1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja ik moet er wel even aan toevoegen dat ik sommige dingen dus echt niet begrijp. Ik kijk bijvoorbeeld wel eens op Live en dan staan sommige mensen op Away met daarachter de boodschap : "Last seen 15 hours ago and was playing...." of iets in die trend. En dan denk ik : wie laat er dan ook in godsnaam zijn console zo lang aanstaan als ze er toch niet achter zitten ? Wat heeft het voor nut ? Het is toch geen PC die je weleens een nachtje aan laat staan om iets te downloaden ofzo, de 360 heeft simpelweg geen downloads die zo groot zijn.

    Wat ik bedoel is, geven mensen hun console wel voldoende 'rust' op z'n tijd ? Oververhitting zou niet zomaar mogen gebeuren, dat zeg ik dus ook niet, maar je kunt wel degelijk bijdragen aan een (onnodig) snellere slijtage van je apparatuur. Je laat je TV toch ook niet aanstaan als je een halve dag van huis af bent ?
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  2. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een nyko koeling, maar het maakt nog 2keer zoveel lawaai als de xbox360 zelf, het lawaai is niet uit te staan dus heb ik hem er af gehaald en de vastlopers waren er ook niet mee geholpen.
    @boss : is dat echt ?
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    60% is overdreven kerel, dat het in de richting van 20 % zal gaan kan ik nog een klein beetje inkomen.
    Van de 80 mensen in mn friendslist heb ik nu ongeveer van 7 mensen een berichtje gekregen dat de 360 in reparatie is....
    Zelf heb ik een launch console en nog niets aan de hand, idem verschillende andere vrienden die er nog niets mee hebben gehad vanaf launch dus tja....

    Hoe we het ook wenden of keren... De kwaliteit laat te wensen over maar mocht de PS 2 in dit tijdperk uit zijn gekomen dan had de uitval ongeveer even hoog geweest denk ik (je leest veel over slechte bouw van de eerste generatie PS 2's alleen las je er minder over omdat toen minder mensen online waren dus tja....).
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Here's one! :thumbs:
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    60% is inderdaad te hoog ja. Ookal zou het 20% zijn (is wel meer denk ik, maargoed), dan is dat nog veel en veel te hoog.

    Iedere friendlist heeft weer een andere uitkomst. Heb rond de 60 man erin staan en 40 tot 50% daarvan heeft minimaal 1 kapotte 360 gehad. Zelf heb ik een launch 360 en afgelopen vrijdag is inmiddels mijn 4e 360 kapot gegaan, ring of death. Vandaar mijn besluit om mijn 360 te verkopen.

    Bij de PS2 waren in het begin inderdaad problemen met de DVD drive. Echter, niet op zo'n grote schaal als nu bij de 360. Daarnaast was dit probleem bij de 2e generatie PS2's enkele maanden daarna al verholpen, bij de 360 spelen deze problemen nu al 1,5 jaar. Heb zelf toen een launch PS2 gehaald en deze is na een aantal maanden kapot gegaan, echter dat was door toedoen van een ander, had niks met de kwaliteit van het apparaat zelf te maken.
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet om het een of ander maar de brakke playstation 2 consoles die uiteindelijk een DRE (disc read error) vertoonden zijn als je de berichten moet geloven minstens 2 jaar lang op de markt gezet. Volgens dezelfde berichten had je mazzel als je console het 2 tot 3 jaar uithield. De 'betrouwbaarheid' van de PS2 leidde zelfs tot verschillende rechtzaken. Ik volg de 'console scene' lang genoeg om te kunnen stellen dat het met de PS2 ook niet best gesteld was.

    Maar dat neemt niet weg dat de 360 hardware vrij knudde is. Maar eigenlijk weten we dat onderhand wel, het is wachten op een goede en nette oplossing. De lange reperatie wachttijden kunnen worden veroorzaakt door het feit dat men nu een nieuw koeling systeem in de consoles zet.
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Xbox 1 is een stuk beter ja. Daar had je veel minder problemen mee. En zonder die zwarte doos? Op de ps2 waren 10x zoveel toppers. Het is de 360 die de toppers heeft nu. Maar de hardware zuigt gewoon. Ik ben gewoon lastig daarvoor, als jij daar niet tegen kunt, gebruik dan de negeerknop. Ik hoef voor jou helemaal niet blij te zijn, ik zal zelf wel zien wanneer ik blij ben dude...
    en ik zal wel al helemaal zelf beslissen of er ooit een X720 in huis komt. Waarschijnlijk zal die hardware wel een stuk beter zijn, aangezien je uit fouten leert. Maar niet beslissen in mijn plaats. Trouwens, heb jij een xbox 360? _0/ Wacht maar tot jij problemen krijgt, zien of jij dan nog vrolijk door het forum rondhuppelt...
    Tjonge jonge, gaan ze mij hier al de les beginnen te spellen...
    @Xwon: Ja, die 60 % is zeker overdreven, maar ik ben gewoon pissed op dit moment. En als het 20 % is zoals jij zegt, dan is dat nog een pure schande(Ps3 zit aan 1 a 1,5 %). Maar toch zegt mijn gevoel dat er geen één xbox 360, het 2 jaar volhoudt. Ik ken gewoon niemand zonder problemen. Iedereen heeft problemen gehad, of begint enorme vastlopers(begin van de ellende) te krijgen... Sorry, maar what the hell is er gaande met die xbox?
    @Macdennis: Kom met bronnen over die ps2,want 2 tot 3 jaar op de markt, give me a break dude...
    En er wordt pas een nieuwe koeling in je xbox gestoken vanaf augustus. Beweerde een meisje van de helpservice van Microsoft. Nu wordt dat alleen in nood,... gedaan. Dus in september laat ik mijn xbox 360 24u opstaan(ontploft dat ding bijna) en dan stuur ik he hem op :)
    ps: laatste was een grapje voor de serieuze mensen hier...
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    :mad:
    Die 20% van mij baseer ik gewoon op logisch denken ;) Ik snap helemaal waarom je pist bent (ik zou het ook zijn). Ik zal je zelfs toegeven dat ik het ook schandalig vind van MS dat de kwaliteit zo te wensen over laat en dat ze het probleem niet erkennen!

    Ik zat gisterenavond The MAtrix Reloaded te kijken in HD en net toen de snelweg achtervolging begon liep mn film vast..... :mad::mad:
    Dit blijkt dus weer een film te zijn waar de HD DVD van de 360 en sommigen Toshiba HD spelers moeite mee hebben.... (zou iets te maken hebben met het feit dat de DVD aan twee kanten bedrukt is lees ik....).
    Toen ben ik ook wel ff over de flos gegaan maar kan hiervoor dus niet MS zelf de schuld voor geven lees ik dus weer...
     
  9. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is het schandalig, hoe 'fragiel' de 360 is, maarja, de PS3 is belachelijk duur, de Wii is gay, en de 360 heeft wel een hele goed opgezette online community + veel vette games dus vooralsnog blijf ik bij de 360 ^^
     
  10. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    niets tegen wii e :) xbox360 blijft wel the best ma wii is best leuk als je met vrienden bent
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    En wat voegt dit toe aan de discussie?

    Ik hoop niet dat de informatie in je profiel echt is, want je klinkt als een 15-jarige, no offense.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Vind jij ja dat de PS2 10x zoveel toppers had, ik vond meer en deel 10x niks. Ik hou niet van de bergen Japanse 'crap' games ( of ze moeten van Sega zijn ;) ) Het gaat er mij om dat ik je niks anders als hoor klagen in deze topic, als je het zo'n miskoop vind doe je hem toch gewoon weg, dan hoef je niet elke keer weer in herhaling te vallen. En nee ik wacht nog steeds op de Elite ;) dus ben voorlopig nog niet van plan een 360 aan te schafen.

    Zoals jij elke keer zegt speel jij op je broers PS3, ik speel bij vrienden (die allemaal geen problemen hebben) op de 360, en ik mis dus nog niks hoor. ;) Daarnaast ben ik meer een pc gamer geworden, maar die Elite komt er zeker wel.
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik klaag alleen over de hardware, de software hoor je mij niets over zeggen, aangezien dat gewoon het beste is op dit moment, is gewoon een feit. Dus ik blijf een xbox 360 gamer. Al is het met frustratie door de hardware. Ik kan die toppers gewoon niet missen dude! Dit heb ik trouwens ook al zooooo veel gezegd. Jij ziet blijkbaar alleen het slechte in mij, maar swat, lig ik niet wakker van...:)
     
  14. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen moet een keer de 15 paseren, en hebt gij daar problemen mee gaat dan naar u moema
    Dus post normale berichten en geen brichten waardoor problemen ontstaan.
     
  15. ericr

    ericr Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn launchbox heeft in totaal vrij weinig aangestaan en in principe dus meer dan genoeg rust gehad. Ik speel misschien 3 tot 4 keer per maand een game en ik stream nog wat HD-materiaal via mijn 360. In het begin wel iets meer gespeeld natuurlijk, maar over het algemeen staat mijn Xbox 360 gewoon uit. Toch een RLOD gehad, ik denk dat problemen alleen uitgesteld worden als je de Xbox 360 rust gunt.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kwam zojuist het volgende tegen:

     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat een grap, onderhand een mooie soap die 360.
     
  18. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Rond de 2000 defecte 360's per dag? In Engeland alleen al? Mijn god.

    Dat geloof ik niet echt eigenlijk, dat zouden er veel te veel zijn op jaarbasis.


    Maar evengoed is het een probleem, dat is wel duidelijk.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2007
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Sorry hoor, maar ik vond het wel een heel kinderachtige opmerking die hier helemaal niet thuis hoort.

    Mooi nieuws:

     
  20. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind jou opmerking eerlijk gezegd ook een beetje triest, iemand afzeiken op ze leeftijd. En ja, ik ben 17. :)

    ontopic: Klopt het dat er een PS3 pack is?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina