1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan kwamen de aspectratio's van zowel de gekozen resolutie als het formaat van de TV overeen. Volgens mij zijn er namelijk ook gewoon 4:3 reso's in te stellen op het 360 Dashboard :eek:
     
  2. Goemmieknoepfel

    Goemmieknoepfel Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, dus dan zou hij het ook op mijn monitor moeten doen (en dat verklaart ook waarom in geen enkele review gesproken wordt over deze doemscenarios)
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja weet je wat het is, de meeste mensen die een monitor gebruiken doen dat om van een hogere resolutie te kunnen genieten dan hetgeen een standaard TV kan bieden. Punt is alleen dat vrijwel alle HD resoluties op de 360 per definitie breedbeeldresoluties zijn, en dan krijg je op een 4:3 scherm simpelweg balken of uitgerekt beeld. Vandaar ook dat de meesten hier een breedbeeldmonitor gebruiken. Maar welke resolutie kan je monitor aan ? Want ik meen dat er ook een optie is voor 1280x1024 in het Dashboard, dat is geloof ik de hoogste 4:3 resolutie die er tussen staat.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  4. Goemmieknoepfel

    Goemmieknoepfel Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij kan tot iets in de 2000 aan, dus 1280x1024 (5:4 trouwens) kan hij zeker aan. Ik heb zelfs bij het stuurprogramma van mijn videokaart wat knopjes gezien om hd te tonen, maar nog nooit geprobeerd
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja dan is het goed, ik neem aan dat er een VGA aansluiting op je monitor zit ? Die kabel zit niet standaard bij een 360, maar is wel de beste i.c.m. een monitor. 1280x1024 is trouwens idd 5:4, maar ik haal dat altijd met 4:3 door elkaar. Voor mijzelf is het onderscheid of gewoon beeld, of breedbeeld, om het wat makkelijker te maken. Vrijwel alle nog hogere resoluties zijn breedbeeld.
     
  6. Xorta

    Xorta Reflex GT

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de 931BW nu een week, heerlijk dingetje!

    Ben naar de winkel gegaan om te kijken of ik de 226BW (360 eu) wou of de 931BW (240 eu) voor 120 euro minder en 3" minder en dus 1650x1020 tege 1440x900. Ik ben dus voor de 931BW gegaan omdat die 3" me nie veel uitmaakte, hij gamemonitor van het jaar 2006 is en 120 eu goedkoper. En omdat de 226BW 3 verschillende versies heeft waarvan 2 versies daarvan (A en C) slecht blijken te zijn en alleen S goed is. Heb hier geen verstand van maar dit hele idee is sowieso al een minpuntje voor de 226BW.

    Xbox360 op 1280x768 en je krijgt alles netjes opje scherm getoverd. Alleen de tekst in je XboxGuide is wat pixelig net als somige pics. Maar verder is alles superscherp en HD!
     
  7. Goemmieknoepfel

    Goemmieknoepfel Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog even wat verder gezocht en volgens mij is het zo dat wanneer je onder een bepaalde resolutie blijft het beeld gewoon vierkant is (de resolutie moet dan in de buurt zijn van een normale tv zijn) en daarboven krijg je normaal beeld, balken of rekking (dat ligt aan de programmeurs). Mijn laatste vraag aan de ervaringsdeskundigen: Hoe a-ideaal is het om op een 22" monitor met balken of rekking te spelen?
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Het is heel simpel: Alle spellen kunnen in breedbeeld gespeeld worden, welke resolutie dan ook. Alle spellen kunnen in 4:3 gespeeld worden op 640x480 Normal, bij een hogere resolutie is kans op uitrekking of balken. En het is zeer a-ideaal om met uitrekking te spelen. Met balken kan nog wel vind ik.
     
  9. Goemmieknoepfel

    Goemmieknoepfel Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus stel een spel ziet er verneukt uit, dan kan ik 640x480 instellen en dan is het normaal, alleen niet in hd en dus niet zo mooi?
     
  10. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    206bw en 226 bw zijn goede monitors zeker te weten:D:D:D:D
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het zo stelt wel ja. Maar ik vind de minimale beelduitrekking zeer zeker de spelervaring niet 'verneuken'. Aspectratio's kloppen trouwens zo vaak niet, ook niet als je bijvoorbeeld film X op scherm Y zit te kijken. Alleen als je er echt specifiek op gaat zitten letten kan ik me voorstellen dat het je opvalt en dus potentieel stoort dat mannetjes te dun of juist te dik ogen. En zoveel ruimte zit er niet tussen een 16: 9 (welke de 360 gebruikt) en een 16:10 (widescreen TFT formaat) resolutie.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb je hem nou op:
    A: 1280x1024
    B: 1280x720
    C: 1024x768

    Want de resolutie die jij zegt ( 1280x768 ) kan zeker niet ;)
    Overigens zou ik gewoon 1280x720 doen (720p dus) aangezien de meeste games dit als optimale resolutie hanteren. Als je de zwarte balken niet erg vind natuurlijk.
     
  13. Xorta

    Xorta Reflex GT

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    1280x768 kan dus zeker wel want ik gebruik hem hier toch echt! ;)

    Maar wat het dus is: de 931BW vult het beeld en rekt dus de boel uit. 1280x768 (16 : 9,6) komt dichter in de buurt bij 16:10 dan 1280x720 (16 : 9) en zorgt dus voor minder uitrekking. Een beetje uitrekking kan ik mee leven maar zoals je zegt is de optimale resolutie voor games x720, maar als ik die wil instellen wil ik wel de zwarte balken hebben, ook genoemd: 1:1 pixelmapping
    Even bij mijn videokaartinstellingen rondneuzen.
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Meh, Halve topic doorgelezen en ik snap het nog steeds niet helemaal :+

    Maargoed;

    Rond de release van Halo3 (jaja :cool:) ga ik maar eens een X360 kopen. Natuurlijk in een superdeluxe pakket waar een shitload aan goodies speciaal voor mij inzit (speciale mensen, speciale goodies 8)) ;).

    Die X360 wil ik op mijn TFT aansluiten omdat ik zo'n oude TV een beetje moe ben. Komt nog bij dat mijn TFT net zo groot is :+

    Het is een Acer AL2216W, oftewel een 22" widescreen.
    Om jullie even voor te zijn, heb ik een lijstje opgezocht in de manual waar opstaat welke resoluties mijn scherm ondersteund.
    Ziehier:

    [​IMG]
    (Lam om uit te knippen :+)

    Dussss..wat gaat er gebeuren als ik mijn X360 aansluit?
    Alvast bedankt ;)


    Edit: Sterker nog, ik heb sowieso geen idee hoe ik mijn monitor aan zou moeten sluiten. En om maar helemaal stout te zijn; ik heb pas een kwartier op een X360 gegamed. :+
     
  15. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit zo'n vage gebruiksaanwijzing gezien 8)
    Normaal zou ik zeggen, je maximale resolutie is 1024x1280 dus die prik je er met een vga kabel in, maar zo te zien gelden er hier per merk en per kabel andere regels. Weet ook niet onder welke categorie een 360 zou moeten vallen.
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Pim, dat ding van jou heeft gewoon een kutresolutie (1680x1050 wtf) :+

    Gewoon de VGA kabel kopen en dan kijken welke resolutie er het mooiste uitziet, en het beste bij je beeldverhoudingen past (zonder balken enzo).

    Experimenteer een beetje...succes :)
     
  17. ijsco

    ijsco Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    1024x768


    HD?


    Zwarte balken?


    Beter dan een normale Tv?



    En bij 1280x1024?

    Alvast bedankt voor wie antwoord. Ga morgen/overmorgen een Elite halen..
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2007
  18. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het een widescreen is zou ik de widescreen resoluties nemen.
    Ikzelf heb nog een oude 19" crt hier die op 1280x1024 staat en ik heb zwarte balken, maar het beeld is veel te mooi om hem terug aan mijn gewone tv aan te sluiten.

    En ja, 1024x en 1280x zijn hd.
    Maar bij een hdTV is het beeld nog mooier vind ik persoonlijk :).
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb zelf een 226bw van samsung :D ding werkt perfect mooie groote echt ideaal :).

    Voor pim hijs dus ook 22 inch, je kunt hem op 2e hoogste reso doen en werkt goed hij gaat dan automatisch wel op breedbeeld.

    En 1680 x 1050 is geen kut reso....
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2007
  20. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat niet, maar als je ziet dat je 30 pixels afzit van x1080 is het best wel kut ^^. Maar dan moet je nogaltijd die 1920 horizontaal hebben :p.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina