hallo XBW'ers, ik ben van plan binnenkort een externe harde schijf te gaan kopen. ik heb al een beetje zitten google naar een goede en betaaltbare harde schijf maar ik weet niet welke nou echt goed is in vergelijking met de prijs. en misschien dat een van jullie een echte aanrader heeft zelf had ik deze gevonden: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=14205&item=voorraad&terug= ik vond het een mooi ding en mooie prijs kan iemand me helpen een goede/mooie/betaalbare externe harde schijf te vinden? alvast bedankt, Phoubus
Opzich zijn alle externe hd's tegenwoordig prima! Die van jou is zeker leuk, vriend van heeft hem ook. Hier is hij nog goedkoper: salland. betrouwbaar €128 Verder kan je hier externe hd's vergelijken op prijs: http://tweakers.net/pricewatch/cat/334
Ik weet niet of je toegenag hebt tot de Macro (groothandel) maar daar heb ik een grab'n'go (conceptronic) gekocht met 500 GB voor 80 euro nog wat. Hij wekt perfect en uit mijn ervaring met het merk (ik had al een 250GB versie) kan ik zeggen dat hij dat ook blijft doen.
Fockin hell, 500 gig voor 120 eurootjes! Het kost ook allemaal niks meer. Heb deze idd ook eens aan iemand aangeraden. Goed merk, goede prijs, gewoon lekker!
Bij de Mediamarkt is een 500GB HD deze week 111 euries. Mooie prijs, merk : Maxtor, 16 MB cache dacht ik en 7200RPM (standaard) . Heb zelf een 250GB Western Digital van 8 maanden oud. Goed merk, betrouwbaar en stil. Kijk ook even op Tweakers/Pricewatch op die site, staan ook goede deals op Succes met zoeken.
Phoubus, ik heb de 320 GB versie van de Mybook en ik zou hem 100% zeker aanraden. Hij is stil en werkt super. Het enige wat je wel even moet doen is de files erop backuppen en de HD te formatteren naar NTFS. Dit namelijk omdat hij standaard FAT32 is en hier niet hele grote files op gaan passen. Ik zou zeggen: Kopen die handel en veel plezier
allemaal bedankt voor de info en de tips ik denk dat ik heb ga halen. nogmaals allemaal: BEDANKT! mvg
Wil ik meteen hierbij een andere vraag stellen, aangezien dit topic er mee te maken heeft. Heb nu 1 maand geleden een Packard Bell hardeschijf van 250 Gig gekocht. Ook zeer tevreden over, en werkt allemaal perfect. Er is echter één ding dat mij stoort! Mijn PC kan niet aan, terwijl de Externe Hardeschijf is aangesloten!! Ik moet dus altijd voor het aanzetten van mijn PC, eerst mijn Externe Hardeschijf loskoppelen. De PC aanzetten, en wanneer hij is opgestart de Externe Hardeschijf er weer indoen. Iemand een idee waarom dit is. En of dit op te lossen is? Alvast bedankt
Hmm vaag, start de pc helemaal niet op of wat? Misschien heeft je voeding zo weinig power dat de hd het doorstarten belemmert...
Jawel, hij start wel op. Je krijg in het begin dan als eerste die witte letters te zien met volgens mij informatie over de PC.... Daar blijft hij al hangen. Maar als ik dat door laat gaan, en ik stop de Externe Hardeschijf er vervolgens toch in terwijl hij nog opstart blijft hij nog hangen. Dus lijkt wel of hij dan niet weet dat hij de échte Inside hardeschijf moet gebruiken om op te starten en dat hij in de war raakt ofso als er een tweede bij komt... Maar irritant is het wel. Het zou mij een hoop buk werk schelen om continue de hardeschijf erin en eruit te halen...
en als je de externe schijf gewoon uit zet? Lijkt mij dat er gewoon een aan/uit knopje opzit, maar je weet het nooit bij Packard hell
Daar heb je dus helemaal gelijk in ! Er zit geen aan en uit knop op... Moet dus telkens de stekker of USB ding eruit halen
Er kan in je bios een staan dat hij eerst probeert te booten van een usb schrijf (net als je een cd/dvdrom als 1st boot kan zetten) Misschien lijkt de pc dan vast te lopen, terwijl hij eigenlijk de hele schijf doorzoekt ofzo?