1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor een 8800 GTS heb je toch minstens 20A nodig op je 12V lijn(en). Jouw voeding komt net niet aan 20A aangezien je de waardes van de 2 12V lijnen niet zomaar klakkeloos mag optellen.

    Je kan dus best voor de zekerheid een nieuwe voeding kopen of het eens testen. Ik weet alleen niet of HP speciale aansluitingen gebruikt voor sommige onderdelen die niet op de normale voeding staan (en denk van niet, maar je weet nooit).

    De resolutie van een 26" of 32" is niet zo hoog dus je zal niet de allerbeste kaart nodig hebben.

    Wat ik zou aanraden

    Intel E6850 of Q6600
    minstens 2GB RAM (pc5400 voor de E6850, pc4200 voor de Q6600)
    deftig moederbord van Asus ofzo (maar dus ook niet de moederborden van €200)
    8800 GTS 640MB of HD 2900 XT 512MB
    deftige voeding van 500W
    SATA harder schijf
    SATA dvd-rewriter
    case naar je smaak

    Totaal: rond de €1200 denk ik en je het een zeer goede game pc ;).

    Hangt er vanaf van welk je huidige CPU is. Dus geef ineens de specs van je h huidige pc :).
     
  2. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    uuuuhm oke :

    ik heb een AMD Athlon 64 processor 3000+
    kloksnelheid:2.00 GHZ, 512 MB staat erbij

    NVIDIA Geforce FX 5500
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2007
  3. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor de informatie ik zal zo eens kijken :)
    Is een HDready Tv eigenlijk wel goed te gebruiken als monitor? Kan de resolutie nog wel omhoog dan of houdt het gewoon op bij 1360 bij 766?
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Je gaat niet hoger kunnen gaan dan 1360x768. Het is doenbaar als pc monitor alhoewel ik toch de voorkeur heb voor een gewone pc monitor (vooral voor het surfen enzo).
     
  5. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Een goede keus is de samsung 940mw. Heb je tv tuner en hd ready voor xbox360 (720P) en ook nog een een monitor met max 1440*900 ;)
     
  6. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    0.3 MP is een resolutie van 640*480, vrij standaard dus ;). Die laptop is goed voor zowat alles (en ook voor af en toe wat te gamen), maar je moet ook geen super prestaties verwachten natuurlijk. Het enigste dat ik daar heb op aan te merken: het is Acer. Acer is opzich niet slecht, maar er zijn wel betere merken (maar daar betaal je dan ook voor).
     
  8. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn goede online shops voor bestellen van computerapparatuur?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb hele goede ervaringen met www.azerty.nl

    In mijn Acer 9302 zit ook een ingebouwde 0.3MP webcam.
    Bij voldoende licht heb je een redelijke beeldkwaliteit.
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Heb geen trek om voor iets kleins als dit een nieuw topic aan te maken, dus here goes.

    Ik heb een DVD brander in m'n PC zitten, zoals menig ander.
    Het is een AOpen, en ik heb er tot voor kort nooit problemen mee gehad.
    Recentelijk weigert m'n brander het merk 'Platinum' DVD-R.
    Ook word met enige regelmaat Maxell DVD-R geweigerd of gewoonweg verknalt tijdens het branden.

    Ik heb hiervoor Princo DVD-R gehad, zelden uitval of problemen.
    Hetzelfde met Samsung DVD-R.

    Ik zit zelf te denken dat de brander misschien aan z'n einde is, het beestje is een jaar of 3,5 oud.
    M'n gebruikte software is Nero en DVD Decrypter.

    Als iemand een werkende oplossing heeft, ben ik tevreden. :)
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je kan een firmware upgrade proberen. Worden vaak meer media ondersteund bij een nieuwere firmware.

    Maar het kan idd ook zijn dat de brander gewoon "op" is. Mijn nec2500a ging ook steeds slechter branden en media herkennen..
     
  12. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben ook platinum en mijn net nieuwe brander in mijn pc wil - niet (goed) branden, en de in mn laptop doet ie + niet.
    Zal wel aan het merk liggen denk ik, voorheen nooit problemen mee gehad maar deze waren 9 euro per 50 ofzo in beverwijk (of 19, weet niet meer =p) dus mischien ligt het daaraan.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    ik heb altijd arita's van €19 voor 100, werken ook prima dus dat zegt niet zo veel
     
  14. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja op jou brander, bij mij werken die +'s ook goed, maar ergens anders weer niet, zal wel geluk/ongeluk zijn.
     
  15. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Bepaalde merken/branders geven de 'voorkeur' aan bepaalde DVD-merken. (Mijn NEC 4570 brandde bijv. geen Platinums, mijn Samsung SH-183A weer wel).
     
  16. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Tog maar nieuwe voeding + video kaart besteld:

    Club3D Nvidia Geforce 8800GTS 640MB - € 335,00

    Hiper PSU ATX 580W Black, Type-M, 120mm Fan, 18dB, 4xSATA, 2xPCI-E, 20/24pin - € 69,00


    En als het niet past, pech voor mij 8)
     
  17. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
  18. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, zie net dat de afmeting van de voeding op de website staan, ff gemeten met wat ik nu erin heb zitten, en zijn precies hetzelfde\o/.

    En voor zo ver ik zie zijn er geen speciale HP aansluiting op me pc. :b:

    Edit: Heb alles binnen en me voeding paste niet in me oude kast, dus heb ff een andere gepakt en alles maar overgebouwd.

    Heb tog zeker wel 2 mm over tussen me voeding en me Cpu koeler 8), dus binnen kort ff kijken voor een nieuwe cpu koeler.

    Hier wat foto's, ja weet het, zijn niet zo duidelijk.
    Kijk ook naar de afstand tussen de videokaart en hardeschijf :+.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2007
  19. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sneakyspidy
    :eek: Volgens mij heb ik precies hetzelfde moederbord. En cpu kooler is 99.99% zeker hetzelfde!
    Verder wel vaag dat ik precies dezelfde kabels bij mijn Zalman voeding heb8)
    O, en ik weet niks van hp aansluitingen. Maar is het normaal dat een fan 4 pins aansluiting heeft? dacht het niet..
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heeft een CPU-fan een 4-pins aansluitingen... goede vraag :+. Typisch zo'n vraag van als ik het zie (of hoor) dan weet ik het direcht, maar er zo gewoon een antwoord op geven :x.

    *Kijkt in case* Heeft wel een 4-pin aansluiting (4 naast elkaar) ;).

    Over je harde schijf en grafische kaart: Ik had hetzelfde probleem een paar jaar geleden toen ik nog met een 6600 GT zat een een "kleine" case. De oplossing die ik toen gebruikte kan ook wel eens voor jouw werken: de harde schijf een positie lager zetten (of 2 lager zetten).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina