Microsoft geeft hardware errors vd. Xbox 360 toe, garantie is nu 3 jaar

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DaMan, 6 jul 2007.

1. FuriousFreak

FuriousFreak April 29

Leuk Bevonden:
    0
    Ben hier ook erg blij mee, hopen dat ze voor alle hardware problemen snel een oplossing kunnen vinden

2. Xplicit

Xplicit MX-3

Leuk Bevonden:
    0
    hetl jikt mij wel dat de Elite weinig tot geen problemen meer zal vinden toch? ik bedoel komop, in die tussentijd dat de 360 uit is gekomen en nu hebbe nze al wat verbterd, dan mag i ktoch wel aannemen dat de 360 bijna perfect is? Ben wel benieuwd naar de BenQ drive. Schijnt sneller en stiller te zijn =]

3. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vindh et wel goed van microsoft dat ze dit doen. Wie een 'slecht' product afleverd is daar zelf verantwoordelijk voor. Ik vind dat ze dit wel goed hebben aangepakt. En mijn mening is, als een console het 3 jaar doet, gaat hij daarna ook niet meer stuk aan harware faillure (kijk ps2).

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    even uit VS topic:

Fardo:
    Ja misschien, maar het feit dat microsoft zelf al 1 miljard aan kosten verwacht zegt al genoeg.

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Goede zaak. Ga namelijk vandaag een 2e hands 360 kopen waars en dan is het wel mooi als ik die nog kan inruilen haha.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja en bij de PS3 ben je na 2 jaar 600 euro kwijt mocht hij kapot gaan. Elk apparaat heeft beperkt garantie, dat is doodnormaal. Mocht hij daarna kapot gaan, kun je hem wel laten repareren, maar dat gaat je dan wel wat kosten.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het betekend alleen maar dat Microsoft garant staat voor haar product elk jaar garantie kost een bedrijf een x bedrag. Ook al gaat een xbox niet kapot. We meoten juist blij zijn dat Microsoft de consument te gemoed komt en dat een koper van de 360 3 jaar de zekerheid heeft dat hij een werkende Xbox heeft. Ik zie Sony dit niet zo snel doen en in Amerika is dit een unieke situatie (normaal krijg je daar maar 1 jaar garantie) .. Sony geeft in de US namelijk geen pixel garantie op hun PSP ... dan heb je gewoon pech gehad

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind niet dat je die situaties kan vergelijken.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    waarom niet? Beide hardware vertorringen. Beide een groot probleem ... alleen het ene bedrijf lost het netter op dan een ander. Ik heb nog steeds geen problemen met mijn 360 gehad, maar ik ben blij dat de service verlengd is. ik verwzacht trouwens geen problemen met mijn Xbox *klopt op hout*

Hoeveel Xbox'en zijn bij jou overleden?

10. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Werd eens tijd zeg...

LOL als het niet zon ongeloofelijk gammel ding was hadden ze dat niet gehoeven he :emo:

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mjah ik blijf er bij dat de meeste mensen geen problemen hebben .. dus ik ben te vreden met deze service. Heb jij wel al problemen mee gemaakt?

Ik zie dat een glas half vol is ... en een ander ziet dat het glas half leeg is ... Ik snap niet dat de Nederlanders zo negatief zijn... de rest van de wereld ziet het toch positiever :)

De mensen die nog geen problemen hebben gehad lijken het hardst te schreeuwen ;)

12. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Dit is de derde die hier staat. Loopt al weer regelmatig vast. En meerderheid is relatief he, moesten we niet geloven dat er een failure rate was van 2% :') Blijkt dan toch ietsje hoger te zijn...

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    er zijn nog geen failure rates vrijgegeven door MS, dus het zijn inschattingen. Vervelend voor je dat je zoveel problemen hebt gehad :eek:

Ik denk dat ik dat dan ook op die manier zou bekijken. Maar zoals ik al zei. Ik zie het van de positieve kant. Ik heb nog geen problemen gehad en ik heb twee 360's (1 launch). Nu wordt er in iedergeval gekeken naar het probleem. Het wordt door MS erkend en het probleem wordt opgelost

14. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de pixel probleme komt zoveel niet meervoor. En hun meeste PS3's blijven allemaal perfect werken.

Oke dat je Microsoft verdedig maar ze hebben jammer genoeg ene dikke fout gemaakt. Ze hadden een half jaar langer aan hun console mogen werken. En ook betere tests kunnen doen. Maar goed 3 jaar garantie dat is weer goed.

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Das waar als je kapotte gehad heb kijk je er natuurlijk negatiever naar. Maar het LIJKT erop dat er best veel mensen met problemen zijn.

Wat mij ook opvalt is dat als iemand een kapotte x-box gehad heeft dat hij al meerdere keren een kapotte gehad heeft. Misschien dat ze niet goed gerepareerd worden.

Er zijn veel mensen die bijvoorbeeld al 2x of meer een x-box hebben moeten opsturen.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik blijf er bij dat ze dan dit probleem ook zouden hebben gehad. Ms kan dit probleem niet vinden.

De psp is nu al een tijdje op de markt. Dit probleem speelde ook de eerste 2 jaar en sony zette haar hoeven in het zand. Helaas was internet toen minder gemobiliseerd als nu.

Ik denk dat men inderdaad het probleem niet kunnen vinden ... ze draaien een aantal test. De xbox 360 blijft werken. Ze doen een firmware update en ze vinden het probleem niet. Zolang je geen problemen hebt lijkt het er op dat alles goed gaat

17. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Thanks maar dat valt nog wel mee hoor :+ Ik klink mss een beetje bitter maar dat ben ik eigenlijk ook weer niet. Service is op zich ook wel goed en zo erg is het nou ook weer niet om dat ding op te sturen. Alleen als je dan een 360 van iemand anders thuis krijgt - die vervolgens gewoon weer kapot gaat - begin je wel te twijfelen aan de kwaliteit van het apparaat. Dit hadden ze imo dan ook veel eerder moeten toegeven, had MS zelf ook een hoop ellende bespaard. Maarja, dat wilden ze pas als ze ook weten wat ze er aan kunnen doen...

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb .. ik kan je volgen :) Toch blijft dit goed nieuws voor de consument. Dit betekend gewoon dat MS achter haar product staat

PS (hoe heb je off-line on-line status in je sig gemaakt?)

19. Janosic

Janosic Xbox 360 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    reparatie Xbox 360 kost miljard

>bron Telegraaf<

Microsoft verlengt Xbox 360-garantie
    van onze redactie | 06 jul 2007 10:53
    Nieuws XBOX360 1 Reactie

Problemen met de spelcomputer Xbox 360 gaan Microsoft meer dan een miljard dollar kosten. Dit maakte de computergigant donderdagavond bekend. Microsoft heeft nu de garantie op de consoles tot drie jaar verlengd. Hierdonder vallen alle verkochte Xbox-en.

Het gaat vooral om klanten die een zogenaamd 'red ring of death' tegenkomen. Dit is een ring van rode lampjes die rond de aan-knop van het apparaat verschijnt als er een hardwarefout optreedt. Als dit gebeurt, is de Xbox in feit ten dode opgeschreven en dient hij gerepareerd te worden.

Er zijn ook andere problemen met het apparaat. In Nederland stroomden duizenden klachten binnen bij het televisieprogramma Kassa, nadat duidelijk werd dat het apparaat krassen kan veroorzaken op spel-dvd's. In eerste instantie wees Microsoft naar de consument, die het product verkeerd zou gebruiken, maar later trok het concern toch het boetekleed aan.

Ook de Europese Commissie mengde zich in de zaak. Eurocommissaris Meglena Kuneva riep Microsoft op om opheldering te geven over de problemen. Sinds de lancering eind 2005 in de Verenigde Staten heeft Microsoft ongeveer 11,6 miljoen Xbox 360 spelcomputers verkocht.

Niet alle gebruikers hebben problemen, maar Microsoft wilde niet zeggen hoeveel spelcomputers inmiddels teruggestuurd zijn. "Het aantal is te hoog,” zei Robbie Bach, hoofd van de divisie entertainment.

Microsoft is met zijn Xbox verwikkeld in een concurrentiestrijd met de PlayStation 3 van Sony. Tot nu toe staat Microsoft op een voorsprong, maar de technische problemen zouden wel eens voor een stevige tegenslag kunnen zorgen. Het bedrijf ligt inmiddels achter op de verkoopdoelstellingen die het zichzelf stelde. Eind juni had de teller op 12 miljoen moeten staan, maar is blijven steken op 11,6 miljoen.

/Mod Naar de juiste discussie in 't daarvoor bestemde forum verplaatst. ~Arjan

20. DavyXP

DavyXP Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Ach digitale apparatuur is vaak te complex om zelfs na een uitvoerige testfase 95% safe te zijn. Zelfs auto's (die ze toch al meer dan 100 jaar fabriceren) krijgen een jarenlang testparcours en hebben ook veel kinderziektes. Consoles zijn er nu een dik decennia en mogen van mijn part ook wel wat krediet krijgen. Zolang de reparaties snel en gratis gebeuren zie ik helemaal geen probleem.

Bron: http://www.x-power.be

Brekend: Microsoft verlengt garantieperiode drastisch!

Het internet wordt al maandenlang overspoeld door berichten van crashende Xbox 360's, inclusief dramatische verhalen die het hart van iedere gamer verscheurden. Duizenden parodieën, cartoons en liederen zijn reeds geïnspireerd op het debacle, maar steeds weer bleef Microsoft halstarrig ontkennen dat er noemenswaardige problemen waren. De failure rate zou slechts 3% ongeveer bedragen, een normaal percentage voor multimediaproducten.

Maar de verhalen stapelden zich de voorbije weken op, met alarmerende berichten van winkels die cijfers van 33% naar buiten brachten, een reparatiecentrum in de UK dat de stroom falende 360's niet meer kon bijhouden en dergelijke meer. Zelfs de lokale Belgische kranten namen de sensationele berichten over. Onwaarschijnlijk slechte PR dus voor Xbox 360, in een spannende console war met PS3 en een triomferende Wii-console van Nintendo. Het management van Microsoft kon deze negatieve spiraal niet ongemoeid laten en doet nu eindelijk wat het reeds lang had moeten doen: open kaart spelen, impliciete schuld bekennen en concrete, goede maatregelen nemen.

Peter Moore himself heeft namelijk een open brief gepost op Xbox.com, waarin ie formeel aankondigt dat de garantieperiode wereldwijd wordt verlengd tot 3 jaar (voor alle problemen die resulteren in de intussen befaamde 3 rings of death), hetgeen afhankelijk van de regio maar liefst een toename is van 50 tot 200%! Een verschrikkelijk dure operatie is dit voor Microsoft, die aantoont dat de problemen wel degelijk aanzienlijk zijn, zowel qua failure rates als PR. Het contrast kan bovendien nauwelijks groter zijn met eerdere uitspraken van het management. Onder andere Peter Moore sprak niet zo lang geleden nog van "Y'know, things break". Nu maakt men dus een bocht van 180° en mensen die reeds betaald hebben voor een repair (vooral Amerikanen) zullen zelfs nu nog terugbetaald worden, de maatregel werkt dus retroactief.

De economische gevolgen van deze open brief zullen in de toekomst duidelijk worden ...

Laatst bewerkt: 6 jul 2007

Deel Deze Pagina