Pc Reboot

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gkid, 7 sep 2007.

1. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik zit nu op mn laptop want mijn pc doet harstikke vaag.
    als ik mijn psp erop aan sloot bleef die gwn vastzitten en deed verder niks.
    toen had ik em opnieuw aangedaan en blijft die maar rebooten en hij komt neit verder dan het schermpje waar staat windows xp en dat groene balkje blijft lopen.
    die loopt dan vast en verder komt die niet.
    weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn of heeft mn pc zn beste tijd gehad:'-(?

Ps: als ik een nieuwe pc zou moeten kopen wat zou de beste processor zijn quad core?

Laatst bewerkt: 7 sep 2007
  2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Heb je je psp al losgekoppelt van je pc? Want als je hem aangesloten houd, zou het wel eens aan de drivers kunnen liggen... zeg het nog maar eens dat onjuiste drivers zorgen voor allerlei problemen, vastlopers en dergelijken.

Ook zou het wel eens een virus kunnen zijn, een soort van blaster virus (maar dan zou je nog in je windows kunnen komen).

quad core is leuk als je videobewerking wil gaan doen, voorlopig heb je genoeg aan een duo/dual core.

3. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb hem helemaal los gehaald en hij blijft nog steeds opnieuw opstarten, misschien ligt het inderdaad aan de drivers want ik had ook altijd een probleem dat zodra ik upgrade naar sp2 dat mjn scherm zwart werd en zwart bleef.
    dat word dan een nieuwe pc kopen,ik dacht zelf aan een dual core wil er aardig mee gaan game dat komt wel goed met die processor dacht ik zo

4. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Als je veel wil gamen zou ik eerder een duo core nemen, aangezien dual core de voorloper is. En de nieuwe games beter draaien onder duo core.

Maar je hoeft echt niet gelijk een nieuwe pc te kopen nu je een fout in je pc hebt zitten. :confused:

5. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar ik wou zowiezo al een nieuwe want dit is de zoveelste x dat ik een probleem heb met die pc ik breng em wel ff langs een zaak en kijk even uit naar een nieuwe pc (H)

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Das wel heel makkelijk... al geprobeerd in veilige modus op te starten? Of met opstartdiskette? Een pc overlijdt niet zomaar, dit klinkt gewoon als een softwarematig probleem, zoals een driverconflict.
    Je pc naar 'een zaak' brengen is weggegooid geld aangezien je dit waarschijnlijk makkelijk zelf kunt oplossen - desnoods door je schijf te formatteren en windows opnieuw te installeren.

7. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dan raak ik alles kwijt en veilig modus geprobeert en alles wat je daar maar tussen kan vinden.
    als ik windows opnieuw instaleer raak ik dan me bestanden kwijt?
    kan ik dat zonder dat windows helemaal opstart?

PS:geprobeert om via de cd op te starten maar hij blijft gwn haken, ik dacht dat je wel opnieuw kon instaleren zonder dat je pc helemaal aan moet

Laatst bewerkt: 7 sep 2007
  8. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou toch echt voor een Quad gaan hoor.
    een Q6600 @ 3 Ghz is toch veel beter dan een Core 2 duo @ 3 Ghz
    Ook kun je gewoon in Windows instellen welk programma welke cores gebruikt.
    Gebruikt je spel maar 2 dan stel je dat spel in voor 2 en de rest van je progamma's die draaien die andere 2 dan heb je wel prestatie winst.

Qua prijs maakt het elkaar ook niet en je bent op de toekomst voorbereid.

9. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom ben ik ook voor een Quad gegaan. Een quad is goed te overclocken, mits een goede koeling (+40 euro). Dus ik zie geen reden waarom je niet voor een quad zou gaan. De prijs iig niet.

10. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja oke dan weet ik alvast wat mn volgende pc gaat worden maar hoe kan ik deze nog redden:p?

11. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hoezo alles kwijt? Je HD is niet kapot ofzo... je kan die gewoon aan een andere pc hangen, en zo gewoon in je bestanden komen. :)

@verhaal over Quad core
    Tja het is maar net wat je ermee wil gaan doen he.

12. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer eens in veilige modus -> start -> uitoveren -> msconfig intypen en enteren. Daarna naar 'opstarten' en alles uitvinken. Ja, alles :). Probeer daarna nog eens.
    Had indertijd zo'n probleem en daar heb ik dan die fout gevonden. Wat ook kan helpen: laat hem gewoon eens een uur doorlopen. Wie weet heeft hij gewoon een taak te doen. Werkt ook soms.

Laatst bewerkt: 9 sep 2007

Deel Deze Pagina