Hoezo hoop je dat? Het zou toch alleen maar leuk zijn voor de PS3 eigenaren om deze topper ook te mogen spelen?
Ach.. sommige toppers wil je gewoon exclusief houden. BioShock op de 360 MGS4 op de PS3 Gewoon games waardoor je trots bent op je apparaatje, wat laat zien dat je de goede keuze hebt gemaakt door de PS3/X360 te kopen. Maar helaas bestaat er tegenwoordig niks meer als exclusiviteit (misschien timed, maar meer dan ook niet)
Console exclusief he Anders zouden Halo, Shadowrun, Gears of War enz. ook niet meer Xbox 360 Exclusive genoemd mogen worden
Ik zal niet ontkennen dat een pc krachtiger kan zijn dan een 360 maar ik vraag me af of je dat bij bioshock ook zal merken. Bij deze vergelijking zou ik in elk geval niet kunnen zeggen welke op welk platform speelt.
IGN over Metroid Prime 3 (na hands-on): Kom maar op met die game. In-game screenshots tool etc. Nice Gamespy: Beste van de drie klinkt erg goed. Deel 1 was imo namelijk 1 van de beste games van de vorige generatie.
Nieuwe NPD cijfers! De Wii zeg, allemachtig. PS3 pricedrop was nog steeds niet genoeg om de 360 te passeren. Erg interessant. Wii gaat deze generatie winnen.
Ik vind nog steeds dat het gamesaanbod van de Wii niet denderend is. Maar het imago van een goedkope, casual-fun console wekt wel mijn interesse om hem naast mijn 'hoofd'spelcomputer te kopen. Dat zegt al genoeg eigenlijk, ik beschouw de markt nou als 360/PS3 en daarnáást de Wii. Alsof ze niet meer onder dezelfde categorie vallen. Hoewel de line-up niet het beste is in mijn ogen, denk ik dat de Wii toch eens het grootste marktaandeel zou kunnen krijgen.
Ook in Amerika verslaat de Wii gemakkelijk de next-gen consoles. Een bijzondere prestatie voor iets wat eigenlijk een opgevoerde Gamecube is, Nintendo weet van koper goud te maken. En dan de PS3, ik had net als vele anderen (inclusief Sony) eigenlijk wel verwacht dat ze nu eens net over de 360 sales heen zouden gaan. Het nieuws had zeker de hele wereld over gegaan. Niets is minder waar, Sony zet met de PS3 sales een niet zo'n beste prestatie neer. Natuurlijk is een verdubbeling in sales iets waar je als organisatie blij mee mag zijn maar dat is na een prijsverlaging van 100 dikke dollars uit historisch oogpunt helemaal niets bijzonders. Bij de vorige generatie consoles was dat de normaalste zaak van de wereld. De vraag is, blijft dit zo of zullen de sales alweer snel op het 'normale' niveau zijn? Ik voorspel het laatste. De PS3 had alle reden om deze keer te scoren en dat moeten ze onderhand echt wel een keer gaan doen. Ik bedoel, een dikke prijsverlaging, een krachtig optreden op de E3 (o.a. Killzone2), de 360 die in de pers totaal werd afgemaakt vanwege de hardware problemen, de PS3 die de beste Blu Ray speler op de markt is, etc etc .. allemaal zaken waardoor de PS3 er deze keer met de buit vandoor had moeten gaan. Dit was de kans van Sony, persoonlijk zie ik de Wii en de 360 de rest van het jaar gehakt maken van de PS3 qua sales. De aankomende first party exclusives zoals Lair, Warhawk en Heavenly Sword lijken ook niet de system sellers te zijn waarop men had gehoopt met review cijfers als een 5, 6.5 en een 7. Miljoenen zijn er in Heavenly Sword gepompt, de Blu Ray disc barst uit zijn voegen met 25GB aan data maar wat krijg je er voor terug? Een singleplayer game van 72 euro met een matige gameplay waar je in 6 uurtjes doorheen bent. Ik vraag mij serieus af of Sony deze generatie wel wil winnen? Ik bedoel, waar waren de 'fireworks' op de Games Convention in Leipzig? Wie verhoogt nu de prijs van zijn first party games in deze situatie naar 72 euro? Waarom blijf je dwars nu en in de nabije toekomst alleen maar bundels hanteren van 600 euro? (had ik al voorspeld) Waarom zit een prijsverlaging er voorlopig niet in? (woorden van Sony van gisteren) Waarom scoren de alsmaar vertraagde first party titels zo matig? En boven alles, waar blijven in vredesnaam de aankodigingen van nieuwe vette exclusieve games? Ik heb de afgelopen maanden niets gezien waarvan ik dacht dat het een extra reden zou zijn om een PS3 te halen. Ja we zouden het wel even te zien krijgen op de Games Convention, nou niet dus! De PS3 krijgt het zwaar de aankomende winter. De 360 heeft net de prijs wereldwijd verlaagd en komt nu in de buurt van de Wii prijs. De prijs zou later nog verder verlaagd kunnen worden omdat de falcon versie (65nm) al onderweg is uit China. Verder lijkt het mij dat de hardware problemen nu wel verleden tijd moeten zijn en voor de bestaande klanten bestaat er natuurlijk de bekende 3-jaar garantie regeling. En boven alles, voor de 360 komen bizar veel toffe games uit de komende periode. Ik had eerlijk gezegd zo mijn twijfels over Halo 3 maar na het zien van de laatste video's en screenshots ben ik compleet om. En vergeet trouwens de zeer populaire Madden franchise niet, deze titel loopt op de 360 in 60fps en daarnaast de hele marketing van deze titel draaide in Amerika om de een of andere reden alleen om de 360 versie. Een vraag die nieuwe next-gen gamers kunnen stellen is bijvoorbeeld: waarom zou ik 600 euro uitgeven in plaats van 350 euro als een top titel als COD4 op beide console exact hetzelfde presteert? Al met al wordt het naar mijn mening zwaar weer voor Sony .. too little too late?
Kan me herinneren dat Sony kort na de E3 heeft gezegd dat ze gingen knallen met het nodige vuurwerk in Leipzig. Nou, dan is het waarschijnlijk extreem goedkoop vuurwerk gezien, want ik heb geen rotje gezien. Als ik de nieuwsberichten lees, dan draaien alle announcements zowat alleen maar om de PSP. Sowiezo vind ik de het nieuws en de announcements op de GC flink tegenvallen. Sony had na de E3 en na alle positieve zaken in juli boven de 360 moeten staan, echter dat is ze niet gelukt. Denk daarom ook niet dat het dit jaar nog zal gebeuren. De sales van Nintendo vind ik echt ronduit onbegrijpelijk. Augustus zou weleens een ramp kunnen worden voor de PS3. Geen een PS3 game kan op tegen BioShock en Blue Dragon in augustus. Daarnaast heeft de 360 een prijsverlaging gehad en de PS3 releases waren dramatisch in augustus. Vind het verschil in prijs nu echt te groot worden: PS3 = 599 euro -360 Core = 279 > 320 euro verschil -360 Premium = 349 > 250 euro verschil -360 Elite = 449 > 150 euro verschil Hier trouwens de softwaresales: 1 ) NCAA Football 08 - Xbox 360 - Electronic Arts - 397,000 2 ) Guitar Hero Encore: Rocks The '80s - PS2 - Activision - 339,000 3 ) Wii Play (with Wii Remote) - Wii - Nintendo - 278,000 4 ) NCAA Football 08 - PS2 - Electronic Arts - 236,000 5 ) Wii Mario Party 8 - Wii - Nintendo - 177,000 6 ) NCAA Football 08 - PS3 - Electronic Arts - 156,000 7 ) Pokemon Diamond Version - DS - Nintendo- 144,000 8 ) Transformers: The Game - PS2 - Activision - 143,000 9 ) Guitar Hero II (with guitar) - PS2 - Activision - 138,000 10 ) Guitar Hero II (with guitar) - 360 - Activision - 108,000 Totaal aantal verkochte consoles in Amerika: PlayStation 2 - 38.848.765 Game Boy Advance - 35.948.554 Xbox - 14.500.480 Gamecube - 11.769.728 Nintendo DS - 12.254.050 PSP - 8.164.220 Xbox 360 - 5.924.332 Wii - 3.599.079 PlayStation3 - 1.611.104
raar om te zien dat de last-gen consoles nog zo goed verkopen. Zelfs de GBA nog!!! Het lijkt alleen de hardcore gamers te interesseren dat er nieuwe hardware op de markt is. Echt apart. En het succes van de Wii is ook niet aan mij besteed. Vind de besturing erg tof, maar de spellen vallen erg tegen (het aanbod eigenlijk). Maar ja, de console is echt gericht op het gezin. Ik ben persoonlijk wel uitgekeken op braintraining en dergelijke spellen. Binnenkort komt ook jamsession op de nds. Een spel waarmee je gitaar kunt spelen. Lijkt me echt een leuk spel om te doen, maar zal voor mij niet van lange duur zijn. Het zijn gewoon de simpele dingetjes die de mensen aanspreekt. Qua software is de 360 gewoon het beste. Ik kom tijd tekort.
Het zal er ook zeker mee te maken hebben dat de consoles van MS en Sony als "Next Gen" aangeprijsd worden... HD én Full HD zijn de belangrijke termen en de massa heeft simpelweg gewoon nog GEEN High Definition scherm hangen... Hier op het forum (en andere game fora) denken we dat allemaal wel maar het is simpelweg gewoon nog niet zo.... Hier zitten mensen met dezelfde liefhebberij en geven daar gemiddeld ook meer geld aan uit dan mensen die "een keer willen spelen" Ik denk wel dat de komende maanden zeer leuk gaan worden voor MS aangezien ze ECHTE triple A titels in de markt aan het zetten zijn! Dit samen met de pricedrop moet wel een leuke piek kunnen veroorzaken :b: Herkenbaar voor de Halo gamers?
Madden op de 360 verkoopt beter dan Madden op de PS2, ook best interessant. Al met al wordt het in 2007 inderdaad niks meer voor de PS3, wel voor degene die al een PS3 hebben ( Ik wacht met smart op Ratchet en Uncharted ) maar dit zijn geen system sellers. 2008 misschien ( nog een pricedrop, MGS4 + Killzone 2 + GT5 + FFXIII + Little Big Planet ) Misschien dat die games wel weten te scoren. Wii= PS2 xbox 360=XBOX 1 and PS3=Gamecube? lol Ik ga volgende week een Wii kopen
Vorige week met toeval eens op de wii gespeeld..... Tot mijn grote verbazing vond ik het echt ontzettend tegenvallen! De nunchuk ed vond ik echt vijf minuten leuk, daarna wilde ik gewoon lekker in een stoel hangen en gamen. Daarmee viel dus direct een groot punt van de Wii af. Daarnaast stoorde ik me toch aan de graphics. Sure graphics zijn niet alles, maar net zoals ik toch echt geen zin meer heb in Halo2, zo voelde ook Zelda al snel te oud aan. Heb er lang over nagedacht om een Wii te halen, maar dat is echt definitief van de baan. Daarnaast heeft de 360 zo belachelijk veel vette games en games die er aan komen dat ik geeneens zou weten waar ik de tijd of het geld vandaan moet halen. Zelfs nu gaat het met het volgende rijtje dus niet lukken: - Bioshock - Darkness - Blue Dragon - Mass Effect - Halo 3 - Naruto - Call of Duty 4 - Brothers in Arms - Assassin's Creed Dat past dus niet in 4 maanden
Ik had eerst dus ook plannen om een Wii te gaan halen, maar ondanks dat ik een grote Nintendo fan ben, trekken de games voor de xbox 360 met toch veel meer.
Man, wat een argumenten, interessante thread! Maar ik zit met een vraag: Ik heb een 360 met 20gb (is de premium zeker). Iemand zei dat ms niet toe laat developers over te stappen op HD DVD vanwege de core... Heeft mijn premium dan wel de capaciteiten om HD DVD games af te spelen? Want die HD DVD speler heb je toch nodig, niet? mvg