1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BioShock

Discussie in 'Algemeen' gestart door Panzerdelta, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Damn die speciale krachten zijn echt te f*cking vet! :D

    @ Zifnap, of juist wel als je dan ook die plasmid krachten krijgt! :9
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  2. miepjuu

    miepjuu KriepKriep

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de demo ook even gespeeld, en damn die graphics zijn echt heel mooi. Ben nu toch zeker hem te kopen op de release :)
     
  3. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    ben bang dat je daarvoor te laat ben:'-(

    maar gelukkig heb ik die van mij al gepre-orderd\o/
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb net de demo gespeeld en wat een vet zeg, niet noraal. Echt heel goed uitgewerkt met een geweldige sfeer en de gameplay is heel soepel. Ik ben echt heel erg benieuwd naar de uiteindelijk game. Het is ook wel grappig dat het iets weg heeft van Prey met sommige dingen als je goed kijkt. Tot nu toe is dit echt het vetste wat ik heb gezien!
     
  5. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens, het focust zich vooralsnog erg op de 'bekende FPS' actie (met een leuke nieuwe wapens). Terwijl het juist zo geschikt is om een unieke ervaring te creeeren.

    Maar goed, we zullen zien.
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, goede argumenten als ik het zo lees maar ik denk ook dat ze toch echt voor de demo de zaken wat makkelijker hebben gemaakt en er veeeel meer verhaal te beleven is dan we tot op heden mee hebben gekregen....

    Grafisch zal je in iedere game nog dingen tegen komen die "net niet helemaal"perfect zijn natuurlijk. De manier hoe ze in deze game getoond worden vind ik echt schitterend, dit samen met creepy geluiden en super vette soundtrack maakt dit toch wel een game die wat mij betreft nu al een AAA titel is :D
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Morgen trailer ook maar eens in HD kwaliteit bekijken.
    LE's zijn veelal al uitverkocht inderdaad. Was er zelf ook te laat mee. Doe het dan maar met gewone editie. Bespaar ik weer geld voor andere toppers die er aan zitten te komen.
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De LE's zijn nog wel te krijgen, maar dan voor €74,99 en dat vind ik zelf te duur als je nagaat dat-ie voor veel minder te krijgen was, helaas! :'-(
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik heb toch nog goed nieuws voor de twijfelaars!

    Ik heb zojuist een reactie gekregen op mijn post (vorige pagina) op dat andere forum en het is van een persoon die meestal geen onzin verkoopt. Dit had hij te zeggen:


    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    The devs have said that the demo is overpowered (both in ammo and plasmids). In the actual game it's a lot slower to progress and there's a lot less stuff strewn about. They've also said that the demo represents a cut of the first section of the game, with most of the story elements removed to make it solely about an introduction to the gameplay.

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


    Als dit klopt (en daar durf ik wel om te wedden), dan kan ik (en anderen) op dit gebied weer opgelucht adem halen. Dit is precies wat ik wilde horen! Meer verhaal elementen en een meer bedreigende omgeving (als in: minder hulpmiddelen om jezelf mee te verdedigen). :)
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  10. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Deels mee eens. Onthoud wel dat dit een demo-level is, en dat ze voor de demo een aantal zaken hebben toegevoegd en aangepast. Zo zijn er dingen die je in de full-version op dit stuk nog niet zult vinden, zijn er meer kogels voor wapens, meer first-aid kits, kost het hacken van turrets minder geld etc.

    Onthoud ook dat dit het eerst level van het spel is. Veel vrijheid zul je aan het begin van een spel als Bioshock volgens mij niet hebben, en wordt je op dit stuk aan het handje genomen om geïntroduceerd te worden in de wereld.
    Ik denk, nee ik weet zeker dat je in de full version meer vrijheid hebt. Kevin Levine heeft dit in een walkthrough zelf gezegd. Hij vond dat je als speler meer vrijheid moet hebben, en dat de speler de wereld zelf moet kunnen ontdekken. Ik vind dat we daar vanuit moeten gaan, en hierover geen conclusies uit de demo moeten trekken.

    Qua dialoog was ik best onder de indruk. De 2 bandjes die je vond waren aardig, en gaf je een goed beeld van wat er gaande was op die avond in '59. Uit die tape kun je, als je goed luistert naar de achtergrondgeluiden, nog wat interessante informatie halen die ik hier nu niet zal spoilen. Dus de dialoog is best interessant te noemen, als je kijkt naar alleen deze twee recordings. In de review van PC Gamer UK werd vertelt dat juist de dialoog zo goed uitgewerkt was. Garnett Lee van 1UP zei precies hetzelfde. Dus ookal kunnen wij nog niet echt een conclusie trekken uit slechts twee recordings uit de demo, de reviews vertellen dat het op dit gebied wel goed zit.

    De AI vond ik best goed. Ik heb er te weinig van gezien om er een goed oordeel over te kunnen geven, maar ik vond de vijanden op een realistische manier reageren. Daarbij hebben we alleen nog maar de Splicers gezien, en konden we alleen op easy en normal spelen (in de full version zitten daar Hard en volgens mij very hard nog eens bij). Vooral van de Big Daddies en de Little Sisters mogen we (als we 1UP en PC Gamer UK mogen geloven) nog veel verwachten. Ook over de rest van de vijanden waren beide positief.

    En ja, combat combat combat. Dit viel mij ook op, en ik had het ietwat gematigder verwacht. Aan de andere kant verwachte ik het ook wel. Kevin Levine wilde duidelijk benadrukken dat Bioshock voornamelijk een shooter is met RPG invloeden. Veel mensen dachten dat het juist andersom zou zijn, daarom benadrukte hij het vaak in interviews en walkthroughs.
    En nogmaals, de demo is speciaal gemaakt om in korte tijd veel actie te laten zien, en de speler de mogelijkheid te geven verschillende dingen uit te proberen. Ik verwacht dat het in de full-version iets gematigder zal zijn. Ze kunnen moeilijk in een demo weinig vijanden laten zien, waardoor de speler weinig kans heeft om de mogelijkheden van het spel te ontdekken.

    Ik had ook het gevoel dat ik meer de hunter was dan de hunted. Je bent in de demo geen zwakkeling, maar het kwam meer over als een rambo die het heel normaal vond om in een onderwaterstad mutanten om te leggen. Ik ben er zeker van dat dit anders is in de full-version, mede door de gematigdere actie in het begin zodat je genoeg tijd hebt om de wereld te ontdekken.

    Zoals je zelf al zegt basseer je je mening vooral op de demo, en als ik dat zou doen zou ik tot ongeveer dezelfde conclusie komen. Maar bedenk in ieder geval dat dit een aangepast level is om de mogelijkheden te demonstreren (minder loot, minder vijanden, minder snelle progressie).

    Wat ik hier uitleg komt ook uit interviews, walkthroughs, reviews en podcasts, dus we kunnen er vanuit gaan dat het uiteindelijke spel wat gematigder zal zijn dan de demo.

    Luister en kijk vooral naar de nieuwste podcast van "1UP Yours", de scans van de review in PC Gamer UK (die slingeren volgens mij ergens in deze thread rond, en anders op het 2K forum) en de walkthroughs met Kevin Levine.
    Links kan ik nu niet 1,2,3 geven, maar die heb je zo gevonden.

    Ik ben alvast erg enthousiast over het spel, en voor mij is dit al Game of the Year waard. Het spel krijgt tot nu toe overal hoger dan een 9,5 of 95%, en dit bevestigd het alleen nog maar. Ik lig over 10 dagen voor de winkel met m'n slaapzak.



    EDIT: Nou ,zoals je zelf al post net hoef je je nergens zorgen over te maken.
     
  11. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik ga deze met de launch meteen kopen mss eerder als hij dan al in de winkels ligt :).
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Laat maar, ik heb 'm besteld voor €70,00 incl. verzendkosten. Dat kan nog net! 8)
     
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Game of the Year? Mss wel een van de toppers, maar wat dacht je van Brothers in Arms, Assasins Creed als die dit jaar nog uitkomt, Halo 3 (niet mijn favoriet) Call of Duty 4, Alone in the Dark, The Outsider? En ik kijk ook uit naar games als Two Worlds, MOHA, Sega Rally, Stranglehold.
     
  14. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Pffieuw, ik had me nog niet echt in het spel verdiept, maar na de demo gespeeld te hebben ben ik al helemaal overtuigd. Wat een sfeer, wat een graphics, damn :)
     
  15. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    ben ik dan de enige die na het spelen van de demo zoiets heeft van, mwa leuke grapics en sfeer maar doet me voor de rest neits :x
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb de demo ook gespeeld. Zag er erg goed uit, watereffecten zijn deels erg goed, maar soms ook niet, beetje raar. De sfeer is echt uitmuntend, maar het ging zo snel in de demo, direct aan het schieten en doen. Maar goed, dat zal in de game zelf wat meer in balans zijn.

    Verder was het echt erg leuk om te spelen, strakke game maar ik kan nog niet zeggen of ik het nou de beste shooter van het jaar vind. Aan de hand van de demo zeg ik nee, maar dat komt doordat je in het diepe wordt gegooid in de demo en meteen in actie moet enzo..... Dan vind ik The Darkness een betere shooter tot op heden. Maar deze game moet er wel komen natuurlijk, want dat het een vette shooter gaat zijn lijkt me wel duidelijk. Ik weet niet meer wanneer Gears of War precies uitkwam, maar dat is voor mij nog steeds de beste game op de 360..... Volkomen offtopic verder maar wilde het toch wel ff kwijt
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Voorheen had ik het idee dat het een potentieel goed spel zou worden. Maar niet genoeg om bij release meteen aan te schaffen. Het staat dus op mijn verlanglijstje ergens onderaan.

    Na het spelen van de demo is die mening niet echt veranderd. Het was het dusver net niet. Geen echte schrikmomenten, het is veel te linear. De puzzles om te hacken waren wel een prettige verandering. Graphics en overige sfeer is inderdaad goed te noemen.
     
  18. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    je kan nu via de site een artbook downloaden!

    is dat ook het artboek dat bij de LE zit?
     
  19. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    prachtig game.die watereffecten gewoon prachtig.Het verhaal zit ook prima.Hij maakt veel kans om het game van het jaar te worden .nu wachten tot die in de rekken ligt
     
  20. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat in deze thread meer mensen komen die hem egt goed vinden en veel erover discuseren dan de mensen die niet zo op die spel uit zijn of er niet helemaal kapot zijn .
    Ik denk dat er zat mensen zijn die hem niet goed vinden.
    Zelf vindt ik het een erg mooi spel (zelfs op een non-hd) niet zo heel ver gespeeld tot een ruimte waar egt een stuk of 5 mensen waren kwam ik daar met mijn sla-ding:9 en me kogels waren binne de kortste keren leeg.
    Ook was ik een tijdje op zoek naar plasmids bijvuller, even later kwam ik erachter dat je van mensen hun spullen af kon pakken erg leuk gedaan.

    Al met al vindt ik dat het een goede sfeer heeft goede gameplay maar voor het eindresultaat zou je tog de volledige game moeten spelen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina