1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    M61 is voorloper van de M71 serie, dus tja oud.
     
  2. Sandertje

    Sandertje Achievements

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke zouden jullie kiezen een Sharp LE26SA1E ( 3 jaar garantie dacht ik) of een Samsung LE26R81B. De Samsung is een nieuwer model, maar is hij van betere kwalitiet. (Natuurlijk voor mijn xbox360)
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Maar is ie ook slecht? Is hij slechter of beter dan de S71/S62?
     
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Nou ik zou zeker voor de samsung gaan! Al was het alleen maar om hoe die eruit ziet! PWNED!
     
  5. xboxjunkie

    xboxjunkie Kapotboks 360!!!

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal :).

    Het is de hoogste tijd om zelf ook maar eens een hd ready tv aan te schaffen.. :)
    Ik ben van plan om de samsung LE32R81B of de LE37R81B te kopen..
    Of wordt hier iets anders geadviseerd?


    :)

    Mvg xjunkie
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wijsheid is om zelf te beslissen welke maat je wil :D Volgens mij zijn die tv's behalve 5 inches diagonaal verschil exact hetzelfde...
     
  7. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier woor vaak de vraag gesteld of de X-box 360 wel echt 1080p ondersteund via componente kabel.
    Nu heb ik zelf de kans gehad om dat eens goed uit te testen omdat ik nu zelf een Full HD tv heb, en ik moet eigenlijk zeggen dat de componente Full HD kwaliteit van de 360 mij een beetje tegen vald als je het gaat vegelijken met de HDMI Full HD kwalietijt van de PS3. En echt wat geeft de PS3 tog een mooi beeld :D

    Het is wel wat mooier de 1080p op de 360 maar niks in vergelijking met de 1080p kwalietijt van de PS3.

    PS dit zegt weer niks over de grafische kwaliteit van de games op de 360 want over het algemeen is dat weer beter op de 360 (Vind ik persoonlijk toch wel jammer :mad:)

    Dus eigenlijk is componente 1080p niet de echte 1080p =(
     
  8. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe zit het met de verschillen tussen de component en de vga kabel?
     
  9. basovich

    basovich Guest

    hy,

    Ik heb sinds kort de Sharp LC37 XD1E Full HD (1080p)
    Nu heb ik wat probleempjes met het aansluiten van mijn xbox 360. Nu heb ik via een VGA kabel die bij de tv werd meegeleverd de Tulps: groen, blauw en rood aangesloten op Ext 4.
    [​IMG]

    maar nu is het probleem dat ik geen geluid kan horen, misschien komt dit omdat ik hem heb aangesloten op Ext 3. waardoor ik dus als ik naar Ext 3 ga geluid krijg maar geen beeld en als ik naar Ext 4 ga wel beeld krijg en geen geluid.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik geluid krijg bij Ext 4??
    En ook als ik via het Xbox dashboard mijn HD-settings op 1080p probeer te krijgen wordt het beeld ca. 15 sec zwart en is er niks gebeurd. 1080i geeft hij wel weer terwijl de tv 1080p hoord te ondersteunen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2007
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je goed kijkt zie je op de foto rechts van de VGA aansluiting 'Audio' staan. Als je dan nog beter kijkt zie je daar een klein rond gaatje bij zitten. Dit is de audio poort voor Ext.4. Je moet dus een verloopstukje hebben om van de wit/rode geluidskabel van de 360 een tulp aansluiting hebben om in het 'audio gaatje' te doen. Dan moet het werken. Echter je hebt dan wel stereo geluid.

    Vind het trouwens wel vreemd dat er geen normale component aansluiting op zo'n soort tv zit! Component is toch wel een vaak gebruikte aansluiting. Helemaal op een Full HD tv. Dan zou ik, als ik een sharp ontwerper was, een scartpoort weghalen en daar een componentaansluiting zetten ipv een verloop kabeltje via de VGA poort.

    En over dat 1080p; de 360 mag geen 1080p via component doorgeven ivm met beveiliging oid. Maximaal kan je hem dus op 1080i instellen. Alleen dmv een VGA kabel kan hij 1080p uitzenden.

    Misschien is een VGAkabel wel een aanrader in jou situatie. Je hebt dan geen verloop stukje meer nodig en je hebt 1080p. ;) :)
     
  11. basovich

    basovich Guest

    oke bedankt!!
    dus ik heb voor die geel, rood en witte tulpjes een geluidskabel nodig om ze in te steken en daarna in de tv?? is het ook mogelijk om mijn Dolby surround 5.1daarvoor in de plaats te zetten? heb hem namelijk nog niet aangesloten maar ben het wel van plan hem voor de tv te gebruiken (dus ook gewoon tv zenders via die boxen) heb ik dan nog een kabeltje omdat ik hem niet persee voor de 360 wil gebruiken?

    en wat voor kabel zit er dan nu in die ext 4. dat is toch een vga??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2007
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Die gele heb je helemaal niet nodig. Dat is het composiet video signaal, slechtere kwaliteit kan je niet hebben;). Je hebt een converter nodig zoals op het plaatje:

    [​IMG]

    Om 5.1 te krijgen via een externe geluidsset heeft die geluidsset een optische ingang nodig. Achterop de stekker die in je 360 gaat zit nog een connector voor een optische aansluiting. Als je geluidsset dit ook heeft dan kan je simpel een optischekabel ertussen doen en dan heb je 5.1 (na wat instellingen op de 360 en je geluidsset ;))

    Voor tv geluid via je geluidsset kan je een wit/rode verlengkabel gebruiken en in de 'output' poort van je tv (naast ext. :cool: en je geluidsset prikken.

    Ext. 4. is inderdaad een VGA aansluiting. Wat ik bedoelde is deze kabel Daar zit al een VGA connector op zodat je het verlengstukje component-vga die bij je tv zat niet meer nodig hebt. Daarnaast kan de VGA kabel 1080p weergeven dus voor jou tv het beste beeld geven.
     
  14. basovich

    basovich Guest

    oke bedankt.
    heb net even mijn DD 5.1 setje bekeken en heeft een heel jaar in de doos gestaan vanwege verhuizing en deze kwam van de woonkamer beneden en zo te zien zijn deze kabeltjes alleen gemaakt voor de dvd speler die erbij hoort:

    [​IMG]
    [​IMG]
    deze kabeltjes gaan naar de Bass box en vanuit daar naar de 5 speakers.
    en hier de hele set:
    [​IMG]


    maar volgens mij kan ik beter doorgaan in de DD 5.1 thread;)


    EDIT: bij de link die je me gaf stond dit:

    maar geen 1080p?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2007
  15. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan inderdaad beter naar het DD5.1 thread gaan. Lees daarvan ook de startpost eens, die maakt al een heleboel duidelijk ;)

    Ik ben er vrij zeker van dat de VGA kabel 1080p kan weergeven. Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen?

    Dit zegt eigenlijk al genoeg 8) Ultieme geluidsbelevenis met stereogeluid :x Zodra je een degelijk 5.1 setje gehoord heb, praat je wel anders. _O_

    Het verhaaltje is puur een marketingpraatje...
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    is de Samsung M61 beter of slechter dan de S71/S62?
     
  17. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    kijk en vergelijk zal ik zeggen. zet de specs naast elkaar, en je hebt je antwoord.

    edit: yay, 900e post :D
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    De kabel ondersteunt 1080p. Hou er alleen wel rekening mee dat 9 van de 10 schermen alleen native 1080p accepteren over het digitale kanaal (DVI/HDMI) en dus niet over analoge aansluitingen (Component/VGA).
     
  19. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA is ook niet echt veel beter
    Heb dan wel de volledige resolutie omdat de componente aansluiting van mijn tv alleen scannen niet ondersteund :mad:
     
  20. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag mijn TH-37PV45 binnen gekregen die heb gekocht voor 777 euro bij Media Markt Leeuwarden.

    Prachtig ding!*)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina