Donderdag 05 juli 2007 - Het maakt niet uit wat Microsoft doet, hackers blijven de beveiliging van de Xbox 360 kraken zodat gekopieerde spellen gespeeld kunnen worden. Dit feit was al enkele maanden eerder in het nieuws, alwaar er door Microsoft adequaat werd gereageerd door omgebouwde consoles van Xbox Live te verwijderen. Dit liep echter helemaal mis. Vele gamers belden boos de servicelijn op om te zeggen dat hun Xbox 360 helemaal niet omgebouwd was. Heel eventjes leek het voor de hackers vrij spel te zijn, maar Microsoft slaat wederom terug, en erg hard deze keer, want volgens een Xbox 360 bezitter is Microsoft bezig consoles voor altijd van het netwerk te verbannen. Dit nieuws komt voort uit een boos telefoontje naar de servicelijn van Microsoft. Een jongen kreeg zijn Xbox Live niet meer aan de praat, ondanks het feit dat hij alles goed aangesloten had. Elke keer na een mislukte poging kwam er een bepaalde tekst op het scherm, waaruit bleek dat het om een ‘error’ ging. Een beetje heethoofdig belde de heer Microsoft op om te vragen wat er eigenlijk precies aan de hand was. Nadat hij de code aan de medewerker door had gegeven werd hem vertelt dat zijn Xbox voor altijd van het Microsoft netwerk verbannen zou zijn. De jongen vertelde de medewerker dat hij zijn Xbox pas geleden had aangeschaft en verzekerde de telefonist ervan dat hij niet omgebouwd was. Dit maakte volgens de medewerker niet uit, want volgens Microsoft bleek de Xbox daarentegen wel omgebouwd te zijn, waardoor het apparaat zonder excuus voor altijd verbannen werd van de online service. Hoe dit verder gaat lopen is nog niet zeker, maar het zal waarschijnlijk wel een staartje krijgen.
Erg scheef. Dit omdat er tegenwoordig ook manieren zijn om die zegen in tact te laten. Zo kunnen niet alleen de mensen die een 2ehands kopen de dupe worden (want zelfs al check je de zegel, hij kan alsnog omgebouwd zijn) ook mensen met een refurbished exemplaar kunnen de bok zijn, want ik geloof er geen reet van dat ze alle ingezonden 360's ook checken op firmware.
Ehm dit lijkt me oud nieuws. Dit is toch al een tijdje bekend? Refurbished worden gecheckt op firmware .. don't worry
Alleen je Xbox wordt toch gebanned en niet je hele account of wel? Ik bedoel als je een nieuwe Xbox koopt zou je in principe weer aan de gang kunnen toch? Maar goed, laat ze de boel maar bannen ik lig er niet wakker van!
kijk daar wordt ik nou vrolijk van !! goed werk MS, al degene die een 360 ombouwen en dan spellen gaan copiëren bannen voor altijd van xbox-live. door dit soort figuren gaat nl. de hele gameshandel op zijn gat net zoals bij de muziekhandel ! ontwikkelaars vangen minder geld ookde consolefabrikanten vangen minder geld door de rechten op de games....enz...enz....als je dan voor dubbeltje op de eerste rang wil zitten...ok....maar niet op live tussen de gamers die het volle pond betaald hebben....ciao...ciao....
Sorry hoor, maar ik kan niet geloven dat je roomser bent dan de paus & nog nooit 'n kopietje gebruikt hebt... /Mod Waarschuwning: lees het [faq]beleid[/faq]
ik heb wel een keer gekopierde cd's en films gecheckt, maar alleen om te kijken of het z'n geld wel waard is.. of als die artiest nooit cd's uitbrengt in Nederland (Cauterize bijvoorbeeld, die brengt alleen in Canada uit).. 9 van de 10 films/cd's koopik gewoon. Games kopieer ik nooit. Vind het ook wel goed van MS dat ze gemodde (as in firmware) verbannen, wie niet horen wilt moet maar voelen. Vind wel dat ze moeten uitkijken bij mensen die géén gemodde Xbox 360 hebben, want hoe zien ze dit eigenlijk?
Of je kan gewoon zeggen dat je het niet weet en geen enkele methode is 100% proof. Probleem is dat bijna niemand weet hoe er gechecked wordt, als dit bekend zou zijn was er binnen 1 dag een oplossing.
De methode is 100% proof voor het checken op de specifieke modificatie. Dat is alles dat ik kan en mag zeggen.