problemen fromateren, een programma schrijft nog steeds naar harddisk

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door jackiechan, 17 jul 2007.

1. jackiechan

jackiechan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Help! problemen fromateren, een programma schrijft nog steeds naar harddisk

hoi hallo,

Ik probeer nu al een tijdje mijn harde schijf te formateren maar dit lukt niet. :confused: Bij de laatste stap krijg ik steeds de melding dat er nog steeds een programma naar de harde schijf aan het schrijven is en daarmee cancelled hij het formateren. Ik heb gezocht en gezocht maar kan er niet achter komen welk programma het is en hoe ik de schijf dan wel kan formateren. Heeft iemand een tip voor mij? Zal heel fijn zijn.

met vriendelijke groet,

Jackie (niet echt chan hoor :)

Laatst bewerkt: 17 jul 2007
  2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Probeer je de schijf waar windows op staat te formateren? Dan is dat het probleem, want dat kan natuurlijk niet.

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nopes idd... Als je een schijf probeert te formatteren waar Windows op staat lukt dat niet.
    Mocht het een andere schijf/partitie zijn, start dan Windows op in Veilige modus, dan weet je (bijna) zeker dat er geen programma's open zijn die gebruikt worden.

En er zijn nog tal van andere mogelijkheden om je schijf te formatteren.
    Het kan ook door je Windows CD in je cd/dvd rom station te plaatsen, vandaar uit kiezen voor een nieuwe installatie.
    Dan krijg je een scherm waar je Windows wilt installeren, daar kun je ook je schijven/partities formatteren.
    Daarna gewoon de setup beƫindigen, dan wordt Windows niet nogmaals geinstalleerd (mocht je dat niet willen)

4. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe wil je windows eraf halen als windows zelf het programma is die naar de HD schrijft?

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dan moet je die manier gebruiken waarbij je vanaf de winxp/vista cd/dvd opstart (=booten)

6. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon de computer opstarten vanaf de cd ( staat ergens onderin) en dan gewoon de instructies lezen..., het is niet super moeilijk

7. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er staat toch nog nergens dat op de harde schijf of partitie die hij wil formatteren dat hij daar Windows op heeft staan? ;)
    En anders idd booten vanaf je Windows CD zoals ik ook beschreven

8. jackiechan

jackiechan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hartelijk dank voor al jullie reacties :) ik ben druk bzig.. Ik heb veilige modus geprobeerd maar dat werkte niet. Ook de cd erin en dan opnieuw installeren werkte niet omdat de huidige versie nieuwer is dn die op cd. Blijft nog over het opstarten / booten vanaf windows cd.. maar hoe moet dat? Ik kan er nergens info over vinden in de help file. Als ik de cd erin doe en dan opstart gebeurd er niks. Excuus voor mijn onwetendheid en heeeel erg dank als het me uiteindelijk lukt die harde schijf te formateren.

jackie

Deel Deze Pagina