Tilt technologie is nu ook beschikbaar voor de Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DaMan, 24 jun 2007.

1. DaMan

DaMan Guest

Tilt technologie, de technologie waardoor de Wii nu zo razend populair door is geworden is nu ook beschikbaar voor de Xbox 360.

De 2 bekende Xbox modding fabrikanten Talismoon & XCM brengen zowat beide tegelijkertijd printplaatjes op de markt waarmee 't mogelijk is om bewegings-gevoeligheid in de Xbox 360 controller in te bouwen.

Talismoon brengt 't op de markt onder de naam "Tiltboard" & XCM onder de naam "Besttilt"

http://www.hdtvinfo.eu/news/news-articles/tilt-technology-available-for-the-xbox-360-controller.html

Ik denk dat ik zo'n boardje eerdaags ga bestellen, lijkt me wel handig bij tennisgames, zoals Top spin :)

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.892
    uhm, als je goed leest worden games die de analoge stick gebruiken ondersteund. Ik ga er dus vanuit dat dit boardje enkel de functies van de analoge stick overneemt met tilt. Dit betekent dus dat je alleen zou kunnen lopen en richten doormiddel van tilten, niet slaan. Dat krijg ik er tenminste uit.

Mijn advies: wil je tennis spelen, koop een Wii ;)

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wil je tennis spelen ga op tennis

4. DaMan

DaMan Guest

Ik had 'n paar videootjes op Youtube gezien, waar men deze technologie demonstreerde met 2 racegames & 'n Flightsimulator. Het is zeer bruikbaar, als ik de beelden moet geloven.

5. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan sturen in bv forza, vliegtuig besturen, etc. schieten enzo moet je met je knopjes enzo nog steeds doen maar met een wii ook dusja.

6. Rich_Art

Rich_Art The one and only

Leuk Bevonden:
    1
    Nouja, dat slaat nergens op natuurlijk. Wil je schieten, ga dan op een schietvereniging. Wil je racen, ga dan naar zandvoort etc..

Peace,
    Rich_Art. ;)

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.892
    Ja, maar die racegames gebruiken dus de analoge stick om te sturen. Als je dan die tiltsensor gebruikt voor de games met analoge stick, en deze dus als analoge stick gaat gebruiken kan je sturen door te tilten. Maar bij een tennisgame kan je natuurlijk niet slaan door beweging, enkel lopen en sturen. Het is gewoon een simulatie van de analoge stick.

@ FallingDarkness: Maar je kan niet met een tennisracket zwiepen zoals op een Wii ;)

8. DaMan

DaMan Guest

Hij detekteert ook voorwaartse & achterwaartse bewegingen, zoals ik op tekeningen over dit principe gezien heb. Maar ik vrees wel dat je grotendeels gelijk hebt dat dit niet zo goed zal werken, zoals bij de Wii, omdat de technologie van de Wii geavanceerder is, door 't gebruik van infrarood sensors.
    Voor motorracen zal dit zeker goed werken, aangezien ik in 't verleden al zo'n soort controller op de PC had voor motorracen. Wat autoracen betreft gaat er natuurlijk niks boven 'n goed racestuur met forcefeedback! Ik ben ook zeer tevreden met m'n Logitech DriveFX :)

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.892
    Ja, hij doet dus gewoon wat de analoge stick doet. Om met je racket te slaan moet je nog steeds op een knop drukken.

10. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Welkom in 2007 dit product bestaat al best lang hoor :eek:

11. Jarno120

Jarno120 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de wii ja maar niet voor de xbox360 -.-

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Toch lijkt me dit best lachen en voor 35,- ach dat is te doen toch? Eerst ff reviews afwachten en dan knoop doorhakken.

edit: wel klote dat je dus zelf aan het solderen moet :mad:

Laatst bewerkt: 25 jun 2007
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Voor de xbox 360 ook al een tijdje hoor er zijn verschillende mods bekend :)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ja maar die waren geloof ik meer homemade. Dit ziet er iets structureler uit.

15. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de 360 ook hoor :)

16. DaMan

DaMan Guest

Ik las dat Talismoon dit ontwerp van 'n homebrew maker heeft gekocht.

17. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Beter aparte controllers maken hoor, denk niet dat het de gameplay ten goede komt eerlijk gezegd. Misschien voor games die hier speciaal voor ontwikkeld zijn.

Deel Deze Pagina