1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

  1. dickvandergaag

    dickvandergaag Old Skool RPG lover

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle upgrades halen op je mechat (gele sterren World Map)
    Dat scheelt zowieso al de helft!!!
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Ik snap dan geloof ik het klassesysteem niet helemaal (ook maar even de manual doorlezen geloof ik), al de characters zijn generalist maar ook bijvoorbeeld Swordsman en Guardian? Moet ik mij dus echt even in verdiepen

    Of zijn het skills die je in een andere klasse leert die je dan weer kan toepassen in Generalist? Hoe overkom je dan het probleem dat je zo ontzettend omlaag gaat in stats bij het switchen?

    daarnaast heb ik geloof ik nog nooit zooo veel nagedacht over een spel :+
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    het werkt zo, je kiest een klasse bijvoorbeeld swordmaster

    door die klasse te levelen leer je nieuwe vaardigheden zoals bijvoorbeeld swordmagic, deze vaardigheid laat je een zwaardaanval doen met een elelment zoals flare, wind of water. Ook leer je de vaardigheid mow down, hiermee kan je een hele rij vijanden in 1 keer aanvallen. Terwijl je swordmaster hebt ge equipped zijn je attack power en defense hoog, maar je magic defense laag.

    Nu wissel je naar bijvoorbeeld guardian, je kunt nu de vaardigheden die je bij swordmaster geleerd hebt (sword magic en mow down equipen als skills)

    terwijl je guardian bent zijn je verdediging zowel van magie als normaal hoog, maar je aanvalskracht iets lager als swordmaster. Terwijl je guardian gebruikt leer je vaardigheden die je dan weer bij een andere klasse kan equipen. Bij guardian leer je ook sentinel. deze vaardigheid zorgt ervoor dat hoewel je een andere klasse zoals swordmaster gebruikt, toch je verdediging even hoog is zijnde dat je als guardian speelt.

    het switchen van klasses verlaagt idd de stats, dit komt omdat als je van lvl 10 swordmaster wisselt naar lvl 1 guardian je 9 levels lager bent. Als je guardian levelt en vaardigheden leert en weer teruggaat naar swordmaster ben je weer gewoon sowrdmaster level 10 alleen kun je de geleerde skills van guardian equippen.

    de reden dat ik zeg dat iedereen generalist moest doen ook is omdat deze klasse je het voordeel geeft dat je bij alle andere klasses meer skills tegelijk kan equippen. Ook kun je naast ringen, oorbellen, armbanden en kettingen ook speciale accesoires dragen die je later in het spe, krijgt die je stats verhogen. Zonder deze vaardigheid zijn die accesoires nutteloos.

    het goede aan wisselen tussen klasses is dat je je poppetje diverser en beter kan maken.

    van level 19 swordmaster naar 20 duurt net zo lang als generalist van 1 naar 8, alleen je kunt nu wel 2 skills meer equipen. Dit is beter dan die ene level stijgen met swordmaster. Bovendien moet je je party divers houden om op hard de moeilijkere gevechten te winnen. Er zijn 8 klasses en maar 5 characters, waarvan je in het begin zelfs maar met 3 begint.

    Het voordeel van bijvoorbeeld 1 character white en black magic te leren is dat je de skill black magic en white magic leert zodat je die in de andere klasse kan equippen waardoor je als white mage toch black mage spells kunt gebruiken.
     
  4. Metal_Wolf

    Metal_Wolf Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst ook nog die 100 monster fights achievement gehaald, gewoon een kwestie van tijd.

    Je mag gewoon flee'en tijdens het gevecht en de monsters verschijnen daarna weer gewoon op de worldmap dus je kunt direct nog een gevecht triggeren.

    10 minuten en je hebt 'm :)
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421

    BigSyke, je laat dit spel ongelofelijk interessant klinken. Ik ga hem morgen denk ik gewoon halen. Heb je nog zin / tijd om een korte review te geven over deze game? Iemand anders mag natuurlijk ook. Het liefst gewoon eerlijk, noem de goede en "slechte" punten van deze game. Ik twijfel nog steeds een beetje, maar BD op hard difficulty klinkt echt interessant. Ik hou wel van party management (items, klassen, het maakt me niet uit), dus bring it on. :)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ BigSyke: tnx voor de uitleg! Over het algemeen snap ik er geen hout van als mensen op internet rpg-strategiƫn uitleggen, maar in dit geval helemaal duidelijk.

    @Zifnap: op hard wordt het idd een uitdagende RPG, ik ben gisteren al tot twee keer toe afgemaakt in mijn eerste echte boss-fight. Ik speel nog maar ruim twee uur dus een uitgebreide review kan ik je niet geven. Wel wat plus en minpunten die me nu al opgevallen zijn:

    Plus:
    - Settings en graphics: waar Enchanted Arms toch nog wat houterig overkwam heb je met BD echt het gevoel een anime te spelen, heerlijk!
    - Vertrouwde turnbased met nieuwe elementen. Ik vind turnbased games heerlijk spelen en dus ook BD. Het chargen en de shadows geven er een leuke extra dimensie aan
    -Veel CGI's. Is eerlijk gezegd een tic van me. In FFVII, FFVIII en FFIX kickte ik er ook op als ik weer een filmpje had 'vrijgespeeld'. BD barst van dergelijke movies en maakt het iig voor mij een genot om te spelen.

    Minpunten:
    - Weinig meeslepende muziek. Veel mooier meegemaakt in andere rpg's. Deuntjes blijven ook gewoon niet hangen. In de bossfight van gisteren zat trouwens een soort van metalnummer, drama!
    - Kale omgeving, er had wel iets meer invulling aan gegeven mogen worden
    - Items liggen echt op de vreemdste plekken. Zit totaal geen logica in, je kan praktisch de hele wereld omdraaien. Iets teveel van het goede.

    Als je op hard speelt schijnt er sowieso 1 achievement niet meer te halen te zijn trouwens (uitleg in spoiler)

    Dragon: I have confirmed that the New Years Present downloadable content
    will cause issues with the Mechat Shooting Stage 2 - Perfect achievement.
    Simply removing the content from your Xbox360 will fix this problem, and
    you can do this by deleting it or placing the content on a memory unit and
    removing it from your system. (I would expect that this same problem occurs
    with the other Mechat Shooting achievements, but I cannot confirm this.)

    Unfortunately I cannot confirm or deny whether the New Years Present, the
    the Super Hard Chip (New Plus), or The Six Treasures downloadable content
    will cause problems with any other achievements or not. Odds are that
    you should not have any other issues, but you can delete the offending
    content to try and resolve any problems. (The exception here is The Six
    Treasures DLC. All six items this DLC grants you will become a permanent
    part of your logbook if you save once you posess them. Deleting the DLC
    will not remove these items from your inventory or logbook, nor will they
    ever turn to "Junk".)

    UPDATE: From looking around on the boards several people have noted issues
    with some achievements when using New Plus to begin a new game. Although I
    cannot confirm or deny this problems I can certify that other issues have
    arisen as a result of New Plus, so it is entirely possible that more
    achievement related bugs have been generated as well. With this in mind I am
    now recommending that you do not use download any DLC for Blue Dragon until
    you have all 1000 points.

    (Please be careful with permanently deleting any DLC as some of it may cease
    being available on the Japanese Marketplace without warning. So I recommend
    that you place any offending content on a memory unit and then remove it
    from your console if you encounter issues.)
     
  7. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag ook Blue Dragon gekocht, maar daarvoor had ik al is gekeken naar de achievements zoals de ''Activated All Warp Devices'' en de achievement met alle items. Kan ik deze achievements nadat ik het spel heb uitgespeeld ook nog makkelijk krijgen, of moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen ?
     
  8. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die het antwoord af zijn jullie allemaal Blue Dragon aan het spelen ? :b:
     
  9. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Die jappaners altijd met de dikke jetsers. zola, dead or alive8)
     
  10. jeroen13

    jeroen13 Active Member

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommige achievements kan je halen tot vlak voor de boss, dus zorg er gewoon voor dat je vlak ervoor een save hebt en je kan ze halen( bijvoorbeeld naar lvl 99 gaan, max all classes, activate all warp devices etc. sommige, zoals de alle item en de alle monster achievement kan je niet meer halen dan, omdat sommige items/monsters alleen maar op een bepaald moment in het spel te verslaan/krijgen zijn. ik weet niet precies welke, dus daarvoor zou je even op internet moeten kijken. succes ermee!:thumbs:
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    je kan alle achievements van verzamelen later nog halen. heb spel niet uitgespeeld maar blijkbaar geeft hij een "point of no return aan" en vraagt of je wil saven.

    echter als je tussendoor minigames krijgt en je haalt de achievement hier niet voor omdat je ze niet perfect doet, dan kun je ze later niet halen.



    Voor wie er om vroeg zal ik een eerlijke review geven.

    Blue Dragon is een traditionele RPG. Dit wil zeggen 1 dimensionale characters, turn based vechten en werken met klasses. Waar je bij sommige spellen je character helemaal kan customisen ben je hier aan de klasses en hun stats gebonden. Bij turn based games mogen jij en de monsters die tegen elkaar over staan om de beurt een keuze maken uit een actie. Dit kan zijn aanvallen, magie of een item gebruiken of verdedigen. Verder in het spel zul je meer vaardigheden unlocken. De battles zijn niet random zoals je wellicht gewend bent van turn based RPG's. Je loopt over een berg, in een grot of een fort en je ziet de vijanden lopen. Als je een vijand aanraakt begint een gevecht. Door de vijand van achteren aan te vallen mag jij als eerste beginnen. Andersom, als jij verrast wordt heb jij het nadeel van klappen vangen voordat je mag aanvallen. Om je te helpen heb je naast de vaardigheden voor in de gevechten ook "field skills". Dit zijn vaardigheden die je voor een gecht gebruikt zoals een verdovende bom of jezelf onzichtbaar maken om een aanvaal van achteren makkelijker te maken. Ook kun je een aura aanzetten om vijanden aan te trekken of af te stoten. Naast een enkel gevecht kun je ook meerdere monster tegelijk aanvallen. Met de rechtse trekker kun je het spel pauzeren als je rondloopt en zie je een cirkel om je heen. alle vijanden binnen deze cirkel kun je tegelijk aanvallen. Je maakt ze dan 1 voor 1 af, maar tussen ieder gevecht krijg je een soort jackpot machine die je poppetjes voor de aankomende gevechten sterker maakt. Zo kun je geheald worden, je aanvals kracht vergroten of juist je verdediging. ook ben je bij het 2e of 3e gecht altijd als eerste aan de beurt, dus het heeft alleen maar voordelen. Als je geluk hebt mogen de vijanden elkaar niet en krijg je een "monsterfight". In dit geval komen 2 groepjes monsters in plaats van 1 tegelijk in beeld. Niet schrikken, ze maken jou niet af maar elkaar. Stel je hebt een groot gevaarlijk monster dat jou veel schade kan doen, maar tegelijk lopen er krabben rond die hij eigenlijk wel lekker vind. Dan val je ze tegelijk aan. Dit geeft jou de tijd het sterke monster dood te maken terwijl hij zijn beurten gebruikt om die krabben op te eten. Zo loop jij minder schade op maar krijgt wel het geld en de punten van 2 gevechten. Na een gevecht krijg je experience points, geld en skill points.

    experience points levelen jouw poppetjes en verhogen hun stats. geld kun je natuurlijk bij winkels gebruiken om spreuken en items te kopen. Skill Points worden opgeteld bij jouw huide klasse. Bij genoeg punten leer je een nieuwe vaardigheid. Deze kun je equiupen voor je huidige klasse maar je kunt ook wisselen naar een andere klasse en daar deze vaardigheden equippen. Hierdoor kun je je poppetje sterker maken en opbouwen zoals jij het wil.

    Over het verhaal, ik spoil niet, dit is beetje de eerste 1-2 uur van de velen uren en staat volgens mij ook in manual op achterkant. maart voor zekerheid spoiler tags

    Shu leeft met zijn vrienden Shiro en Kluke in een klein dorpje. Ieder jaar komen er paarse wolken en valt de "land shark" een reuze vin die uit de grond steekt het dorpje aan. Hierbij sterven soms mensen zoals Kluke haar ouders een aantal jaar geleden en verliezen mensen hun huis. Shu en Jiro zijn het beu. Met een metalen net uit oude ruines proberen ze de land shark in een val te lokken.

    Ze worden meegesleurd en vallen in een diep gat een grot in. Deel van de oude ruines. Hier komen ze erachter dat de land shark een robot is en gaan op de rug van de land shark mee de lucht in boven de zwarte wolken in een luchtschip.

    Hier komen ze erachter dat de boosaardige Nene hier achter zit. Hij vind het leuk om mensen te kwellen en hun ellende te zien. Aan boord van het schip vinden de vrienden magische spheres die ze inslikken. Hierdoor neemt hun schaduw de vorm van een mythisch beest aan en worden ze sterker en leren magie. Shu zijn beest is een blauwe draak, zo komt het spel aan zijn titel denk ik.

    Met hun nieuwe krachten zijn Shu en zijn vrienden bereid Nene te verslaan, maar eerst moeten ze zien thuis te komen. Onderweg maken ze nieuwe vrienden en beleven spannende avonturen.

    De muziek in dit spel is top vind ik. Het brengt echt een goede sfeer. De boss battle soundtrack vind ik zelf ook heel goed maar hier zijn de meningen over verdeeld. Het spel ziet er goed uit, leuke anime stijl maar je moet hier van houden. Howel de stijl heel goed is is het graphisch niet het beste wat de xbox kan, maarja als ze het echt next-gen zouden maken verliest de anime stijl zijn charme.

    Het verhaal komt langzaam op gang en is niet echt wereldschokkend, maar wel vermakelijk. De characters zijn echt karikaturen met weinig karaktertrekjes. Dit kan mensen irriteren maar ik vind het niet echt storend. Het spel is mij te makkelijk, maar gelukkig kan je hard mode downloaden.

    Het spel duur zeer lang, denk dat je er minimaal 40 uur mee bezig bent als je normaal speelt en niet rushed. Het spel loopt goed alleen moet hij tussen de cutscenes weleens laden wat vervelend is. Naast de hoofdquest zijn er verschillende side quests met bosses velen maler sterker dan de final boss van het spel. Wellicht ben je bekend met de omega weapons uit de final fantasy serie? daar moet je aan denken. Ook de achievements zijn erg uitdagend. In tegenstelling tot enchanted arms krijg je niet alle 1000 punten door gewoon het spel uit te spelen. Je zult er iets meer moeite voor moeten doen.

    Ik kan helaas geen lijstje met plus of min punten maken. Dit door het feit dat smaken verschillen. Moeilijke achievements vinden sommige mensen leuk en anderen vervelend. De graphics kun je door de anime stijl mooi vinden, maar tegelijk niet next-gen. En de gameplay moet je van houden.

    Als je de oudere turn based RPG's hebt gespeeld op de SNES en playstation 1 met name zoals final fantasy (de delen voor 7). Breath of fire serie, chrono trigger, Lufia dan weet je wat voor soort battles je moet verwachten. Vind je dit soort spellen leuk dan is het zeker een aanrader. Ik geef het spel een 7,5.

    Dit omdat het voor een bepaald publiek bedoelt is en niet iedereen tevreden zal stellen.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Leuk om te lezen en super dat je even de moeite hebt genomen voor die flinke lap tekst. Ik krijg echter wel de indruk dat die 7,5 is gekozen met voornamelijk het 'grote publiek' in je achterhoofd en zo iets los komt te staan van je eigen beleving van het spel. Klopt dat?

    Leuk om ook te lezen van die sidequests, dat wordt dus nog een uitdaging, aangezien ik op hard speel (moest bij boss 1 er toch een leveltje bijpakken). Kan je er voor kiezen dat als je de betreffende quest niet haalt om die te laten voor wat het is?

    Vooralsnog zit ik iig vast aan BD en kan af en toe niet wachten om weer verder te gaan met Shu en co.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    je hebt gelijk wat mijn beleving. Ik bedoel met 7,5 dit: voor sommigen is dit spel een 9 waard, voor anderen een 6.

    als je technisch kijkt naar de score elementen krijg je dit:

    verhaal 6
    graphics 7
    geluid 9
    gameplay 8
    replay value 6,5

    maarja ik vind zelf gameplay heel belangrijk. ook al speel je een spel wellicht niet meer als je alles gehaald hebt. Je hebt er dan toch 50 uur of meer op zitten. dit soort dingen halen een cijfer naar beneden. ook gemiddelde graphics halen een score naar beneden

    en geen dank, vond het wel leuk om te doen. Vaak zetten mensen in reviews alleen een mening en wat cijfers zoals ik in deze post ook heb gedaan, maar vind het zelf interessanter om te lezen waar een spel over gaat en hoe het speelt dan technische dingen zoals het is een goed verhaal; waar gaat het dan over?

    of de gameplay is super; hoe speelt het dan?


    en over die sidequests, je kan ze laten maar ze geven wel leuke beloningen geloof ik. 1 sidequest kwam ik gewoon tegen in het verhaal, maar had ik niet hoeven doen.

    Verder weet ik hoewel ik zo ver niet ben in het spel dat als je bijna het hele verhaal hebt voordat je de laatste dungeons gaat doen een aantal sidequests kunt doen.

    maar die sidequests kun je later alsnog doen als je wilt
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2007
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zit vast?! :?

    Ik ben in de drillmachine en heb die overpowerde maintenance robot verslagen. Hij doet vervolgens twee dingen voor me. Geeft me de warpkeys en doet de deur open van de cockpit. Ik neem aan dat dat de deur op de begane grond is, maar die zit nog gewoon op slot?
     
  15. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    vind dit echt een brilljant spel allen zit eigenlijk al vastin het begin met de eerst grote draak die je moet verslaan. Wie kan mij een tip geven hoe je dit het makkelijkste doet die draak geeft je een veeg met zijn staart en weg ben je.
    Het is het gedeelte waar je iemand moet opsporen die vermist is
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Eindje terug lopen, zit een luik aan de zijkant.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zorg ervoor dat er maar 1 persoon in de eerste row staat en dat beide andere characters white magic (heal) tot hun beschikking hebben. Zo wordt er steeds maar 1 persoon geraakt met mow down, hou je 1 over voor healen en kan je evt ook nog met de ander aanvallen. Ik speel de game op hard en moest nog wel even van level 6 naar 8

    @Grave: en ik maar steeds weer naar de deur |:-

    Tnx voor de reply.
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Haha, ja ben je niet de enige, had ik eerst ook, daarom wist ik het ook nog:+
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    De cockpit is geopend en dat is niet op de begane grond. Je kan deze vinden op de 3F van de drillmachine. Je kan er lopen van de ene lift deur naar de andere en ergens halverwege zit er een opening in de muur welk omhoog loopt. Daar zit de cockpit.

    Na een filmpje daar moet je het advies van grave volgen

    Mijn tacktiek is lichtelijk anders. In begin van het spel stonden ze alledrie voor om damage uit te delen. Toen de SP hoog genoeg waren had ik Jiro met Heal en Barrier op de 2e rij staan. Hij geneest en zorgt voor schilden die fysieke of magische aanval stuiten. Later in het spel regelt hij ook de regen voor alle personages. Kluke had ik op de 2e rij gezet met black magic en support magic. Ze kan van de tweede rij dan nog flink uithalen, medespelers hasten of tegenstanders slowen. Shu en Maru vangen dan alle klappen op en halen uit. Ideaal als je 1 van de 2 de counter skill geeft.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zit in de ancient hospital...kom daar nergens een save tegen?
     

Deel Deze Pagina