Tilt technologie, de technologie waardoor de Wii nu zo razend populair door is geworden is nu ook beschikbaar voor de Xbox 360. De 2 bekende Xbox modding fabrikanten Talismoon & XCM brengen zowat beide tegelijkertijd printplaatjes op de markt waarmee 't mogelijk is om bewegings-gevoeligheid in de Xbox 360 controller in te bouwen. Talismoon brengt 't op de markt onder de naam "Tiltboard" & XCM onder de naam "Besttilt" http://www.hdtvinfo.eu/news/news-articles/tilt-technology-available-for-the-xbox-360-controller.html Ik denk dat ik zo'n boardje eerdaags ga bestellen, lijkt me wel handig bij tennisgames, zoals Top spin
uhm, als je goed leest worden games die de analoge stick gebruiken ondersteund. Ik ga er dus vanuit dat dit boardje enkel de functies van de analoge stick overneemt met tilt. Dit betekent dus dat je alleen zou kunnen lopen en richten doormiddel van tilten, niet slaan. Dat krijg ik er tenminste uit. Mijn advies: wil je tennis spelen, koop een Wii
Ik had 'n paar videootjes op Youtube gezien, waar men deze technologie demonstreerde met 2 racegames & 'n Flightsimulator. Het is zeer bruikbaar, als ik de beelden moet geloven.
je kan sturen in bv forza, vliegtuig besturen, etc. schieten enzo moet je met je knopjes enzo nog steeds doen maar met een wii ook dusja.
Nouja, dat slaat nergens op natuurlijk. Wil je schieten, ga dan op een schietvereniging. Wil je racen, ga dan naar zandvoort etc.. Peace, Rich_Art.
Ja, maar die racegames gebruiken dus de analoge stick om te sturen. Als je dan die tiltsensor gebruikt voor de games met analoge stick, en deze dus als analoge stick gaat gebruiken kan je sturen door te tilten. Maar bij een tennisgame kan je natuurlijk niet slaan door beweging, enkel lopen en sturen. Het is gewoon een simulatie van de analoge stick. @ FallingDarkness: Maar je kan niet met een tennisracket zwiepen zoals op een Wii
Hij detekteert ook voorwaartse & achterwaartse bewegingen, zoals ik op tekeningen over dit principe gezien heb. Maar ik vrees wel dat je grotendeels gelijk hebt dat dit niet zo goed zal werken, zoals bij de Wii, omdat de technologie van de Wii geavanceerder is, door 't gebruik van infrarood sensors. Voor motorracen zal dit zeker goed werken, aangezien ik in 't verleden al zo'n soort controller op de PC had voor motorracen. Wat autoracen betreft gaat er natuurlijk niks boven 'n goed racestuur met forcefeedback! Ik ben ook zeer tevreden met m'n Logitech DriveFX
Ja, hij doet dus gewoon wat de analoge stick doet. Om met je racket te slaan moet je nog steeds op een knop drukken.
Toch lijkt me dit best lachen en voor 35,- ach dat is te doen toch? Eerst ff reviews afwachten en dan knoop doorhakken. edit: wel klote dat je dus zelf aan het solderen moet
Beter aparte controllers maken hoor, denk niet dat het de gameplay ten goede komt eerlijk gezegd. Misschien voor games die hier speciaal voor ontwikkeld zijn.