quad core en 4mb voor €999

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door EricGOD, 7 aug 2007.

1. EricGOD

EricGOD *******

Leuk Bevonden:
    0
    ik zag in het krantje van de media markt van komende week een (volgens mij) aardige aanbieding staan. Voor de prijs van 999 euro krijg je:

intel quad core processor met 2,4 ghz, 8mb level 2 cache, 1066 MHz FSB
    4096 mb DDRII-RAM werkgeheugen
    500 gig harde schijf
    18 x dvd rewriter
    Nvideo 8500 GT videokaart met 512 MB geheugen
    windows vista home premium NL met Windows media center.

Wat denken jullie van deze aanbieding? Is hij zijn geld waard? Vooral die videokaart + werkgeheugen + processor zien er nice uit :)

overigens is het een qmotion pc.

Wat vinden jullie van de aanbieding? Is die 8500GT wel goed?

2. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Zag het ook, ik wil hem ook wel kopen maar tsja ik weet zelf ook niet of die heel goed is maar het klinkt zekers goed, ook een aantrekkelijke prijs :)
    Over de 8500 GT.
    Het is de 512 MB versie en ondersteunt directx 10 maar het is geen high end gamer kaart :)

3. EricGOD

EricGOD *******

Leuk Bevonden:
    0
    is dit veel beter?

Of is deze beter (van Alternate)

De Alternate Terra is een superieure gamePC waarmee je grenzeloos uit de voeten kunt. Met een supersnelle Intel Q6600 processor, 2 GB geheugen, 500 GB harddisk en een GeForce 8800 GTS als videokaart beleef je het allemaal. De Audigy SE geluidskaart zorgt daarbij voor prima geluid.

Alternate Terra

4. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    2 gig ram minder, maar een iets betere video kaart de prijs is ook iets hoger.

5. EricGOD

EricGOD *******

Leuk Bevonden:
    0
    Is die grafische kaart niet veel beter?
    Als ik de reviews lees is die 8500GT zeer underpowered (vergelijkbaar met 6600)

6. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik ook gelezen.
    8800GTS is meer voor de aankomende games en is ook wel veel beter ( zie specs en prijs in vergelijking 8500 GT )
    8500GT is voor de mensen die een low budget hebben / willen spenderen maar toch een directx 10 video kaart willen heben.
    Zo las ik het ergens :)

7. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    4Gig wordt nu toch maar zelden gebruikt... Met 2 heb je voorlopig genoeg.

8. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je die onderdelen los koopt ben je voor ongeveer 850/900 euro klaar geloof ik.. De 8500 GT zou ik trouwens niet nemen als je er veel mee wilt gaan gamen, daar is ie niet krachtig genoeg voor.

9. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Crysis gaat echt niet soepel lopen hoor op een 8800GTS

Games van tegenwoordig met DX10 draaien al niet lekker op de 8800GTX

10. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    De aankomende 9800 GTnogwat er maar in trappen dan hè? dan heb je wel een uber pc =O

11. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    alle games spelen helemaal perfect op me PC met een 8800GTX anders hoor.
    ik denk dat je heus wel genoeg hebt aan een 8800GTX om UT3 en Crysis op Max te spelen.

12. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Ik denk het niet. Er zijn al verschillende berichten verschenen over performance probleempjes met de huidige DX10 kaarten. Crysis is veel zwaarder dan de huidige games, dus de performance zal dan nóg minder worden.

13. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Zoals boven is er idd al van meerdere bronnen bekent dat je die spellen daarmee zeker niet op max zal spelen, op gemiddelde (of iets beter dan gem.) graphics instellingen zal hij goed gaan spelen :) Max settings trek hij nu al niet bij sommige spellen schijnt (tweakers.net ergens gelezen) Het is en blijft trouwens wel een bruut snelle kaart! Wel komt eind van het jaar de 9800 uit (niet verwarren met die oude kaart van ATI). Deze moet volgens de geruchten een flinke verbetering geven , tot wel 75%... maarja geruchten geruchten.
    nieuwsbericht over videokaarten en benchmarks :
    Specs Geforce 8800 opvolger
    Videokaarten testje van mei met o.a. 8800 GTS
    De echte link van de site met de test van die videokaarten

/edit1. Link naar videokaart review/vergelijking (best veel kaarten) o.a. 8500 gt besproken en 8800 versies, 6 aug 07 :
    http://www.tomshardware.com/2007/08/06/the_best_gaming_video_cards_for_the_money/

en je kan op die site genoeg benchmarks vinden :)

En over hierboven : MM bied wel een power PC, maar denk dat die deal van Alternate er beter uitziet met die 8800 GTS. Zonde dat MM zo bezuinigd op de videokaart, want dat maakt de rest van de samenstelling gewoon niet nuttig als je videokaart (ver) achterloopt zoals nu. en zoals hierboven ook gezegd : 4 gb vs 2 gb maakt nu weinig uit, behalve met spellen zoals Supreme Commander. Dat is tot nu toe het spel die multicores ondersteund en veel geheugen vreet. Wel iets wat ik voor mijzelf zou gebruiken is de gedachte dat 'als ik nog wat centen extra heb' ik er nu dan wel maar 3 gig van maak of 4 .. of nu gewoon 2 erin houden en over paar maanden 2 gig erbij prikken als het moederbord het aankan :)
    /edit2. 32 bits editie/versies ondersteunen meestal maar tot 2 gb goed begrijp ik uit veel topics.

Succes met je aankoop, waar dan ook! *)

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Van Alternate is in z'n geheel beter, alhoewel die nog steeds maar de 320MB versie van de 8800 GTS heeft.

15. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Mwah dat weet ik niet zo hoor zeg jij maar welke spellen hij niet op Max kan redden dan test ik het wel even uit :+ of het ligt gewoon aan de dingen die hij in ze PC had zoals van een slechte CPU

16. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Ook DX10 games?
    en op hoeveel FPS dan?

Ze zouden best draaien maar niet op 60 FPS + wat je best mag verwachten van een kaart van 400+ euro

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Crysis (en UT3?) is een DX10 game ;).

Maar Anandtech heeft een redelijk recent artikel waarin zowat elk game met DX10 opties wordt getest. De test zag er helemaal niet rooskleurig uit, zeker niet als die representatief is voor echte DX10 games. Het was echter wel te verwachten als je kijkt naar de DX9 performance van de eerste DX9 kaarten (Radeon 9x00, over de Geforce FX reeks zullen we maar zwijgen).

Laatst bewerkt: 8 aug 2007
  18. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Had em ook zien staan in een foldertje.. leek me ook wel wat maar heb weinig verstand van grafische kaarten :p Wacht toch maar even tot er een komt die Crysis perfect kan draaien

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind dit wel een goede actie van MM, de bedoeling hier achter is dat je later gewoon een 9800 GT erin kan stoppen of een 8800 GTX(die waarschijnlijk goedkoper worden). De Alternate Terra is duurder en heeft een 8800 GTS die niet zo lang meegaat, dit vind ik zonde van de 200 euro die de 8800 GTS meer kost dan de 8500 GT.

20. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Mwah de 8800GTX kost bijna 500 euro. maar ik heb nog geen DirectX10 games gespeeld. die speel ik wel rond November :+ dan vertel ik je wel hoeveel FPS hij draait :p

Deel Deze Pagina