1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    dat ziet er idd zeer netjes uit.
    Ik ben aan het wachten tot dat ik weer geld heb om de reveiver van Pioneer te kopen namelijk de LX-50,
    http://www.pioneer.nl/nl/products/42/98/405/VSX-LX50/index.html

    heb wel al deze dvd speler gekocht die ook alles upscaled.


    [​IMG]
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar wat nou als je een eigen woning hebt en in de woonkamer merk X hebt staan en in de slaapkamer merk Y (en in de keuken merk Z)? :+
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan helaas Poll niet meer veranderen.
    In Deel 15 komt er een nieuwe Poll met meerdere keuze mogelijkheden.
    En dan wil ik percies weten waarop jullie gamen HDready , FullHD , Beamer enz.
     
  4. theumes

    theumes Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij precies het verschil uitleggen tussen je xbox 360 component, vga of hdmi aansluiten.

    als je een hd lcd scherm hebt kun je dan via alle drie hd kijken?
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals dus in het begin van de thread staat!
    Het verschil tussen vga staat er kort en bondig, als je een xbox 360 elite hebt, ga je simpelweg voor de hdmi aansluiting.

    Deze drie kabels kunnen hd-games weergeven.

    Voor film heb je de vga of hdmi kabel nodig om je dvd's uptescalen naar 1080p. De component is hiervoor beperkt tot 565p.
     
  6. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een Samsung LE26S81B, kan ik hiervoor ook een HDMI kabel kopen, of is dat alleen voor Full HD ( dus dan moet ik ook een elite hebben ? ) ?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Op die HDTV kan je HDMI aansluiten, maar of je het kan aansluiten op je 360 is de vraag die je je eigenlijk moet stelllen. Heb je geen HDMI uitgang op je 360 dan niet, je zal het dan met VGA (of component) moeten doen.
     
  8. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx :thumbs:.
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nee ok, maar dan heb je wel ervaring met die types/merken. Vraag me af wat het verdere nut van die pol is dan? Afgezien van het feit dat je kan zien wat je al wist, dat hier allemaal samsung fanboys zitten die anderen samsung tv's aanprijzen :+
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben een Philips fanboy met een Samsung LE32R71B in huis :+
    De Philips LCD's kosten 1 jaar geleden nog een vermogen en heb toen voor een Samsung gekozen.

    Geef alleen antwoord op techinsche vragen , de keuze voor een bepaalde merk zal je gebruiker toch zelf moeten doen.
    Als iemand graag een Sony wil kopen , dan zal ik hem/haar geen andere merk LCD aansmeren.
    Maar als iemand een Low budget LCD wil kopen dan waarschuw ik hem/haar namelijk wel.

    Zal in Deel15 een andere poll maken , wat betreft soort LCD of Plasma.
     
  11. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand dit uitleggen/toelichten. Want als ik onderstaande stukje goed begrijp kun je beter een HD ready tv kopen dan een Full HD (vooral als je er ook een console op aan sluit).


    Bron: http://weblog.pcmweb.nl/2007/06/geef_mij_maar_h.html

    Geef mij maar HD-ready
    In de komende PCM – nummer zeven alweer - leest u over onze vergelijkende test van standalone Blu-ray en HD-dvd spelers. Om deze apparaten goed te kunnen testen hebben we een Full HD tv nodig. Deze hebben we dankzij Samsung en Sony geregeld. Omdat de next-gen consoles ook HD-films draaien hebben we deze ook betrokken in de tekst. Beide consoles claimen immers 1080p – ofwel Full HD – te ondersteunen.

    Over het algemeen heerst het idee dat 1080p de beste resolutie van allemaal is. Nu klopt dat technisch gezien ook wel, maar in de praktijk is een 1080p scherm lang niet zo fantastisch als dat men roept. Dit kwam dan ook in mijn test pijnlijk duidelijk naar voren, met name bij de consoles. Het is overduidelijk dat 1080p nog lang niet ingeburgerd is. De Xbox 360 ondersteunt dankzij een software update 1080p via de component- en vga-kabel. Echter merken we bij een hoop games dat de arme Xbox toch wel moeite heeft met deze resolutie en zo zien we halverwege het scherm regelmatig haperingen. Dit kan natuurlijk ook met (in)efficiënt programmeren te maken hebben, maar het is duidelijk dat de games en de console er niet op gemaakt zijn.

    Ook games die gemaakt zijn met een 720p resolutie in gedachte worden niet gespaard. Een tv met 1080 beeldlijnen in progressive scan is prachtig, maar men vergeet dat zo’n scherm een 720 resolutie ongenadig oprekt. Resultaat: je waant je bijna in de tijden van de Atari 2600! Ook de Playstation 3, die dankzij veel krachtigere hardware de 1080p resolutie beter aankan dan de Xbox 360, maakt zich schuldig hieraan. Momenteel is meer dan de helft (!) van de games gemaakt met een resolutie van 720p en dus zien deze games op deze echte full hd console er net zo beroerd uit op een Full HD tv.

    Voor de mensen die nu balen omdat ze een X-box 360 en Full HD tv hebben gekocht en hun games er niet uitzien hebben we een gouden tip. Sluit de 360 aan op de vga-aansluiting van de tv. Deze vga-kabel is voor ongeveer 30 euro te koop en via deze kabel zien 720p games op een resolutie van 1920x1080 er nog heel fatsoenlijk uit. Helaas voor de PS3 bezitters is er nog geen vga-kabel voor hun console. Wel moet je even controleren of jouw tv ook daadwerkelijk deze pc resolutie aankan. Sommige tv’s, zoals een aantal van Philips laten hun vga-poort resolutie steken op 1024x768. Onbegrijpelijk maar waar.

    Het is waar dat 1080p via de hdmi kabel het mooiste en scherpste beeld geeft, maar om hier echt van te genieten moet je content dus ook een resolutie van 1080p hebben. Tot nu toe geldt dit dus alleen voor filmfreaks die binnenkort een rijke verzameling aan Blu-Ray films en HD-dvd’s heeft. Voor het afspelen van deze films is 1080p inderdaad het mooist.

    Echter is de kwaliteit van een 32-inch HD-ready scherm bijna net zo goed en wil je echt een merkbaar verschil hebben tussen 720p en 1080p, dan zul je op minder dan twee meter afstand van je tv moeten zitten om het verschil te merken. De verschillen tussen 720 en 1080 beeldlijnen zijn namelijk niet zo schokkend groot als tussen 576i en 720p. Er zullen maar weinig mensen zijn die echte duidelijke verschillen zullen zien. Daarnaast heeft HD-ready, behalve zijn lage prijs, nog een voordeel boven Full-HD. Sluit je gewone dvd-speler via de scart maar eens aan op een Full-HD tv en daarna op een HD-ready scherm. De resultaten spreken voor zich.

    Geef mij maar HD-ready!

    Gerard Sombroek, hardwareredacteur

    Gepost door de redactie op 1 juni 2007 : 14:13 in Weblogs
     
  12. theumes

    theumes Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Prachtig ik las net zo'n soort gelijk stuk in het engels, alleen ging dat over de progressive en interlaced beeld.

    het heeft dus eigenlijk helemaal geen zin om voor je xbox 360 een full hd scherm te kopen. Ook omdat de xbox 360 niet voor een full hd resolutie is gemaakt toch?
     
  13. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt de ballen verstand van dit soort zaken. Ik wil gewoon een scherp HD beeld hebben met mijn 360. Er is mij de Samsung LE26S81B geadviseerd, omdat deze voor minder dan 500 verkrijgbaar is. Is er nog een toestel dat voor een 100 of 200 euro ook goed is maar een grote beeldbuis heeft? Ik weet echt niet welke lcd ik moet kopen. En waar kan ik ze het beste kopen? online?
     
  14. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had datzelfde artikel al eens geplaats hier. Wat belangrijk is, is waarvoor jeje scherm gaat gebruiken. Dat bepaald of een duurdere full hd een meerwaarde is of niet. Voor film en games spreekt men van een merkbaar verschil pas vanaf de 50". Gebruik je je scherm ook voor je pc dan is het nog iets anders natuurlijk. Voor films en vooral voor de gewone dvd is het beter om een gewone hd ready scherm te hebben. Voor een blu-ray of hd dvd zou een full hd dan weer iets beter zijn, maar de hd ready schermen scoren hier ook sterk mee. Maar het belangrijkste! goede beeldkwaliteit is niet enkel resolutie. Kleur, zwart waarde, contrast, helderheid,... spelen naar mijn mening een even grote rol en is de resolutie maar één aspect. Dus als je geen full hd optimaal zou gebruiken, kun je je geld misschien beter in een goede hd ready scherm steken i.p.v. een matige full hd.
     
  15. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou als je lcd zoekt moet je vooral niet beeldbuis intikken, dan gebeuren er ongelukken. Ik denk eerlijk gezegd dat je voor die prijs beter voor een monitor kan gaan. Die zijn stukken voordeliger en modellen van rond de 20-22 inch hebben vaak nog een hogere resolutie dan 720P (HD-ready)

    Zie hier de monitor thread :)
     
  16. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Misverstand :)

    Ik heb een budget van 500 +. Er is mij geadviseerd dat Samsung LE26S81B een goede lcs tv is. Maar nu vraag ik mij af of er voor bijvoorbeeld 600 of eventueel 700 ook een lcd is die grote is dan 66 cm, maar die net zo goed of eventueel beter is.

    Alvast bedankt voor de hulp!
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een paar maand geleden bij iemand een Sharp 47" FullHD aangesloten.
    Maar wat ben ik geschrokken van de slechte beeldkwaliteit van Digitale TV via de scart.
    Maar ook de overige tv-zenders zagen er niet mooi uit.

    Zat eventjes naar Camp Lazlo te kijken , maar bij elke beweging kwamen er strepen in beeld.
    Het was tearing in zijn ergste vorm.

    Kijk regematig naar de cartoon op mijn HDready via Digitale TV , maar het beeld is altijd haarscherp.

    LG 32LC51 - € 609
    Panasonic TX-32LE7 - € 674
    Philips 32PF5322 - € 689
    Sharp LC-32AD5EBK - € 645

    De prijzen verschillen behoorlijk tussen de winkels.
     
  18. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Prijzen zijn ok! 81 cm is ook beter!

    maar welk van de 4 kan ik het beste kiezen, wat ik er graag mee wil is:

    * 360 premium gamen. (bioshock :D )
    * Tv kijken via Kabel

    Alleen de Sharp is in zilver, dat is mooi mee genomen :9, maar niet het belangrijkst.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2007
  19. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke hdmi kan ik niet op de 360 aansluiten maar kan elke 360 zowel vga als component aansluiten dan want volgensmij heb ik alleen maar een scart aansluiting op mijn 360 zitten heb de core edition?
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    rood/blauw/groen zijn de component kabeltjes.

    Core heeft deze er inderdaad niet bij. Maar die kan je wel kopen. En ja deze component of vga kabel past op elke 360
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina