PC valt uit

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door klakoen, 2 jul 2007.

  1. klakoen

    klakoen Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pc valt af en toe uit. Het gebeurd eigenlijk alleen als ik een spelletje speel, als mijn pc veel geheugen moet gebruiken dus. Wat kan ik hier aan doen? en waar ligt het aan?
     
  2. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Wat voor een pc heb je? + videokaart?

    Mijn (oude) pc heeft dat ook, en ik denk dat dat aan de te nieuwe videokaart (voor die oude pc) ligt.
    Kan wel zijn dat het probleem ergens ander ligt though..
     
  3. klakoen

    klakoen Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik dat zien?
    wat voor videokaart ik heb
     
  4. klakoen

    klakoen Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    RADEON 9250, is dat het?
    als dat de videokaart is, heb ik die!
     
  5. BLACE

    BLACE Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde gehad, en soms nog steeds... vooral als ik wat zwaardere spellen speel zoals bv. world of warcraft dan kan de pc soms uitvallen als ik nog maar in het hoofdmenu ben.

    het probleem: bij mij was het probleem dat mijn pc oververhit raakte.. ik kwam erachter toen een vriend sugereerde dat ik de kap er eens af moest halen en eventueel een ventilator er zachtjes in moest laten blazen.
    De kap eraf bleek verder wel voldoende, en nadat ik de ventilator in de pc even stofvrij maakte deed ie t weer een tijdje goed,, maar niet voor lang... mijn ventilator is gewoon kut!;)

    Oplossing: koop een nieuwe ventilator(indien dat ook je probleem is), maar vraag wel eerst even na aan de verkoper welke je zou moeten hebben, want je wilt niet dat je er eentje krijgt die maar net even beter is.

    Ik hoop dat dit je een beetje verder helpt,
    Succes!


    Edit: ik heb ook wel eens een topic geopend over hetzelfde onderwerp, helaas kan ik deze nu even niet vinden, maar toen heeft er iemand ook gezegd dat t een virus kan zijn die je computer steeds opnieuw laat opstarten! Er was toen een link naar een anti-virus scanner die specifiek opzoek ging naar dat virus... ik zal nog even verder zoeken naar de link naar die topic...
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2007
  6. klakoen

    klakoen Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gekke is, ik kan wel PES6 spelen(ik heb wel alle instelling op het laagste staan maar toch, hij valt niet uit) en bij Hidden and Dangerous 2 valt ie wel uit!
    Ik zal zo de kap er is af halen dan, ik kan zonder kap wel gewoon mijn pc gebruiken toch?
    En moet ik de kap er ook weer opzetten als ik mijn pc uit zet? Want komt er anders niet heel erg veel stof in?
     
  7. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan gewoon. Alleen opletten dat je nergens tegen zit ;-).
    De kap moet je er neit terug opzetten. Er zijn mensen die het altijd open zetten. Als hij werkt met open kap, zou ik hem open laten. Indien het niet werkt kan je nog de voeding verdenken. Die kan ook wel eraan zijn.
     
  8. klakoen

    klakoen Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is nog niet weer uitgevallen, ik hoop dat hij helemaal niet meer uitvalt maar dat moet ik dus nog even afwachten. de temperaturen in mijn pc lijken me alleen wel vrij hoog:

    Moederbord 36C
    CPU 54C
    Maxtor 44C
    Maxtor 48C

    En die gaan dus nog omhoog als ik speel...
     
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    gewoon goede ventilering halen voor in je kast. 100 euro ben je meer dan klaar
     
  10. klakoen

    klakoen Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal er is naar kijken.
    Maar komt er nu, zonder kast, niet enorm veel stof in mijn pc?
     
  11. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Als alles hierboven niet werkt, kijk dan eens of je een vervangende voeding kan vinden. Zo hebben we hier al wat meer mensen geholpen op het forum met uitvallende pc's.
     
  12. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja er komt stof in je PC, en nee dat is niet goed voor je PC :) Ook maakt ie meer lawaai als ie open is natuurlijk. Daarom niet lang zo houden maar gewoon een goede oplossing zoeken, idd eventueel nieuwe voeding als het daaraan ligt.

    Voor mij een van de redenen om waterkoeling te nemen, geen last meer van ventilators en hete kasten.
     

Deel Deze Pagina