Waar zeg ik dat de game 'volmaakt' is ? Waar zeggen de reviews dat de game 'volmaakt' is ? Een 'volmaakte' game scoort overal een 10 en niet lager. En zelfs dan hoeft ie nog niet volmaakt te zijn omdat het begrip volmaakt wordt gecreƫerd vanuit je eigen beleving.
Wat ik, en de reviews, wel zeggen....is dat RE4 een game is die precies laat zien hoe functioneel de controls van de Wii kunnen zijn, mits ze goed worden gebruikt. Met andere woorden : de game is ervoor gemaakt. Het spel is veel intenser omdat je er meer bij betrokken wordt. Met beloning overigens, want je merkt gelijk dat het veel beter werkt dan de traditionele controls.
Ik ben het met je eens dat het geen trend moet worden dat we nu alleen of vrijwel alleen maar ports gaan zien van oudere games, aangepast met Wii besturing. In het geval van RE4 pakt het toevallig heel goed uit, maar volledig nieuwe games moeten er ook komen....we zullen zien wat de toekomst brengt, niet ?
Anyways, RE4 is mijn Wii niet meer uitgeweest sinds de release en ik ben nu aanbeland bij het tweede gedeelte van het spel, The Castle, waar de game naar mijn mening eigenlijk pas echt goed begint te worden Ik wil iedereen nogmaals benadrukken dat dit een must-have is als je dit nog niet eerder (uit)gespeeld hebt op een ander systeem ! Het verhaal is goed, de sfeer is goed, de actie is goed, en na een zenuwslopende SP heb je nog tal van extra missies die je kunt doen
Laatst bewerkt: 2 jul 2007