[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat staat er bij more info?
     
  2. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hij doet he al een hele domme fout van mij zelf had het verkeerde kabeltje in mijn router gedaan. Alleen snap ik niet waarom ik niet meer in mijn router kan komen.
     
  3. Boktor

    Boktor Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen! Nou na 3 weken emmeren, 2 weken vakantie en weer een week emmeren geef ik het lichtelijk op.

    Situatie:

    Zyxel 2602H-D1A router met B4 firmware (laatste van tiscali)
    Provider Tweakdsl
    XBOX360 direct aangesloten op de ingebouwde switch op de router.
    Firewall op router van ellende nu uitgeschakeld.
    NAT entries ingevoerd voor alle genoemde poorten in de startposts.
    XBOX via DHCP server in router voorzien van IP adres.
    MTU gechecked via telnet op router; staat op 1500
    Alle checks confirmed bij "Test XBOX Live Connection"

    Goed, xbox start, connect met Live en na 45 seconden tot 2 minuten "disconnected from xbox live". Ga ik downloaden van Live, geen probleem, haalt gewoon 300 MB binnen als het moet zonder eruit te klappen. Tijdens gamen, regelmatig "disconnected from xbox live".

    Snap er geen moer van, hiervoor zat ik aangesloten op een Speedtouch 510, dit was 1 van de eerste modems die kpn beschikbaar stelde voor adsl, ding deed het als een dolle. Nu toch weer een behoorlijk modem al zeg ik het zelf, zyxel is niet het minste merk en nu toch steeds dit gezeur. Alle settings nu nagelopen en eigelijk uitgekakt.

    Ik zag een post over het geven van een statisch ip aan de xbox, geen probleem op zich maar waarom? Ik zal dit vanmiddag proberen en dan ook een extern dns adres opgeven in plaats van mijn router als dns. Ik weet dat ie gewoon zou moeten forwarden maar voor de zekerheid, anders weet ik het ook niet meer. Zooo frustrerend om elke keer weer die melding te zien komen. Elke tip is welkom, en zal vanmiddag weer posten hoe het gegaan is!

    Greetz Boktor
     
  4. lennard360

    lennard360 Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sinds gister xbox live, maar kan mijn account niet koppelen:$
    mijn xbox acc is lennard en mijn xbox live acc is ROCK THIS JOINT.
    kan iemand mij helpen deze accs te koppelen??
     
  5. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Account koppelen? Waar heb je het over? Doe es nederlands praten doen
     
  6. lennard360

    lennard360 Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    het is al opgelost

    ik had wat problemen om mijn xbox account (op mijn 360)
    met mijn live account te linken (samenvoegen o.i.d.)
     
  7. messi

    messi Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een vraagje:

    Heb sinds kort xbox 360 en nu ook Live Gold.

    Hebben thuis Chello van UPC, heb daar half jaartje geleden Sitecom router tussen gegooid (DC-202), dit was om internet te delen naar nog een pc boven..
    Heb altijd DHCP ingesteld gehad op de router, verder nooit problemen gehad met internet op de PC's.

    Sinds kort wilde ik dus Xbox Live aansluiten, door de test komt hij steeds goed heen, alleen om de +/- 5 min. wordt de connention verbroken tijdens het gamen, bijv CoD3

    Internet IP adressen die ik gebruik: (Automatisch dmv DHCP)
    Router 192.168.0.1
    PC1 192.168.0.2
    Xbox 192.168.0.3

    Ik heb mij laten vertellen dat de IP-adressen te laag zijn, de servers het niet vertrouwen en de verbinding om de +/- 5 min verbreken...
    Is dit waar??

    Waar zou het anders aan kunnen liggen.
    Verkeerde router?
    Static IP's instellen?
    Port Forwarding?

    Alvast bedankt!!
     
  8. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat van dat te lage ip-adres is natuurlijk onzin. Als je nou even de xbox live test draai en de NAT status post.
     
  9. messi

    messi Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    net ff getest, static ip's ingegeven, in de DMZ toegevoegd, portforwarding:
    UDP88
    UDP3074
    TCP3074

    Tijdens het testen van Xbox live is alles nog perfect, ook de NAT is open!

    Na 3 min. CoD 3 valt hij uit, (game session is over) disconnected from Xbox live..

    Enig idee?
     
  10. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Je moet niet alles tegelijker tijd aanzetten. Dat kan alsnog NAT problemen geven. Het beste kun je port forwarding inschakelen en DMZ uitschakelen. Tenzij hierdoor je NAT niet meer open is, dan kun je beter DMZ gaan gebruiken.

    Maar probeer eens je router te power cyclen. Uitzetten - stekker eruit - ongeveer 30 seconden wachten - stekker erin - aanzetten.

    Als dat niet werkt, kunt je proberen de cache van je HDD te cleanen. Ga naar system, memory en hou in het memory menu je hard drive geselecteerd. Voer dan de volgende knoppen combinatie in: Y - X - X - Linker bumper - Rechter bumper - X - X. Hierna hoef je alleen de auto-updates opnieuw te downloaden. Er gaat NIKS verloren.

    Werk dit niet. Dan moet je je profile recoveren. Hou alvast je wachtwoord en je live ID bij de hand. Verwijder hem eerst door naar system, memory en dan gamer profiles te gaan, dan naar je gamer profile en dan delete. KIES HIERNA PROFILE ONLY, ANDERS VERLIES JE JE SAVE GAMES. ALS JE PROFILE ONLY KIEST VERLIES JE GEEN SAVE GAMES. Recover daarna je profile van xbox live.

    Als dit niet werkt, moet je naar de xbox support bellen. Zij zullen dan het probleem escaleren en bellen je binnnen ongeveer 5 dagen terug.
     
  11. messi

    messi Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt!

    ben benieuwd, ga het morgen uitproberen
     
  12. Amblydoras

    Amblydoras Active Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb even een vraag voor jullie, ik heb namelijk al een tijdje een slechte internetverbinding. Als mijn laptop aanstaat, en mijn broer wil ook op zijn pc is het iedere keer maar de vraag of ik in verbinding blijf met het internet, en mijn broer wel op internet kan. Meestal valt namelijk gewoon het internet eraf, en moeten we weer de stekker van de router er uithalen en er opnieuw indoen. We worden er nu echt helemaal gek van, en ik vraag me nu af welke router ik nu het beste kan kopen voor bij mij in huis. Ik heb wil het volgende:

    Draadloos internet voor Xbox360 en laptop op 1e verdieping

    Kabel naar de zolder voor mijn broer z'n pc

    De router zit trouwens bij ons gewoon beneden in de meterkast. (Dit is een Digiconnect, weet alleen niet precies welk type). Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, anders hoor ik het wel
     
  13. messi

    messi Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Router power cyclen had ik al geprobeerd...
    Vandaag mn default settings terug gegooid en alles werkt perfect!
    vreemde oplossing...
    Bedankt allen!
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De beste router is nog steeds de Linksys WRT54G , gebruik hem al jaren zonder problemen.

    Het lijkt erop dat de Digiconnect problemen heeft met het vrijgeven van nieuwe ip-adressen.

    Je zou even in het menu van de router kunnen kijken en controlleren of de DHCP server wel aanstaat.
    Deze geeft namelijk elke aparaat automatisch de juiste netwerkinstellingen.
     
  15. Amblydoras

    Amblydoras Active Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    idd dat is het probleem volgens mij, het lijkt gewoon alsof ie met een paar computers aan, in de war raakt door de ip adressen.
    ik zal eens kijken of dit het is , bedankt iig
     
  16. Amblydoras

    Amblydoras Active Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: hmm DHCP server staat gewoon op enable..

    sorry wilde editen i.p.v. quoten :)

    moet ik Dynamic DNS ook aanzeten misschien?
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  17. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook een Router kopen en dan een Wireless (Modem staat beneden, Xbox boven). Op welke dingen moet ik letten als ik een Wireless Router wil voor een Xbox 360?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De beste router die je kan kopen is de Linksys WRT54G.
    Ik werk er al jaren met veel plezier mee !!!

    De router staat benenden achter de TV en op zolder (2 betonnen vloeren) heb ik nog steeds maximale ontvangst.
    Werk nu met 8 verschillende aparaten (2x px , 1x laptop , Xbox 360 , Wii , PS3 , PSP en draadloze audio).
     
  19. Eddie B

    Eddie B *E*N*D*

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week heb ik weer zo’n heerlijke windows update gehad en heb die zonder blikken of blozen gedownload en laten installeren. Sindsdien kan ik met m’n X360 en PS3 geen muziek, plaatje of filmpjes van m’n pc bekijken. Het stomme is dat m’n X360 de pc wel ziet maar zodra ik hem opdracht geef voor muziek of filmpjes te zoeken zegt hij dat hij geen verbinding kan maken.
    Ik heb Windos XP service pak 2 en Windows Connect 2.0 Ik heb wel met m’n stomme kop de X360 verwijderd bij apparaten in Windows Connect in de hoop dat hij hem opnieuw zou vinden, das dus niet het geval. Dus nou ziet m’n Xbox 360 helemaal geen pc meer.

    Even mijn feitjes:

    Windows XP sevice pak 2
    Windows Media Connect 2.0 (media player 10 (11 wil ik niet!))
    Internet: Multikabel Power
    Beveiliging: Multikabel Internet Security Plus (ook geprobeerd: uitschakelen van beveiliging en/of Firewall)
    Verbinding via router.
    Xbox 360 Status Code:

    W: 0000 – 000B
    X: 0000 – F001
    Y: 0000 – 0000
    Z: 8000 – 4005


    Het heeft altijd prima gewerkt ik denk daarom ook dat het door die Windows Update komt maar kan natuurlijk ook iets anders zijn. Iemand enig idee? Enige tips hoe ik m’n bestanden weer kan delen? Ik heb Media Connect al een keer opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Please help!! :'-(
     
  20. tpg woozy

    tpg woozy Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0

    Zelfstandige routers die compatibel zijn met Xbox Live


    De volgende routers werken met Xbox Live wanneer ze zijn aangesloten op een modem met een Ethernet-verbinding. Klik op de link van een fabrikant als je meer wilt weten over een specifieke router.

    Opmerking Controleer of je firmware een van onderstaande versies heeft als je zeker wilt weten dat de router werkt.

    Let op de firmware, bezoek xbox.nl

    NEDERLAND:
    Dlink
    DI624+
    DI624
    DI614+
    DI784
    DGL4100
    DGL-4300

    Linksys

    BEFSR41 (v:cool:
    BEFW11S4 (v4)
    WRT54G
    WRT55AG (v2)

    Wat als mijn router niet in de lijst voorkomt?

    Sommige apparaten zijn niet volledig getest of werken pas met Xbox Live nadat je extra stappen hebt uitgevoerd. We vermelden apparaten niet als deze niet al onze tests doorstaan of niet voldoen aan onze criteria voor een probleemloze instelling en aansluiting. We kunnen namelijk niet garanderen dat je hiermee probleemloos online kunt gamen.

    Meer willen weten waarom je een goede router nodig hebt?

    Lees deze TOPIC!

    Groet, Mark
     

Deel Deze Pagina