Hoe vaak kan je een product key van een Windows XP versie gebruiken? Ik wil hem namelijk op een andere computer van mij zetten maar ik heb gehoord dat je hem maar 1x kan gebruiken. of mag hier niet over gesproken worden? gr
Na hoeveel keer weet ik niet. Maar officieel mag je de Windows die bij een PC is geleverd (OEM-versie) niet op een andere PC installeren. De licentie is namelijk aan de computer gebonden waarbij hij geleverd is.
Wat grote bullshit is wat mij betreft. Je lapt een x-aantal honderd euro's voor die kutsoftware, en dan mag je maar 1x installeren? Gewoon installerne op meerdere pc's, gaat een keer of 15/20 goed. Daarna moet je bij elke herinstallatie even bellen met MS.
Nee, je krijgt dat een activatiecode. Met deze code bel je naar MS. Daar krijg je zo'n domwijf aan de telefoon, die even netjes de regeltjes voorleest. Vraagt ze nog even of het wel de enige pc is, waarop deze windows wordt geinstalleerd. Vervolgens netjes de poppenkast meespelen, en ze activeren de boel. Maarja, als je ziet wat voor prijzen ze vragen voor windows, dan vind ik het ronduit asociaal dat je voor elke pc een eigen versie moeten kopen.
Het mag dus niet, op meer dan 1 pc zetten, simpel zat. Doe je het toch dan is het je eigen keus. Wel grappig dat hier wel over gesproken mag worden, terwijl het even strafbaar is als een ge***** xbox
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je key met de hele werled deelt, maar gewoon alle pc's in huis vind ik niet meer dan normaal. Helemaal als je kijkt naar wat voor asociale prijzen er gevraagd worden.
Ben ik het helemaal mee eens. Die prijzen zijn belachelijk hoog voor een besturingssysteempje. Dat Microsoft het zó aanpakt is inderdaad niet meer dan logisch, die cashen namelijk heerlijk op deze manier. Zelf doe ik het vaak opdezelfde manier als geertbargeman. Het gaat namelijk altijd hetzelfde, je krijgt altijd wel een activatiecode van die vrouw/man. En mocht dit niet lukken dan /Mod knip. Ik heb 1 licentie gekocht en vind zelf dat ik dan ook recht heb om het te installeren op mijn computer(s). Als ik een computerspel vind ik ook dat ik deze op de kamer van mijn zusje en in de huiskamer mag spelen.