1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik hoor hier mensen echt verhalen hebben over 'winnen' tot nu toe maken beide kampen zware verliezen. Dus uit eindelijk is de gewone DVD weer de winnaar, en zal het nog jaren lang duren voordat er echt een kanshebber is om zich in de plaats van de DVD te plaatsen. Het zal hetzelfde gaan als met de HD tv's die heeft meer en deel ook niet in huis, omdat het oude spul het nog steeds goed doet, en omdat de prijzen nog aardig duur zijn. Mensen willen makkelijk spul, waarom denk je anders dat de dvd-r/w's en cd-r/w's het meeste verkocht worden? Omdat er DivX is...mensen hebben nog geen intresse in die nieuwe formaten, op een groepje uitzonderingen na dan...
     
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat men redelijk snel een nieuwe 'platte' tv in huis heeft dan er gedacht wrodt. De overgang van een 4:3 beeldbuis naar een breedbeeld ging erg langzaam. Omdat deze twee niet zo erg veel van elkaar verschillen. Nu men een platte tv kan aanschaffen zullen meer mensen de oude CRT bak vervangen, ookal is hij nog niet kapot. Ik hoor mijn moeder ook wel eens over het aanschaffen van een 'platte tv'. Ze vindt de huidige breedbeeld tv veel te groot en lelijk. Alleen al het feit dat een LCD scherm veel dunner is zou ze een andere tv willen aanschaffen. ERg duur zijn ze ook niet, aangezien je voor 500 euro al een 26" tv hebt.

    De overgang naar Blu-ray/HDDVD duurt wel redelijjk lang denk ik. Ten opzichte van DVD hebben zijn ze niet erg vernieuwend, afgezien van de beeldkwaliteit. Van VHS naar DVD was veel groter; klein schijfje ipv lompe band, 5.1 geluid, nooit meer vooruit/achteruitspoelen en ook nog veel beter beeld.
     
  3. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik denk dat je wel gelijk hebt met je verhaal. Ik denk dat de mensen die een platte tv willen er redelijk snel een zullen kopen of er al een hebben. Ik denk dat de groep die achterblijft zowiezo niet zo meedoet aan de nieuwe techniek en misschien nog steeds een 3:4 scherm heeft. Deze groep is gewoon niet te porren voor nieuwe techniek of heeft er het geld niet voor.
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Toshiba gooit lagere prijzen en webcontent in hd-dvd-strijd

    http://life.tweakers.net/nieuws/48257/Toshiba-gooit-lagere-prijzen-en-webcontent-in-hd-dvd-strijd.html

    Leuk om te zien dat Toshiba de prijzen nu echt naar een "mainstream" prijs probeert te brengen, ik denk niet dat het BR kamp zosnel mee kan zakken met die prijsstelling.

    Ben benieuwd wat dit in de HD DVD Blu-Ray war gaat betekenen...
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jammer dat ook deze prijsverlaging alleen maar weer voor de US lijkt te gelden. Hier liggen ze nog steeds in de winkel voor de introductieprijs, en zo nu en dan eens een paar tientjes goedkoper.
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, met games én films ligt Europa altijd achterop en zijn we echt een ondergeschoven kindje...
    Daarom importeer ik ook zoveel mogelijk films/games en mn HD DVD speler...

    Zit er zelfs aan te denken om heel HD DVD én Blu Ray maar te skippen en me meer te gaan concentreren op het dowloaden van de films op beiden formaten en ze dan maar via de 360 te streamen :)
    Wel leuk om Blu Ray films over mn 360 te checken \o/

    Alleen nog even uitzoeken hoe we dat het beste kunnen doen.

    Houd marktplaats in de gaten mensen want binnenkort misschien wel een HD DVD speler van MS in de uitverkoop met verschillende mooie HD DVD's 8)
     
  7. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker, zo heb ik Into The blue WMVHD, terwijl deze film oorspronkelijk BueRay is
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik zal voorlopig nog niet de overstap wagen naar deze nieuwe HD formaten op disc vanwege de volgende redenen:

    • Nog niet alle studio's doen mee
    • Er zijn studio's die niet beide formaten ondersteunen
    • Toppers van George Lucas of Steven Spielberg hoef je binnenkort niet te verwachten
    • De winnaar is nog lang niet bekend, een financieel risico
    • Relatief hoge prijs voor HD discs, DVD's worden met de dag goedkoper
    • Verbeterde beeld is zichtbaar maar nog niet zo denderend als bij de overgang van VHS naar DVD.
    • Er zijn initiatieven om HD downloads ook in Nederlands beschikbaar te maken
    Er wordt hier zo af en toe gesproken over het feit dat Blu Ray aan het winnen is. Persoonlijk denk ik ook wel dat Blu Ray gaat winnen maar kan je dan echt van een winnaar spreken als je de huidige verkoop aantallen bekijkt? Die zijn gewoon treurig! Men vergeet dat een leuke LCD en een aardig geluidssysteem toch wel essentieel zaken zijn om een overstap uberhaupt te rechtvaardigen.

    Ik denk dat voor de massa die flink heeft geinvesteerd in DVD, de DVD disc voorlopig meer dan voldoende kwaliteit biedt. Ik vergelijk de Blu Ray/HD DVD format war met dat hele DVD Audio/SACD gebeuren. Sinds 2000 (!!) opvolgers van de CD met een 'veel betere' geluidskwaliteit. Echter, de massa laat het nog altijd massaal links liggen. Wat vreet men nu wel? MP3's en de mindere geluidskwaliteit neemt men maar voor lief.

    Ik ben persoonlijk eerder geneigd om voor een betere upscaling DVD speler te gaan. In combinatie met een goede LCD kan de DVD collectie op deze manier voorlopig nog wel even mee.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2007
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Ik snap je helemaal maar ik ben ook iemand die graag "het nieuwste van het nieuwste" heeft op dit gebied :)
    Ik wist dat The Matrix als eerst op HD DVD zou uitkomen en dat was eigenlijk zo'n beetje mn enige overweging om voor HD DVD te kiezen :)

    Ook ben ik nog steeds niet overtuigd van beiden formaten (zoals je wellicht in mn eerdere reacties hebt gelezen).
    Zelf geloof ik meer in het dowloaden/streamen van HD content in de snelle toekomst (zoals MS nu al met zn video marketplace in de USA doet).

    Legaal of illegaal zal dit toch de massa achter zich krijgen volgens mij...
    (dus als iemand me nog wat tips kan geven over het streamen van HD content via mn 360 ontvang ik dit graag via PM ;) )

    Kortom, ik geloof in HD content maar geloof niet dat HD DVD én/óf Blu Ray de aantallen gaan doen waar ze op hopen.
     
  10. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, als er al een duidelijke winnaar was dan had ik ook een hd-dvd/blu-ray speler gekocht. Ik denk toch wel dat blu-ray gaat winnen, maar er is ook weer een nieuwe bij zag ik laatst. Lekker ingewikkeld allemaal...8)
     
  11. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    HD verkopen in het Verenigd Koningrijk.

    [​IMG]
     
  12. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel blu-ray. Lijkt me duidelijk wie er gaat winnen denk ik.8) Blu-ray heeft een voorsprong omdat er een blu-ray speler in de PS3 zit. Als HD-DVD standaard in een Xbox 360 zou zitten, hadden veel meer mensen HD-DVD's gekocht.
     
  13. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is nu echt wel eens goed cijfer. The departed op hd dvd 60.000 verkocht en 85.000 op blu ray. Ja dat is meer. Maar geen verhouding van 1/3!!!
    En natuurlijk de dvd 7.7 miljoen.

    Blu- ray heeft dus maar een kleine voorsprong. Wat eigenlijk waardeloos is wegens de zeer magere verkopen van de hd formaten.

    Dit is ook weer eens een zinvolle toevoeging van toshiba

    bron: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=69959

    Kwalitatief hebben de spelers van toshiba veel meer te bieden voor veel minder geld, naar mijn mening toch. Dan zou je dus instaat zijn een film uit amerika te bestellen. Zoals fearless. Maar deze is in Mandarijns gesproken. Maar met die toevoeging kun je gewoon de nederlandse ondertitteling downloaden.

    Nu ben ik juist terug van Duitsland en ben eens wat naar winkels geweest om het aanbod van blu-ray en hd dvd te bekijken. Soms waren er meer blu-ray, maar vaak heb ik heb ook het omgekeerde gezien. Maar in het algmeen waren ze evengoed vertegenwoordigd.
    Dus hd dvd wordt in de benelux niet goed gepromoot!
    Ik heb children of men en flags of our fathers gekocht. Gisteren children of men gekeken en ik moet zeggen dat die van geweldige kwaliteit was. Ook de extra zoals U-control was heel leuk. Dat is een PiP menu waar ze dan tijdens de film uitleg, infomatie, reclame geven. Je kunt zelf kiezen wat je wilt zien of niet.
    Eerst dacht ik dat dit wel stom was, maar ik vond het veel beter dan klassieke making off's omdat je de echte film ernaast kunt zien, is het veel interessanter.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2007
  14. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Duitsland zeg je? Daar gaat bluray ongeveer 2 keer zo goed als HDDVD.

    http://www.media-control.de/pressemitteilungen/blu-ray-und-hd-dvd-legen-zu.html
     
  15. ericr

    ericr Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Cijfers van niks natuurlijk, de strijd wordt gewoon gewonnen door DVD op deze manier. HD formaten slaan pas aan als de media in prijs omlaag gaat.
     
  16. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Weer wat cijfertjes:

    Bron
     
  18. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch nog altijd niet straf genoeg om de concurentie van een overwinning te overtuigen :)

    http://www.techzine.nl/nieuws/12873/Microsoft-en-Amazon-willen-opmars-Blu-ray-stoppen.html

    Ik vind het raar dat amazone zich gaat moeien in de strijd. Maar ja, ze doen maar zeker
     
  19. legian

    legian Active Member

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    0
    zullen we het er ff op houden dat er nog een lane tijd te gaan is voordat er een wint en in die tijd kunnen er nog veel dingen gebueren dus......
    maar goed zie wel boeit me niet zo
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een redelijk progressieve videotheek (geen franchise, op de launchdag verhuurde ze al 360 spellen, ontzettend veel import, veel cult en veel anime ed) en ik zag gisteren gewoon de eerste blu-ray discjes in de schappen liggen :eek:

    edit: baal ik ergens toch wel behoorlijk van, aangezien ik altijd heb lopen roepen dat ik pas overstap als de nieuwe hd-formaten te huur zijn. Aan films kopen doe ik niet, zonde van mijn geld omdat ik een film bijna nooit twee keer zie.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina