrok aan de Samsung LE27S71B was de redelijk lage prijs en de goede punten. Nu is de Samsung LE32S81B een eurootje of 200 meer, maar nog wel binnen mijn budget. Hij is bovendien groter en aangezien ik vaak coop doe met iemand op dezelfde leek mij dat beter. Maar nu zijn mijn vragen:

    Is er fatsoenlijk co-op te spelen op de Samsung LE27S71B. Nou ja dat kan op elke tv wel, je merkt er na 5 min niks meer van. Dus beter gezegd, of gevraagd, hoe is de grootte als je er zelf voor zit. Ik zit er meestal tussen de 1,5 a 2 meter vanaf.

    Dan de volgende vraag gaat over de Contrast ratio. Die is bij de LE27S71B 3000 :1 en bij de LE32S81B 7000 :1. Zit daar nu nou noemenswaardig veel verschil tussen of is dat te negeren?

    Dit zijn de tv's trouwens, maar die zullen wel bij de meeste bekend zijn:
    LE27S71B
    http://kieskeurig.nl/product/4DDFD0F97469AD42C12571A10050D957.htm
    LE32S81B
    http://kieskeurig.nl/product/79185A8968386F2BC12572A4004CEBBD.htm

    Alvast bedankt :)
     
  8. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is dat zeker te merken, vooral met de donkere kleuren (zwart = grijs bij lagere contrasten,)

    maar ik sta al 100% achter de LE32S81B die wordt het voor mij :)
     
  9. genetic

    genetic Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reactie. Dus hoe hoger het contrast hoe beter zwart eruit ziet of zien alle kleuren er beter uit?
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Het contrast bij samsungs is dynamisch en maakt niet zoveel uit. Het native (echte contast) komt ongeveer uit op 1200 of 1600. Je kunt gerust voor de S71 gaan, die ziet er ook gewoon goed uit, ook al is het design van de S81 wel iets mooier. Je kunt ook voor de LE32S62B gaan, die is kwa specs hetzelfde als de S71, behalve de helderheid (die is iets minder maar dat maakt niet uit), en die heb je dus in 32" voor 552 euro incl. verwijderingsbijdrage en verzendkosten en wel >>hier<<
     
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    De afstand waar Mike zit (235 cm) en de afstand waar ik van mn scherm af zit (250 cm) zijn ongeveer perfect. Je hebt hele modelletjes waarmee je kan uitrekenen hoe hoog je scherm moet hangen, hoe dichtbij je moet gaan zitten enz. Weet niet of die ook voor lcd's gelden, die zijn natuurlijk 4 x kleiner.
    Mocht iemand het willen zien dat schemaatje zal ik het wel even opzoeken.
     
  12. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is de game mode ook om te voorkomen dat het scherm inbrand. Tenminste dat heb ik ergens gelezen. Is daar iets van waar of is inbranden iets van de jaren 90?

    :{

    [edit]Oh ja alleen plasma's branden in of niet, en nu ook niet meer of wel?[/edit]
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2007
  13. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd geweten dat LCD's niet inbranden

    Hoewel, wanneer mijn broer 4uur aan een stuk hexic speeld zonder van beeld te veranderen merkte ik wel soort van schaduwen op maar die verdwenen wel na een korte tijd.
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Wat vinden jullie van deze tv: http://www.kieskeurig.nl/product/4CCCAEDAB1CD7B99C12571DC0046017C.htm (alle info te vinden op deze pagina)

    Er zullen vast veel betere tv's zijn, maar hij moet vooral goedkoop maar toch van aardige kwaliteit zijn, vandaar deze tv die van Sharp is, goede reviews krijgt en een award gewonnen heeft. Ik heb nu een gewone beeldbuis tv en zoek een HDTV om de graphics van de Xbox 360 games beter op uit te laten komen. Is deze tv dan een grote verbetering? Of stelt het niks voor vergeleken met de duurdere full hd tv's? Ik hoop dat jullie willen helpen, want ik heb niet zo veel verstand van welke contrastratio, helderheid, resolutie en horizontale en verticale kijkhoek goed is bij zo'n tv. En ik snap ook niet hoe dat precies zit met 720 en 1080i en zo.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2007
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou dan praat je wel over uitersten zeg. Eerst een tv van 360 euro en dan over Full HDTV's vanaf 1500 euro. Je kunt ook de Samsung LE27S71B nemen die is er voor iets minder dan 500 euro dacht ik, en daar zijn veel mensen over te spreken.
     
  16. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou deze is vergeleken met een gewone beeldbuis zeker een hele verbetering. Misschien wat aan de kleine kant maar voor die prijs denk ik dat je heel tevreden kunt zijn. Over het merk (gebruikersgemak etc) kan ik weinig zeggen...
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die is in prijs verlaagd! :eek:
    koopje
     
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Hij is weer wat groter dan mn huidige tv, en de behuizing is erg compact. Ik heb niet zo veel ruimte in mn kast voor de tv, dus daarom zou deze tv voor mij een goede keuze zijn. Ik ben dus alleen benieuwd naar de (beeld)kwaliteit, van de tv zelf dus en icm de xbox 360 spellen.

    @ Kevf: maar het is dus een goede tv?

    @ Dusky Demon: Die tv heeft wel een veel betere contrastwaarde, maar is wss te groot voor mn kast. Ik heb tegenover mn bed een ladekast met daarboven op een kast die aan de voorkant open is met een verstelbare plank in het midden en onderin staat de tv, daarboven dvd-speler, xbox 360 en box en op de kast 2 boxjes en dvd's en xbox 360 spellen. Dus hij moet in die kast passen, anders moet ik het hele bovenste deel van de kast er af halen en heb ik geen plek voor de dingen die daar in en op staan, dus dat is niet handig. Dus daarom moet vooral de behuizing van de tv compact zijn.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2007
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik noem die behuizing van die tv die jij zei anders ook niet echt compact. Die vond ik zelfs lomp groot.
     
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat mag je vinden, maar die is aan de zijkanten niet zo heel veel breder dan het tv-scherm en past daarom net in mn kast in de breedte, de hoogte past zoiezo wel omdat ik die plank kan verstellen en de diepte lukt ook omdat hij natuurlijk platter is dan een beeldbuistv. Bij de Samsung zitten de boxen aan de zijkant waardoor hij wss net niet in mn kast past.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina