Deze geluidsset kopen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BFalcon, 10 jan 2003.

1. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet het, weer zo'n nutteloos topic... Maar goed toch zou ik willen vragen of iemand ervaringen heeft met deze set set

Tis een technics en zit zwaar te twijfelen deze te kopen... Ik hoor van iedereen dat dolby digital echt heel mooi is (heb nu dolby surround, maar de set begint kuren te vertonen..).
    MAar nogmaals, heeft iemand deze set? zoja wat zijn je ervaringen?

Tis nogal een bedrag dus wil eers tinfo. inwinnen voordat ik zoiets koop..

2. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de specificaties (link) ondersteund deze set GEEN Dolby Digital maar alleen Dolby Pro Logic Surround, dus NIET kopen als je Dolby Digital wilt.

3. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    bij link staat toch dolby digital DECODER?
    dat is toch hetzelfde....

4. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet het niet, er staat wel met DD decoder, maar er staat ook dat het Pro Logic geluid opleverd... Beetje vreemd... Maar je wilt perse van die gigantische boxen? Je kunt al een setje voor veel minder hebben.. Heb je alleen niet van die grote boxen, maar wel een subwoofer... Dat is het ja: bij DD zit wel een subwoofer... Ik zou nog even verder kijken, maar met jou budget vind je wel wat.

5. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een ander kenmerk van een Dolby Digital set is dat het vermogen en het frequentiebereik van de 5 kanalen (link, rechts, center, linksachter en rechtsachter) gelijk is. Dit is bij Dolby Prologic niet het geval, achterkanalen zijn mono, minder vermogen en beperkt in frequentiebereik.

Vergeet niet dat de set die je wilt aanschaffen een OPTISCHE Dolby Digital ingang heeft.

Laatst bewerkt: 10 jan 2003
  6. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou ziezo geen wisselaar kopen ik vind dat die dingen altijd sneller kapot gaan dan gewoon 1

7. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat je een optische ingang moet hebben voor je xbox.

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Egh dude je heb dus al een set.. ? pro logic.
    Wat precies van je oude set begint kuren te vertonen want als ik jou was zou ik gewoon een losse dolby - digital versterker kopen.
    Dat heb ik ook gedaan, het is een grote kast dat wel (yep groter als de box) maar je hoort ook wel het verschil ook, vaak zijn die losse versterkers kwalitatief ook beter als in zo'n setje.
    En als je al een pro logic set heb heb je dus ook al genoeg boxen ;)

9. Junior04

Junior04 JUNIOR EL PADRINO...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou de z680 van logitech kopen die ondersteund alles.
    DTS, Dolby Digital, Dolby Surround 2.
    Hij gaat tot 450 watt RMS!
    Dit alles voor 400 Euro!

10. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, ik weet dat je ook dolby digital setjes hebt voor minder, maar op dit setje zit meteen alles...
    Maar shit ik vind het stukje op die technics site ook wazig.. Er staat dolby digital decoder maar bij vermogen uitgang staat dolby pro logic. 8)

11. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Zit die erin? heb ik nog niet gezien... Maar dan is het toch goed? dan koop ik een optisch kabeltje en dan van Xbox direct in stereo.. Dan is het dus gewoon dolby digital. (of niet?)

12. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, ik vind die boxen wel vet! En de subwoofer zit al in die boxen gebouwd.. Ik vind dit setje er echt stoer uitzien. En ik HOOP dat dit setje digital heeft...

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    De subwoofer zit in de boxen? hmmm vreemd..
    Volgens mij is dat niet helemaal tengoede van het geluid.. een subwoofer heeft namelijk een klankkast nodig om een mooi diep geluid te geven. Zo groot ogen die boxen mij nou ook weer niet..
    Ik zou eerst een demo'tje proberen te krijgen van het geluid van die set.. En zeker weten dat ie digitaal echt ondersteund

14. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    De woofer is 17cm doorsnee. En een klankkast heeft 'ie wel, een mooie houten ook nog! (veel beter als plastic)
    De boxen zijn niet abnormaal groot, maar zeker ook niet klein te noemen.... Maar goed, eigenlijk zal ik eerst ff naar het setje moeten luisteren idd en zeker weten dat ie digital heeft...
    Tis trouwens technics en die maken bijna het beste audiospul.

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ok dat is inderdaad best redelijk
    ja dat is wel belangrijk niet die plastic troep.
    Ik denk dat dat wel verstandig is.. Ik denk zelf namelijk dat de combo normale box/woofer de woofer te schel zal laten klinken.. maar ik ken me vergissen, zoveel verstand heb ik ook niet van die dingen :)
    Technics is zeker niet slecht, ik zou inderdaad wel zeker er van zijn of ie digitaal ondersteunt.
    Aan de andere kant als je nu goeie boxen heb etc is het misschien voordeliger en kwa geluid ook misschien beter om een aparte versterker te kopen.. hehe als je er dan 1 haalt die 4 ohm (zo schrijf je het geloof ik) ondersteund ken je zelfs van die enorme auto boom boxen als subwoofer gebruiken.. ga kijken of dat met mijn versterker ook mogelijk is..
    Anyway denk dat het belangrijkste is dat het digitaal dolby is.. voor de rest is het ook een smaak kwestie natuurlijk

16. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb gelezen dat de woofers (volume) apart te regelen zijn.. ook nog per kanaal (dus links en recht appart van elkaar)

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat zou waarschijnlijk wel de oplossing zijn.. Nou ja denk nog steeds dat het verstandig is om hem eerst te horen spelen

18. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Dan wordt het toch ff naar de bcc gaan dan! Maar ik hoor dus liever jullie meningen dan een mening van een vaak bevooroordeelde verkoper!

19. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Zolang je er van uit gaat dat de mening van die verkoper bevooroordeeld is ben je goed bezig ;) Maar ff een demootje en luisteren betekent nog niet moeten kopen ;)
    Zou toch eerst flink rondshoppen bij verschillende winkels.. blijft een dure uitgave (zelfs al lijkt het in euro's minder :) )

Deel Deze Pagina