HDMI kabel voor de standaard Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DaMan, 26 jun 2007.

1. DaMan

DaMan Guest

Eindelijk komt er 'n HDMI kabel voor de gewone Xbox 360 als ik dit artikel mag geloven; http://www.hdtvinfo.eu/news/news-articles/hdmi-cable-for-the-xbox-360.html

Hoef ik toch geen Elite te kopen :) Ik ben benieuwd hoe ze dit willen doen, want volgens mij heeft de standaard Xbox 360 connector geen digitale video-uitgang, want tot nog toe was alleen VGA & component mogelijk.

2. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er niet echt degelijk uit. Hoop dat dit ook een (hdmi :D) signaal is voor Monster om aan de slag te gaan met een hdmi kabel...

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind deze kabel er idd een beetje goedkoop uitzien, maar dat vind ik 9 van de 10 keer van third party meuk. Bovendien lijkt het me waardeloos aangezien de huidige 360, zoals eerder gezegd, niet over een digitale video-uitgang beschikt. Met andere woorden, het signaal zal altijd analoog blijven welk kabeltje je er ook tussen propt. Leuk als je je HDMI aansluiting van je TV perse wilt gebruiken, maar verder zie ik geen toegevoegde waarde in dit product.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    XCM staat niet echt bekend om zijn goede producten .. eerst zien dan geloven :eek:

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    214
    Ik dacht dat dit gewoon niet mogelijk was met de huidige aansluitingen op de xbox 360. Waar brengen ze anders de Elite voor op de markt? Die heeft dan toch totaal geen nut meer? Want die harde schijf kon je toch los kopen.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap sowieso niet waarom Microsoft niet zo'n kabel maakt. Kijk, HDMI is niet alleen beter dit en beter dat. Het is ook de aansluiting opzich. Zelf heb ik 2 HDMI poorten en maar e'en component aansluiting. Dan zou ik iig al mijn devices in high-def kunnen weergeven. Nu valt de Wii helaas buiten boort (nja high-def voor zover mogelijk @ Wii).

Het zou wel mooi zijn. Het kan in elk geval wel. Al zit je natuurlijk wel met speciale minima voor de HDMI standaard.

Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je kan van analoog niet naar digitaal .. daarom is de Elite op de markt gekomen .. dit is een gimmick

8. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de PlayStation 3 en de Xbox 360 Elite zit de HDMI (digitaal) en de AV (analoge video) apart van elkaar. Dat zal niet voor niks zijn. Van een analoog signaal kan je inderdaad geen digitaal signaal toveren. Voor de Xbox 360 Core& Premium lijkt het me dat er qua kabel geen oplossing voor gevonden kan worden, alleen maar een hardwarematige operatie.

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Met een converter is dit wel mogelijk.
    Bij geluid is het helemaal geen probleem ( Coaxiaal naar Optisch of omgekeerd ) , maar bij Video heb je veel rekenkracht nodig.
    Een PC slaat het beeld gewoon op de HDD op en je ziet het resultaat later pas.
    Maar bij de XCM moet dit realtime gebeuren wat volgens mij helemaal niiet kan.

10. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan wel, sterker nog het is zelfs al mogelijk als je gebruik maakt van een.

Component and Audio to HDMI Adapter

Het is echter wel een dure oplossing en ik betwijfel of de kwalitijt er beter van woord. Kan wel gebruik maken van de Alleen scannen optie want die heb ik alleen met HDMI :)

Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik mis iets belangrijks in de speqs.

Wat gebeurt er als je de converter aansluit op een Europese LCD/Plasma met HDCP beveiliging ??
    Volgens kan je de converter dan ook alleen in de vs gebruiken.

Ik had laatst een HDMI-splitter in huis en deze kon de data-stroom van mijn HD-decoder niet eens bijhouden.
    De HD-kanelen van Film1 , NGC , HD-NL en Discovery bestonden alleen maar uit strepen.

12. iBeats

iBeats Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je kan de doos het beste aansluiten met de bijgeleverde component kabeltjes voor beste kwaliteit als ik het zo goed lees hier?

13. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Of de VGA kabel...

15. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er meer uit als een retractable kabel....oftewel zo een kabel die zichzelf "automatisch" weer oprolt.

Daarbij ziet het er ook naar uit dat de kabel uit 2 hdmi aansluitingen bestaat...en niet 2 verschillende.

Deel Deze Pagina