Logo Dolby Digital Wel/of Niet Op De Hoes?

Discussie in 'Algemeen' gestart door hilevel, 15 jan 2003.

1. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er niks van. Ik heb diverse spellen van de xbox. De xbox kan geluid (dolby digital) naar mijn receiver versturen. Lekker 5x100watt en 1x150watt sub.8) Dit klinkt echt super. Als ik op de hoesjes van de spellen kijk is de helft aangegeven met dolby dogital. Nu heb ik bijvoorbeeld splinter cell. Hier staat niet het logo op maar geeft wel dolby digital over mijn set. De receiver geeft netjes aan dat het dolbyformaat gelezen word. Dit snap ik dus ff niet. Dit is ook met motoGP en nog een paar spellen. Betekend dit nu dat alle spelen dolby digital zijn?

Wel handig als je een spel gaat kopen. Ik zie dan dat er geen dolby digital op zit dan heb ik al gouw van laat maar liggen. Terwijl er achteraf misschien toch dolby opzit.

Wie kan hier een duidelijk antwoord opgeven?

Is hier een lijst van?

2. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    je gaat een goed spel toch niet laten liggen omdat het geen Dolby Digital ondersteund... bij muziek-DVD's ok, maar games :confused: Dolby Digital is wel het laatste waar ik naar kijk als ik een game koop...

3. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op SC zit wel een dolby digital logo, althans bij mij wel.
    Ik heb ook een dolby set staan en ik moet zeggen dat ik er zelf ook wel oplet of het spel dolby ondersteund. Het maakt het gamen gewoon net iets leuker. Een goed spel zou ik in iedergeval niet laten liggen omdat er geen dolby opzit.
    Je kan er bij SC trouwens ook niet zoveel van merken dat het spel dolby ondersteund, in tegenstelling van bijvoorbeeld UC en Halo.:)
    Maar ik geloof dat de meeste goeie spellen het wel hebben.

Laatst bewerkt: 16 jan 2003
  4. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Oke een goed spel zal ik ook niet laten liggen. Maar het zou wel fijn zijn als dit duidelijk is. Je wilt toch weten wat je koopt en wat er allemaal op zit. TOCH????:confused:

5. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff al mijn games gehoord en alles is 5.1 Ik heb vier games waar het echt niet op staat. SC staat wel aangegeven. Heb niet goed gekeken.|:-

Ik denk dat de conclusie is dat alle games DOLBY DIGITAL ondersteunen.

XboX ** 2 Contollers ** Advanced Scart Kabel ** Optical-kabel ** Breedbandaansluiting ** Sony STR-DB780 DTS/Dolby Digital receiver** Sony SA-VE535 speakerset 5x120watt 1x150watt sub ** 72 cm breedbeeld ** XboX-linkkabels **

Halo
    Splinter Cell
    MotoGP
    The Thing
    Max Payne
    Dead or Alive 3
    F1 2000
    Rallisport Challenge
    Oddworld Munch’s Oddysee

6. Foxy

Foxy Tja

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk zit op ALLE games Dolby Digital, maar dat hoeft
    niet te betekenen dat dit 5.1 geluid is.

Dolby Digital kan namlijk ook gewoon Stereo zijn of Dolby
    Surround .......

7. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    k'heb net in je lijst The Thing opgemerkt, is het een goed spel?

8. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn receiver zit een digitale display die netjes aangeeft wat voor geluidformaat de decoder binnen komt. Ik heb alle spelen met geluid over mijn receiver gedraait. Elke keer word er netje DOLBY DIGITAL aangegeven. Dit is ook te horen over mijn luidspekers. Hij geeft geen SURROUND of DOLBY PROLGIC 2 aan.
    Mijn conclusie blijft dan dat wat ik aan spellen heb DOLBY DIGITAL is. Alleen dit staat niet op elke verpakking.

Het spel the thing is erg goed. Grote levels en soms erg moeilijk. Fearfactor is hoog. Soms stond het zweet in mijn handen. Een echte aanrader als je van horror en spanning houdt.

Misschien zijn er mensen die er een andere mening over hebben.

XboX ** 2 Contollers ** Advanced Scart Kabel ** Optical-kabel ** Breedbandaansluiting ** Sony STR-DB780 DTS/Dolby Digital receiver** Sony SA-VE535 speakerset 5x120watt 1x150watt sub ** 72 cm breedbeeld ** XboX-linkkabels **

Halo
    Splinter Cell
    MotoGP
    The Thing
    Max Payne
    Dead or Alive 3
    F1 2000
    Rallisport Challenge
    Oddworld Munch’s Oddysee

9. Foxy

Foxy Tja

Leuk Bevonden:
    0
    Dolby is een bedrijf dat digitaal geluid produceert.

Dit geluid wordt op DVD gezet en wordt Dolby Digital genoemd. Het Dolby Digital geluid kan in verschillende vormen naar de receiver gestuurd worden zoals ik al eerder vermelde.

Het wil dus niet zeggen dat alle spellen 5.1 geluid (Dalijk zelfs 6.1) hebben als er alleen Dolby Digital achter op de hoes staat. Ook al is dat voor jou spellen wel zo.

Kijk maar eens achter op film DVD's. Deze geven precies aan hoeveel kanalen er gebruikt worden. Zo zijn oude films vaak gewoon Dolby Digital, maar wordt er maar gebruik gemaakt van twee kanalen ... Stereo dus.

In de ideale situatie zou achter op de spellen dus gewoon moeten staan, van hoeveel kanalen er gebruik gemaakt wordt.

Deel Deze Pagina