Nieuwe games te groot voor DVD9 formaat.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door B1gSmurf, 15 aug 2007.

1. B1gSmurf

B1gSmurf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals jullie al weten gaan er games komen die meer ruimte in beslag nemen dan het DVD dual layer formaat. Persoonlijk zie ik dit niet in als een probleem de spellen kunnen toch altijd op meerdere dvd's worden gezet.
    Of moet iedereen een HD-DVD player krijgen van MS of dingen op je harddisk laten zetten door middel van downloaden.

Wat zijn jullie meningen hierover?

Ikzelf vind dus dat alle grote games gewoon op meerdere dvd's gezet moeten worden als je nou al 3 keer een dual layer disk zou hebben is dat al zo'n 25 gigabyte!

2. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Twee DVD's kosten het dubbele van één :) En dan hebben we het nog niet eens over de dubbele kosten voor het beschrijven van de dvd's.
    Gaan ze echt niet doen.

M$ is gewoon superstom geweest om er een normale hi-speed / hi-kabaal dvd speler in te hangen!

Blueray _O_

3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    edit: lama

ik denk dat de gameproducenten hier wel een oplossing voor hebben, die je naar alle waarschijnlijkheid niet eens zal opmerken.

Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  4. TheGodfather

TheGodfather Guest

Hier ben ik het volledig mee eens.
    Blu-ray heeft de toekomst.

5. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, als we hier in Europe/Nederland al zo ver waren, dat iedereen HD tv thuis ontvangt en dergelijke, dan zou ik best een HD DVD uitbreiding willen kopen om de nieuwste 360 games te kunnen spelen. :)

6. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leren compressen, dat moeten ontwikkelaars doen!

Kijk naar Bioshock: beeldschone graphics, 20 uur gameplay, 2 verschillende eindes en toch maar op 1 disc! Mass Effect hetzelfde verhaal.

7. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    oblivion barst ook van de content en veel voices en niet te lelijke graphics en zit ook op 1 dvdtje

8. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Tsja, of ze zullen alles moeten beperken voor de Xbox360 inclusief de framerates problemen. Tsja, als er dan echt games komen die de moeite waard zijn dan zorgen ze maar dat de HD-DVD spelers goedkoper worden of dat je perséé een HD nodig hebt.

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Beter compressie inderdaad. Maar de ontwikkelaars waarschijnlijk wel waarover men daarna over gaat zagen: de te lange laadtijden... .

10. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Crysis oftewel de next gen op de pc heeft ook 1 disc, en ja die maakt heus wel gebruik van de HD. Compressie + gebruik van de HD zou alles op kunnen lossen, maarja dan heb je weer die Core versie mensen.

Compressie is toch de toekomst, kijk naar Divx het is op het www 1 van de meest gebruikte compressietechnieken.

5/8 films op 1 dvd.

11. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat als de games te groot zouden worden, dat je dan een grotere hard disk zou kunnen kopen (de 120 gb) en dat als je dan een game koopt dat je de code krijgt en dat je hem dan kunt downloaden, dan hoeft er niks aan de compressie veranderd te worden + dan maakt onze geliefde console vrijwel geen geluid meer :D en hou doen ze dat nou als je je game kwijt bent? hij zal wel aan je gamertag gekoppelt worden dus dan zou je hem alle tijden opniew kunen downloaden, daar verzint microsoft wel iets op,,, het heeft meer voordelen, : géén bekraste cd's meer :D

goede oplossing lijkt mij, jullie niet?

12. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Dan kun je met een beetje geluk 5 games opslaan en iedere keer als je een nieuwe game koopt eerst een oudere verwijderen om vervolgens anderhalf uur te staan downloaden voordat je je nieuwe game kunt spelen. beetje onpraktisch niet?

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Vergeet de Belgen onder ons niet :+.

Bovendien zou het wel lang duren vooraleer een game helemaal gedownload is. Ook heb je dan geen dvd doosje en geloof me, op 120GB passen niet al te veel games hoor.

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja das een goede oplossing, het is al eens eerder bekend gemaakt dat ze dit in de toekomst willen gaan doen voor alle dvd/games/cd's. Oftewel alles via het internet verzenden/downloaden, alleen ik denk dat als je dan even langs de winkels wil het behoorlijk saai is, geen Free Record Shops en Gameshops meer dan. Het is wel een mooie oplossing, maar zie het voorlopig niet gebeuren aangezien dan veel winkels al hun personeel niet meer nodig hebben (werkgelegenheid gaat een heel stuk achter uit), en een veel minder omzet zouden draaien.

15. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Of gewoon het pc princiepe? Gedeeltelijke installatie op de HD en de rest op DVD.

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ze zitten eerder met het idee om games, films,... te streamen. Want een game downloaden neemt het gemak van een console weg. Nu is het ff langs de winkel game en de game in de console steken. Als je de game moet downloaden is het je console zoveel uur laten aanstaan (gaat hier over 5GB+ hoor) en dan pas kun je gamen. Ga ik toch eventjes liever naar de winkel hoor.

Streamen is echter nog verre toekomst aangezien het internet daar nog te traag voor is. Een goede oplossing zou de combinatie van streamen en downloaden zijn. Dus met andere woorden de game al kunnen spelen voor aleer de download helemaal klaar is. Dit hebben ze gedaan met Half-Life 2 via Steam en het werkte wel vrij goed, doch je de pc eerst ook een uurtje of 2 moest laten downloaden vooraleer je echt kon spelen. Dus echt op punt staat dit ook nog niet (wederom door te traag internet).

Alles gaat op de HD hoor. Het gebruik van de cd/dvd is er gewoon om de illegale kopieën tegen te gaan, tot grote ergernis van vele mensen die de game legaal hebben.

Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  17. Avantar45

Avantar45 OpticonNL

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn ze bezig met nieuwe compressie technieken. Idtech 5 (nieuwe engine van Id software o.a. voor Rage) maakt volgens mij al gebruik van een nieuwe compressie techniek die grote textures makkelijk compressed.

18. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De kost prijs van zo'n dvd'tje is niets vergeleken met de kostrpijs van de productie van zo'n game. Je betaalt geen 60 euro voor een dvd, maar voor het spel.

Trouwens ben ik ervan overtuigd dat 2 en zelfs 3 dvd produceren veel goedkoper is dan 1 blu ray.

Die blu ray is nieuwe technologie en moesten ze nieuwe productie lijnen voor starten. Voor de hd dvd moesten ze gewoon wat componenten van de dvd productielijnen veranderen wat hetzelfde resultaat geeft. Economisch en ecologisch veel voordeliger is met hetzelfde resultaat. Maar dat ter zijde :)

Dvd is zeker nog de goedkoopste oplossing. Het grote probleem met 2 dvd's is denk ik dat het gewoon omslachtig is. Maar zoals al gezegd, is een tweede dvd waarvan je data op je hdd zet, misschien een goede oplossing.

19. Prime1

Prime1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik herinner me nog dat ik spellen had die 12 diskettes in beslag namen:) Gaan we weer naar die tijd toe maar dan alleen met DVD's ? Ik denk het niet. Als blijkt dat het spel (welke dat dan ook mag zijn ) niet meer past op 1 DVD'tje ,dan zal het gebrand moeten worden op een grotere HD schijfje of Blu-ray en als je dan de drive hiervoor niet bezit moet je het gewoon kopen :). alsof het Microsoft kan schelen dat het jou extra geld kost om up to date te blijven.
    De echte oplossing is al jaren te vinden in de Scandinavische Demoscene. Echter heeft Microsoft uiterst hun best gedaan om hun programmeer en compressie technieken te onderdrukken. Ik zag nog in het begin van dit jaar een echte 3D FPS (net zo mooi als Doom of Quake)die maar zo groot was al 64K! (of was het misschien 46K?) Als MS niet zo koppig en geldgierig was als altijd ,dan konden we spellen zoals Gears of War of Lost Planet zelfs op een cd'tje van 700MB spelen! Met nog genoeg ruimte op de cd over.

20. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Er is een techniek waarmee ze games vele malen kleiner kunnen maken, Procedural Generation. De PC game Spore gaat hier ook gebruik van maken en dat spel is gigantisch groot. Dit zou dus iets zijn voor de toekomstige X360 games.

Zou jij geloven dat deze game maar 96KB groot is?

Bron: Gamez
    Seciale vermelding voor Herr Herzeleid van dat forum

Deel Deze Pagina