1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom googlen mensen zo weinig. De laatste vragen hadden binnen 3 min. opgezocht kunnen worden...

    Jam Sessions ziet er vet uit. Sommige zijn echt goed! Ook ik ff op YouTube gekeken:)
     
  2. Jerudo :D

    Jerudo :D Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ok mensen, ik heb dit topic even doorgelezen maar ik snap er niks van:lol:
    ik ga binnenkort dus een premium + 5.1 surround setje kopen, maar welke kabeltjes heb ik nou precies nodig? ik begrijp dat de premium zoieso een optical out heeft, daar moet ik dus een of ander kabeltje instoppen die direct naar het geluidsetje gaat (die geluidset moet dan dus optical in hebben?).

    heb ik dan een kabeltje nodig met aan 1 kant een optical out verbinding en aan de andere kant optical in? en hoe heet zo'n kabeltje|:-

    Alvast bedankt:eek:
     
  3. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon aan allebei de kanten een male-optical stekkertje. Je kan ze ook niet anders kopen bij de normale winkels!
     
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ze gaan ook door het leven als TOS-link kabeltjes.
     
  5. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag gewoon naar een optische kabel met een vierkante aansluiting
    Ze zijn namelijk ook verkrijgbaar in een ronde ''kop'' uitvoering
     
  6. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ffies een vraagje. Ik wil dit setje van Creative aansluiten aan me Xbox (en binnenkort aan me PS:cool::

    http://azerty.nl/producten/product_detail/184/825/inspire-p5800.html

    Moet ik daarvoor nog een extra kabeltje kopen om het goed aan te kunnen sluiten? En wat is beter, het direct aan je console aansluiten (via een kabeltje) of via je tv aansluiten?

    Enige tips? :eek:
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees de startpost en je kan je eigen vraag beantwoorden ;)
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een computersetje zonder optische ingang geloof ik.
    Volgensmij ook geen zelfs geen stereo ingang, alleen losse kanalen voor pc.

    Op het eerste gezicht gaat het aansluiten op de console lastig worden denk ik.
    Lees idd even de startpost als je wilt weten wat je wél nodig hebt voor surround geluid.
     
  9. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik heb even alles doorgelezen en op Creative hun site gekeken. Ik ben alleen nog niet echt wijzer ervan geworden. Wel zag ik dat er bij de speakers een ''triple stereo-to-stereo audio cable''. Zou ik daar wat mee kunnen?

    Ook zag ik op de site waar van Azerty:
    ''Dankzij de lijningang van de P5800 kan hij aangesloten worden op gameconsoles en audiosystemen'' ''Lijningang op de subwoofer voor gebruik met externe systemen''. Alleen dan weet ik nog steeds niet echt wat voor ingangen ze bedoelen.

    Kan iemand hier iets mee?

    Nog ff een vraagje, wat voor kabeltjes heeft zo'n 5.1 setje zowieso? (een groene en een..). Misschien dat ik die kabeltjes om kan zetten in een rode en witte uitgang.
     
  10. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat kost dat setje van Creative. Ik bedoel dat je anders misschien beter een Z-5400 kan kopen. Heb je een stuk meer aan.

    Iig, als het zo'n 3 stekker kabel is, kan je die omzetten naar stereo stekkers d.m.v. een blokje. Ik geloof dat Logitech dat verkocht. Maar als je toch zo'n setje gaat kopen, kunnen wij hier allemaal aanraden gelijk surround te nemen. De Z-5400 is een leuk low-budget setje, wat voor ongeveer €170 beschikbaar is. Google maar in het rond.
     
  11. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja mmmhhh. Ik weet het niet zo. Ik speel nu namelijk nog steeds op me HD-TV speakers :p en opzich vind ik dat niet eens zo heel erg. Dus ik denk dat als ik dat ene Creative setje koop, ik zowieos al heel erg vooruit ga ^^. Alleen als de aansluiting niet goed is, dan word het lastig.

    Ik zal anders nog wel ffies rondkijken.

    EDIT: Dat setje kost 50 euro bij www.azerty.nl wel strak prijsje dacht ik zo.
     
  12. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is altijd aan je eigen, maar ik denk dat als je de Creative speakers aansluit, je eigenlijk niet enorm vooruit zal gaan. Het stereo dat je TV nu geeft, zal gewoon door worden gegeven aan dat setje. Er zal vast wel een verbetering zijn, maar echt een verbetering van je belevenis, nee! Als je dan toch beter geluid wenst, kan je beter voor die €120 meer het gelijk goed doen. Je geeft zelf aan dat je een PS3 wilt kopen, die kan je dan ook gelijk goed aansluiten. Geen gezeik met kabels omwisselen.
     
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Of je gaat gelijk voor losse componenten haha. En zo is er voor iedereen wat wils. Als Vectom 50 euro wil uitgeven en dan vervolgens achter wil komen dat dit gewoon geen meter opschiet, wie zijn wij dan om hem te weerhouden van het aanschaffen van een setje waar hij spijt van gaat krijgen. Begrijp me niet verkeerd, zal voor die 50 euro wel geluid uit komen, maja, geluid produceerd de xbox 360 zelf ook, en of je daar nou zo blij van wordt... Kortom, ga bij jezelf na, doe ik het omdat het maar 50 euro kost, of doe ik het om er op vooruit te gaan?

    EDIT//: Gompy,

    Jij hebt die dv6600, hoe bevalt deze? Ik kijk namelijk rond voor een dvd speler rond van marantz het liefst omdat ik nu nog de 360 gebruik, maar dat is toch eigenlijk niet ideaal. Die dv6600 heeft mijn aandacht, maar ook de dv4001, die bijna 50% goedkoper is. Ben benieuwd naar je bevindingen, hoe is hij bijvoorbeeld bij audio? Ik twijfel namelijk tussen enerzijds de dv6600 anderzijds de dv4001 met een cd5001 erbij. Wat is wijsheid?
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2007
  14. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke oke jullie hebben me opzich wel op de punten gewezen om iets beters in huis te halen. Zoals jullie ook zeggen: ''ga ik erop vooruit''. Nou kijk :p mijn kamer is echt klein, ja klein. Zeg erh 4 bij 2,5 meter ofzo (jep klein). Is het dan wel nodig om een dikke 5.1 set erin te leggen? Want dan lijkt mij dat de speakers niet super de super ver van elkaar afliggen (erh, tussen voor en rear speakers ongeveer 2 meter). Is dat nog steeds ''vooruitgaan''. Mij lijkt namelijk dat als ze niet heel erg ver van elkaar afstaan dat je het verschil van achter en voor niet meer hoort. Of ben ik nou gek?

    EDIT: Nog ffies vraagje, wat zijn beetje goeie en alternatieve speakers van de Z-5400 van Logitech? Beetje zelfde prijs graag, aangezien ik niet heel veel verkooppunten kan vinden voor de Z-5400. En de meeste kosten 220 euro nieuw.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2007
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    heb zelf de logtech z5500 en de rears bij mij staan ook maar 2 meter uit erlkaar, maar heb er toch egt zkr wel plezier van, ondanks ik eht neit te hard kan zetten, want dan is het BAS ! ! ! zet die bass wat zahter :+
     
  16. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Mh, je kan de bas toch gewoon instellen op hard/zacht? Of gebruik je de speakers echt voor rampenstamp muziek ?:p
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Tuurlijk kan je de bas instelling op dat setje, is de speciale moedervriendelijke knop. Nee even serieus, dat kan gewoon, evengoed als dat een leuke 5.1 set up in jou geval prima te realiseren is, waarom niet? Denk dat je er prima midden in zit. Bovendien zal dit dus een echte verbetering geven tenopzichte van zowel je tv als die 2.1 set.
     
  18. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    2.1 set? :eek: Die ene set van 50 euro was ook 5.1

    Maja, ik zit te denken om de Z4500 te kopen, ookal kan ik niet super veel internet winkels vinden met deze geluidset. De Z4500 van logitech is toch wel makkelijk aan te sluiten op me xbox?
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2007
  19. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ging ervan uit nadat mike had gezegt dat het een pc setje betrof dat je het had over een set bestaande uit 2 speakertjes en een klein subwoofertje. Dat noemt men ookwel 2.1 Kan me vergissen natuurlijk, maar hierbij de uitleg
     
  20. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina