[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AgentSmith

AgentSmith Guest

Vandaag binnen gekomen de Blue Ray versie voor 7,50 :)

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is toch netjes van Wehkamp.

De Blu-ray kost nu weer € 34,95

3. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan was er toch geen fout ;) . Mooie aankoop in ieder geval!

Nu even wat van de roddelpers:

http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Warners_High-Def_Disc_Guru_Exits_Post/893

Wie weet veranderingen bij Warner... zij zouden wel een doodsteek aan één van de twee formaten kunnen geven.

4. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn gok, als ze exclusief gaan, gaan ze ook naar HDDVD. En dan wordt het echt een impasse voor beiden formaten.

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo'n gevoel dat het niet al te lang meer gaat duren voordat we een winnaar hebben:). Maakt me eigenlijk niet uit welke er gaat winnen, als er maar 1 wint.

6. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus zij zeggen dat er evenveel vraag is naar beide formaten. Wat natuurlijk in contrast staat met die 2 op 1 verhouding. Ik denk dat het voor moment en moeilijk kijk is op de cijfers. Maar in ieder geval denk ik dat de 2/1 verhouding van de film '300' komt doordat de hd dvd film maar even 5$ duurder is. Dit door het combo-formaat waar zowel universal als warner van gaat afstappen en al de tittels opnieuw uitgeven aan lagere prijzen.

Rond het nieuws van de warner hd topman dat vertrekt, zijn er speculaties dat warner voor het exlusief hd dvd kamp zou gaan ... roddels wel maar ja.

Blu ray zal vanaf oktober minimum eisen opleggen voor de spelers zodat extra mogelijkheden zoals de PiP mogelijk worden. Wat met de oude spelers? Men zegt ook dat de PS3 niet over de nodige functies zou beschikken om aan de nieuwe eisen te voldoen?

Volgens mij gaan we de komende weken nog wat te horen krijgen. Maar beide formaten zullen zeker dat het einde van het jaar hun best doen om deze format war te winnen.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Update wat Warner betreft:

De huidige spelers zouden dmv een firmware update kunnen worden bijgewerkt, mits de benodigde hardware reeds aanwezig is. Maar goed, naar mijn weten heeft nog geen enkele fabrikant zo'n update aangekondigd. Zaken zoals PiP op oude spelers die niet kunnen worden bijgewerkt, zullen niet (goed) werken. Dat is de tol die de BDA moet betalen omdat ze hun definitieve profiel nog niet rond hadden, en uiteindelijk een steek in de rug van de early adapters. Wat dat betreft heeft HD DVD dergelijke zaken wel netjes in orde. :) De Playstation 3 is vergeleken bij de standalone spelers een stuk flexibeler. Profiel 1.1 houdt in principe in dat een speler over 256MB lokaal opslaggeheugen moet beschikken (standaard HDD aanwezig in elke PS3 ) en over een secundaire video/audio decoder. Daarnaast heeft de PS3 in principe voldoende rekenkracht om secundaire audio/video in software te doen. De Xbox 360 doet 't ook allemaal feilloos in software. :)

8. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit word al goedkoper dan de add-on. Als ze daar nog een paar films bij doen ...

Hieromtrent het omkoop schandaal van micorsoft

Het gerucht van twee insiders die anoniem wensen te blijven lijkt mij dus ver gezocht. Wat niet uitsluit dat toshiba er iets mee heeft te maken. Wat toch geen groot schandaal is.

Naar hun releases kijk ik ten zeerste uit. Vooral hot fuzz, wat tot dit moment de beste hd-release is volgens de reviews. En dan nog eens the bourne ultimatum, wat een groot succes blijkt te zijn in VS. Ik hoop dat ze een bundel van de drie ervan hd dvd's verkopen tegen kerst. 12 september is hij hier in de boiscoop!

Maar één ding is zeker, universal blijft exlusief hd dvd + paramount en dreamworks (voor 18 maanden :) )

edit:

en een uitslag hiervan:

Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  9. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weer een puntje voor blu-ray

10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Kan iemand mij antwoord geven op het volgende? ......

Op de PSN store van usa (amerikaanse account) is de trailer te downloaden van BEOWOLF (2007 versie). Alleen aan het eind van de trailer zie je dat het van Paramaount Pictures is. Paramount is exclusief HD, dus waarom is de trailer van de amerikaanse PSN Store te downloaden ?

De film ziet er op zich wel gelikt eruit , maar mensen een false beeld geven dat het op blu-ray verschijnt vind ik niet kunnen. Of is er iets anders aan de hand?

11. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De film wordt uitgegeven door warner bros volgens imdb:

http://www.imdb.com/title/tt0442933/

Maar als je op 'more' klikt zie je dat paramount er iets mee te maken heeft, maar ook sony.

Laatst bewerkt: 2 sep 2007
  12. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Thx voor je reaktie ; had al op imdb gekeken en daarom heb ik meer zoiets van ???????????????

In de trailer zie alleen de logo van Paramount Pictures , op imdb zie je dat het van Warner Bros is en bij MORE kom je erachter dat Sony er ook iets mee te maken heeft.

Verwarrend zeg deze format war.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Paramount verzorgt de distributie in de VS.
    Warner Bros doet de rest van de wereld.

Sony heeft volgens mij een groot belang in Waner Bros.
    De grootste filmstudio MGM is eigendom van Sony.

14. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel vaak zo dat een studio beroep doet op een andere, wie hem uitgeeft bepaalt op welk formaat hij zal uitkomen. Dat is in dit geval Warner bros en daarom zal waarschijnlijk de film op beide formaten uitkomen, als er tegen dan niets veranderd is :)

15. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst dus de Samsung LE26S81B gekocht, nu wil ik binnenkort misschien een HD/ Blu Ray speler kopen. Deze TV is dus niet Full HD. Is het beeldkwaliteit ( veel ) beter dan een ''gewone'' tv, omdat die dus niet Full HD is maar HD Ready ?

16. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Sony heeft een belang in Warner Bros. Warner geeft de distributie van Beowolf in amerika aan Paramount (die weer hd exclusive is) en Warner zorgt voor de distributie wereld wijd. |:- 8)

Als ik het verkeerd begrijp , roept u maar hoor.

Dan kan Sony toch tegen warner zeggen ; Wat doe je nou ? (paramount)

Het is gewoon verwarrend voor een ps3 bezitter als hij aan het eind van de trailer ziet : SHANGRI- LA en PARAMOUNT PICTURES.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn LE32R71B is ook niet FullHD , maar op de film's op HD-DVD en Blu-ray zien er veel mooier uit.
    Heb sommige films op zowel op dvd als op Blu-ray/HD-DVD maar de verschillen zijn heel duidelijk te zien.

Paramount heeft allen de distributie verzorgt naar de Biosscopen in de VS.
    De distibutie naar DVD/Blu-ray/HD-DVD gaat Warner zelf doen.

Film's die door Paramount zelf zijn uitgebracht zullen alleen op DVD en HD-DVD uitkomen.

Kijk ven op de site van Paramount.com en zien daar de trialers van Hotrod , Stardust en Bee movie.
    Deze trailers staan ook in de PSstore van de PS3 :confused:

18. Niku

Niku Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik nu een xbox premium zou kopen, en er zouden over een paar jaar alleen nog maar games op blu-ray schijfjes worden gezet, dan zou mijn xbox toch waardeloos zijn? Ik zit me al een tijdje af te vragen of die kans bestaat.

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de Xbox360 zal de games op meerdere DVD's verschijnen.

De Blu-ray heeft een capaciteit van 50GB , als het moet kan dat worden opgeschroefd naar 100GB.

20. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat die 100 Gb ooit werkelijk wordt?
    Ik geloof er niet veel van, ze doen nu al hun best om 25Gb vol te krijgen. 30 Gb is zeker genoeg als je kijkt naar de '300', overladen met extra's, die te snoods even goed op een 2 schijf kunnen staan, zo'n 2 disc special edition ofzo.
    Ik heb zelfs al eens gehoord van een impossante 200Gb. Wat doen ze dan met de oudere spelers, updaten? =( dat gaat niet

Toch niet zonder internet verbinding :D
    Waarom is dit nodig? Een voorbeeld:

Dit soort updates zijn toch wel heel goed voor de klant, zeker met een stijgend belang van die 1080p/24 en nieuwe audio formaten. Daarbij zijn ze nog eens het goedkoopste.

Daarom dat blu ray meer hardware producenten achter zich heeft. Ze stellen bijna geen eisen om een blu-ray speler te maken. Is dit goed voor de consument? Neen, we zullen snel iets heel duur en verouderd in ons handen krijgen.

Ik denk dat als hd dvd een kans maakt, ze het het volgende jaar zullen moeten verwezenlijken. Maar met die lage prijzen maken ze naar mijn mening een goede kans.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina