1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

  1. jeroen13

    jeroen13 Active Member

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Thanks man! :thumbs:
    Had nooit verwacht dat bol.com hem zou hebben. Gameshops hebben hem niet eens. :)
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb het spel eindelijk ook en zat direct aan mijn scherm gekluisterd! Heerlijk begin iig :)

    Voor ik echter verder ga heb ik wat vragen (altijd klote als je 'verkeerd' begint aan een rpg)

    - Wie van jullie is nu uiteindelijk begonnen op hard en hoe goed is dat te doen?

    - Hoe kom je aan 'Hard'? Ik heb drie bestanden gedownload van de Japanse MP, 2 van ruim 200kb en 1 van 150 kb (omschrijving alleen in het Japans). Ik ben weer terug geswitched naar mijn normale account en de game opnieuw gestart, ik zag echter geen andere opties?

    - Ik ben een beetje terughoudend om de achievements er bij te pakken omdat ik baal als er teveel spoilers in zitten. Zijn er echter wat tips ed zodat ik niet als sommigen na 15 uur gameplay met nog maar 10 gs zit? :9

    Verder had ik deze game gewoon direct moeten halen, maar eigenlijk wist ik dat ook wel ;)
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Alle momenten waar je zo snel mogelijk op een knop moet drukken om iets dicht te krijgen oid is een achievement moment. Zo snel mogelijk een deur dichtkrijgen etc, en voor de rest gewoon de game spelen.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    alle minigames waarbij je een tutorial krijgt zijn ook achievements.

    zal nog 2 secret achievements verklappen

    je krijgt echter 0 punten ervoor.

    1. laat je van achteren aanvallen door vijand meer dan 50 keer.
    2. gebruik flee(ontsnappen) meer dan 50 keer.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tnx! Volgens mij was jij ook 1 van de personen die op hard speelt toch? Kan je de vragen aangaande die mode die ik hierboven stel misschien beantwoorden O-)
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik vind hard goed te doen als je tenminste alle monsters op je pad versla. Je hoeft niet buiten rondjes te lopen om te levelen maar gewoon alles op je pad killen helpt wel.

    sommige bossen zijn lastig, maar je krijgt altijd een checkpoint voor een boss, dus als je dood gaat kun je het altijd op nieuw proberen
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ok dat wordt dus hard.... maar hoe kom ik nou aan die optie?

    copy-paste van hierboven:
    - Hoe kom je aan 'Hard'? Ik heb drie bestanden gedownload van de Japanse MP, 2 van ruim 200kb en 1 van 150 kb (omschrijving alleen in het Japans). Ik ben weer terug geswitched naar mijn normale account en de game opnieuw gestart, ik zag echter geen andere opties?

    edit: gevonden!

    1) Go to the Xbox360 Dashboard
    2) Signout
    :cool: Select "Join Xbox Live"
    4) Select a Gamertag
    5) Select "Hong Kong SAR" as your region
    6) During the rest of setup use
    a) Legit email (create a new one at gmail.com if needed)
    b) A fake address (Pretty much anything on each line, I put a number on the first, a street on the 2nd and "Hong Kong" on the 3rd and it worked)
    c) A fake phone number that has 10 characters
    d) A Birthdate that does not make you a minor (do not do this if you are indeed a minor)
    e) Make it a silver account
    7) After completion, it will launch you into the game, return to the dashboard
    8) Make sure you are signed into the system with your new Gamertag
    9) Go to the marketplace blade
    10) Select "Games"
    11) Select "All Games" at the bottom
    12) Select "Blue Dragon"
    1:cool: Select the "Hard Mode Mod", it should be the last item in the list that is free.
    14) After download, remain in your current profile and start Blue Dragon
    15) Once at the main game menu, press start
    * You should see "Loading Downloadable Content" followed by a list that has "Load Game", "New Game" and "New Game +"
    16) Press the "B" button to return back until you see the "start" button on the screen.
    17) Press the 360 Guide button to bring out the blade
    18) Log out of your Hong Kong Gamertag
    19) Log in with your main Gamertag
    20) Choose Start
    21) Choose "New Game" (NOT New Game +, unless you have already beaten the game once)
    22) Choose "Hard" (Impossible really means it, you need roughly level 50 characters with a completed save file to even attempt this)
    2:cool: Play through till the first save point and save your game, you should see a star symbol to the right of Shu's name on the save screen if you are in Hard Mode.

    After you have saved the game once, you can go into the 360 dashboard and delete the Gamertag you made for this. It is no longer needed. Just be sure to not delete its content as well, just the tag itself.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    het is helemaal niet zo moelijk. Het kost je 10 minuten max.

    -maak hotmail account aan met als land Hongkong SAR
    -maak nieuwe silver live gamertag met dit adres aan.

    ga naar marketplace die in het engels is en download de hard mode

    das alles

    dan kun je in je menu van het spel bij new game de moeilijkheid kiezen
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is dus niet helemaal waar. Ik heb al een Jap account, maar zoals je hierboven ziet moet je wel even wat dingetjes doen alvorens je hem op je eigen account kan spelen.

    edit: hoe kom jij op een engelse Japan-mp? :eek:
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik kies bij hotmail niet japan als land.

    Ik kies HongKong SAR!
     
  12. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Hey even kort een vraagje, kan ik echt alleen save games maken bij die blauwe bolletjes? Ik moet nu namelijk echt weg en in het menu staat "save" als een grijs vlak, niet beschikbaar dus.. Het zal toch wel moeten kunnen neem ik aan? :eek:
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    op de world map kan het ook
     
  14. Hero of Dragons

    Hero of Dragons Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand toevallig of er ook gamerpictures komen van Blue Dragon?Van bijna elk spel is er wel wat van te vinden,helaas niet van dit geweldig spel.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    heb het nu met sar gedaan, maar kan alleen start drukken en dan voor de gesproken taal kiezen, daarna begint het spel gewoon 8)

    edit: hij doet het nu wel maar zegt dat DLC damaged kan zijn 8)

    pfff morgen maar weer
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    dlc verwijderen en gewoon opniuew downloaden
     
  17. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Komt die mod niet gewoon een keer naar europa?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb de hele zooi er afgeknald, saves, dlc etc en begonnen met de stappen die ik eerder postte. Heb de tijd bijgehouden en ben in totaal 13 minuten bezig geweest (tot aan de start van de game in hard op mijn eigen account) zeker de moeite waard dus. Vind hard veel leuker, als je niet oplet ga je echt ko, op normal was daar echt geen sprake van.

    Heb er nu enigzins wat gameplay opzitten, wat raden jullie aan qua classes?

    @ Cole: geen flauw idee, release was hier ook al zo vertraagd....
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ikzelf vind dat ik een goede setup heb, maar ieder zijn keuze.

    Iedereen heeft generalist class om meer skills te kunnen equippen en om meer accesoires te kunnen dragen

    Shu wisselt af tussen sword master en guardian. Op die manier kan hij bij moelijke gevechten op de frontline de klappen vangen en toch schade doen. bovendien leer je snel "sentinel". als je deze ability bij een andere klasse activeert als de guardian heb je net zoveel defense zijnde dat je het zelfde level met guardian bent.

    Kluke/Shiro: zij doen bij mij hetzelfde. Zij wisselen af tussen black mage en white mage.

    Marumaro: Hij is standaard monk gekozen door het spel. Dit houd ik zo en geef hem barrier magic. als monk heb je minder MP dan white/black mage en barrier magic gebruik je niet zo vaak dus zit dat wel goed.

    Zola is standaard assasin, haar geef ik support magic omdat ze meestal als eerste mag aanvallen. Dan kan ze de party boosten.

    Hiernaast mag je bij level 30-40-50 etc nieuwe klasses kiezen.

    voor Shu kies ik dan monk en level die half op (dan ben je al op disc 2 onderhand) tot ik critical strike chance en counter attack krijg.

    hetzelfde doe ik met Zola.


    marumaru (heeft crit en counter al) en kluke/shiro leer ik assasin, omdat je op level 14 "ninja swiftness" leer. deze skill werkt zoals sentinel voor de guardian klass maar dan met agility.

    als ik hun deze ability equip mogen ze eerder en vaker aanvallen.


    maar je kunt zelf combineren. Je kunt ook voor support magic gaan in combinatie met white of black mage zodat je double cast leert (2 spells combineren)

    maar 1 must op hard: zorg dat 2 characters white magic hebben. Eventueel leer je iemand anders white magic level 1 (iedereen heeft standaard white mage unlocked) zodat je die als skill kunt equipen en af en toe in nood situaties 1 heal kan doen.

    andere must is dat 2 characters black magic hebben omdat je vaak monsters tegen zult komen die zwak zijn voor magie, maar haast niet geraakt worden door melee attacks. in dit geval is 2 mages erg handig, bij bossfights ook
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Iemand tips om de mechat shooting stage 3 te halen?

    of moet je eerst van die barriers upgraden aan je mechat? Want als hij lazers gaat schieten hou je ze niet tegen. En dan heb je em dood en dan moet je em nog es dood maken en shiet is meer raketten dan ik kogels heb, is hier een goeie tactiek voor om nooit geraakt te worden?
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2007

Deel Deze Pagina