USB Cooling / Voeding Cooling

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scrapinggoat, 12 jul 2007.

  1. scrapinggoat

    scrapinggoat Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een 2e handse xbox 360 gekocht alleen maak me toch wat druk om de warmte productie ervan. Nu zou graag ik wat extra koeling er op willen monteren.

    Er zijn blijkbaar 3 types die ze hiervoor verkopen
    -Koeling wat je achterop de Power Adapter klikt
    -Koeling wat je op de USB poort aansluit
    -Fans die je moet vervangen met de originele fans.

    De laatste optie sluit ik al uit, omdat ik dan m'n xbox open moet breken en dat liever niet doe.
    Ik heb veel negatieve reacties gelezen over koeling wat je op de Power Adapter moet aansluiten, dit zou stroom van je xbox ontrekken en daardoor zouden andere componenten van je xbox te weinig stroom geleverd krijgen, EN hij smelt met regelmaat vast aan de achterkant van je xbox. :confused:

    Dus nu zit ik te denken koeling wat je kan aansluiten op de USB, dit zou geen problemen op leveren, alleen dat klinkt mij heel onlogisch in de oren omdat je zou denken dat als je hem op de USB aansluit, hij evengoed stroom onttrekt.

    Kan iemand dit bevestigen? En heeft iemand ervaring met een zo'n USB koeling?
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  2. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft je nergens zorgen om te maken.

    Alle XBOX360's worden warm
     
  3. scrapinggoat

    scrapinggoat Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en een boel gaan kapot, waarom zou ik me dan geen zorgen moeten maken?
    Heb ook geen idee wat voor achtergrond deze xbox heeft, heb 'm sinds 1 dag.
    Ik heb hem gekocht bij een videotheek, daar stond die 2e hands te koop voor 150 euro. Hij zei dat die 'm gekocht had van iemand die snel geld nodig had maar had er verder de balle verstand van. Omdat ik 't niet helemaal vertrouwde heb ik een week garantie erbij gevraagd zodat ik eerst kan kijken of die hitteproblemen heeft oid.

    Alleen 't zou best kunnen dat dat ding na een aantal weken pas kuren gaat vertonen, dat hoor je weleens vaker toch? Daarom zou ik graag uit voorzorg wat extra koeling willen.
     
  4. MPGamer02 NL

    MPGamer02 NL Gamer

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    De stroom van de USB poorten gaat eerst door de xbox heen waardoor de xbox zelf dus genoeg stroom zal hebben
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou dat is iets anders, de xboxen die kapot gaan die hebben de 'ring of death' en die gaan niet kapot door oververhitting voor zover ik weet.

     
  6. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    :{

    Stroom wegtrekken van voedingen en xboxen waardoor componeneten geen "stroom" meer krijgen is bullshit.

    Een usb poort geeft maximaal 5V DC met een tolerantie van 5%.
    Maximum verkrijgbare amparage is 500mA.

    Zal geen beste koelvin zijn dan hè..?
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2007

Deel Deze Pagina