1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Dan zit je ook met 5 speakers, maar een heel ander kwaliteits niveau. Het feit dat het creative is zegt niet zoveel over de kwaliteit. Dat is een aanname gebasseerd op de merknaam. Dat zegt niet zoveel. Het is gewoon iets wat je jezelf moet afvragen, wil ik vet geluid, of wil gewoon iets anders dan dat ik nu heb? Ik heb eerst lang gespeeld met een setje van Philips van 190 euro. Dat is nu het bedrag wat ik uitgeef aan alleen een speaker. En dan is dat nog relatief goedkoop. De complete set kost heeft me iets van 1200-1300 euro gekost, en gaat nog iets meer kosten want ben nog niet klaar, draai nu in 5.0 Wat ik hiermee wil aanduiden is, is dat je jezelf moet afvragen wat wil ik uitgeven en waarom? Wat wil ik ermee verbeteren en waarnaar wil ik toe. Dat heb ik mezelf afgevraagd toen ik me in losse compo's storten. Dat kun je zo duur maken als je zelf wil.

    Het enige wat ik wil zeggen is, is dat je als je iets meer geld uitgeeft er gewoon dik op vooruit gaat en je xbox op de best mogelijke manier kunt aansluiten. Maar het zijn jouw centen en niet de onze.

    MVG Marc Visser
     
  2. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    1200-1300 is wel leuk natuurlijk maar dat geld heb ik nie bah :p

    Ik heb wat gelezen over de 5400 en ik vind het eigenlijk wel een leuk setje :). Aansluiten moet ook wel makkelijk lukken lijkt mij?

    Dan alleen nog een vraagje, ik zag dat de subwoofer maarliefst 116watt heeft. Als je de subwoofer hard opengooit vind je xbox dat dan nog wel leuk (ivm trillingen). De subwoofer en de xbox gaan namelijk beide op de grond staan met ong 1 meter ertussen. Kan ik daar last mee krijgen? Ik zal de subwoofer niet op 100% open zetten, maar aventoe beetje hoog is wel fun :p
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2007
  3. Jerudo :D

    Jerudo :D Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    hey, ff een vraagje.. moet je je surround setje aansluiten op je 360 om in surround te gamen? of kun je hem ook gewoon aansluiten op de TV.
     
  4. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een hele lieve member hier op het forum. Zijn naam is Dynamike. Zorg er niet voor dat hij voor niks zo'n mooie startpost maakt...

    Sub niet te hard. Vind de Z-5400 niet altijd even leuk en gaat een soort vast lopen. Misschien was het alleen bij mij zo ofzo. Iig, de sub kan lekker hard. Zet er wel een rubbertegel oid onder, dan zullen die trillingen niet zo door gaan naar je vloer en muren. Xbox360 zal nergens last van hebben!

    Ik vind de DV6600 erg goed voor z'n prijs. Ik had hem bij Foka gehaald in Rotterdam voor €270. Alweer 8 maanden geleden. Ik kan niet veel vertellen over het geluid. De DV6600 gebruik ik voor films en muziekCD's met MP3's erop. Voor zover klinkt dit erg goed! Films zien er ook goed uit, al vind ik het wat `sneeuwig´. Misschien komt dat door mijn HDMI kabel, wat nogal een goedkoop ding is! Upscalen werkt erg goed en het ziet er dan ook zeker scherp uit! Ik weet niet of je in de regio woont waar ik woon, anders kan je gerust een kijkje komen nemen!
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Lees aub eens ff de startpost door en laat zien dat je zelf wat energie stopt in je zoeken....
     
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Hellevoetsluis ligt toch zeker een goed uur rijden van hier. Ach, misschien komt het er een keer van. De set zoals jij hem hebt staan Gompy komt wel aardig overeen met die van Pimmy. Klinkt toch ook erg lekker. Qua DVD spelert ben ik er nog niet helemaal uit, bij foka bijvoorbeeld staat nu de dv6001 voor 300 euro, zelfde bedrag betaal je voor een 6600. Qua specs zijn ze ongeveer gelijk, wat ik zo snel heb kunnen zien was het verschil de hdmi uitgang, 1.1 tov 1.0, iets wat niet echt van belang is voor mij. Ik luister de laatste tijd steeds meer cd's en stereo gewoon zoieso, due een losse cd speler komt er denk ik bijna zeker wel. Hierbij dacht ik aan de CD5001. Maar eerst een DVD speler, ben het lawaai van de 360 echt zat.

    MVG Marc
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ook in jouw kleine kamer kan je prima een 5.1 set aansluiten, je kan er ook voor kiezen om zwaardere boxen te nemen en de sub weg te laten.

    Mbt het verschil merken. Je gamed wel HD maar zonder digital surround, dat is een beetje hetzelfde als in een formule 1 wagen stappen om er vervolgens houten wielen onder te zetten. Als ik jou was wist ik het wel en had ik het geld van die ps3 in een mooie tweedehands receiver met boxen gestoken O-)
     
  8. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    En zoiets gaat kosten? :p Hou er rekening mee dat ik echt niet groot kamertje heb, bokirritant! Ga binnenkort maar eens beetje dingen eruit weggooien en stuff anders indelen. Anyway, ik denk toch dat ik een Z5400 neem en laat de wegen open voor zo'n ''receiver met boxen''. Moet ik alleen even weten waarvoor ik precies moet zoeken en wat zoiets kost :eek:. Misschien dat zoiets ook leuk is.

    Dan nog ffies 1 vraagje voordat ik verder ga zoeken met surroundsetjes: Kan ik de Z5400 aansluiten op me laptop en ook meteen op me Xbox? Lijkt me wel chill als ik dan muziek kan luisteren via me laptop en dus gewoon game geluid via me Xbox zonder kabeltjes te verwisselen.
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een Z5400 beleef je nog jaren plezier hoor. Prachtig setje. Een complete surroundset met losse componenten zit je al gauw op 500 a 600 euro. Er zijn natuurlijk altijd mooie aanbiedingen bij grote winkelketens.

    De Z5400 heeft genoeg aansluitingen om je pc en 360 tegelijk aan te sluiten. Je zal alleen een andere ingang moeten selecteren op het control center van de Z5400, maar een knopje indrukken lijkt me niet te veel werk :9
     
  10. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan denk ik toch dat het een Z5400 wordt :D. Maaruh, dr bestaan toch ook 2 van die vrij grote speakers die beetje hetzelfde geluid geven als een normaal goed setje zeg maar? Of kan je dan beter een Z5400 nemen?
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor gamen wel ja. Alleen voor muziek kun je beter twee boekenplankspeakers of vloerstaanders nemen, ik neem aan dat je die bedoelt (staan onderaan de startpost). Maar dit is eigenlijk wel iets meer voor de wat 'gevorderde' luisteraar. Met uitzondering van de mensen die er natuurlijk gelijk goed geld in steken ;)

    Maar bij gamen is een surround ervaring ZOveel cooler dan stereo geluid. Maak een beetje leuke opstelling en je waant je echt in de game. Bij een stereo opstelling zul je dit minder snel hebben. Verder kun je natuurlijk ook heerlijk muziek afspelen hoor op de Z5400. Zeker voor beginners is dit echt een heeel erg goed setje en zal de subwoofer ook zeker in de smaak vallen, en heel je muziek en game ervaring verbreden :)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2007
  12. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf wil ik misschien nog een keer voor een DV7001 gaan. Geluid en beeld verbeterd. Lijkt mij een hele mooie speler, voor zowel DVD's als CD's. Zelf zat ik er ook aan te denken een CD5001 te kopen, maar ik denk niet dat ik met MP3's afspelen echt winst maak uit zo'n aankoop.
     
  13. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog ff vraagjes over die Z5400.

    Ik las dat de bass erg aanwezig is, maar als je het met de hand kan instellen moet dat toch gewoon zowat uit te zetten zijn? Ik bedoel, als je muziek hard staat en bass laag moet dat toch goed afgesteld zijn? o_O ik hou namelijk niet zo van erg aanwezige bass.

    Ook las ik dat er soms last is van ''plopjes''. Ik dacht dat Logitech dat had opgelost, zoals met de X-540 die plopjesloos is. Weet iemand daar meer over (dat de Z5400 wel/geen plopjes heeft)?
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    volgens mij zit jij emt 2 dingen in de war:
    bij de z5400 was geen last van plopjes, bij de z5500 wel,
    bij de z5500 moet je de bass wat lager zetten, weet niet of het bij de z5400 wel goed is
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb nog nooit last gehad van plopjes met mijn Z5400. Maar ik heb het geluid van mijn Z5400 vergeleken met Gdzr's Z5500 en je moet toch echt wel de Z5500 kopen. Die zijn nu (bijna) even duur, omdat de Z5400 er een beetje is uitgegaan.
     
  16. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn (Toekomstige] Z-5500 aansluit aan mijn 360 dmv een optische kabel dan heb ik toch gewoon surround? Of moet ik daarvoor ook nog iets instellen bij de Z-5500 zelf? En wordt trouwens de geluidskwaliteit vermindert als je een optische splitter gebruikt vanuit de Z-5500?
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet natuurlijk wel de goede ingang selecteren op je Z5500 natuurlijk :9
    Maar via optical heb je idd gewoon Dolby Digital surround, check dat ook even bij je audio settings op de 360.

    Optische splitter kan gewoon hoor, zul je niet veel van merken.
     
  18. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    sony versterker typ bij zoeken: 11739050913 in.
    Is dit een goede versterker waar ik mijn xbox met digitaal kan aansluiten?
    En is deze prijs ook goed? Ik kan niet op internet veel vinden over deze versterker.
    vast bedankt

    EDIT. Op correct koopjes kelder zag ik de volgende versterker: Sony STR-DG700S voor 200eu meeneemprijs.
    Linkje: klik is dit een goede keuze?
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2007
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich een prima surround receiver, met optische aansluitingen genoeg :)

    Probeer een beetje te googlen met wat spaties ertussen, en/of laat eens wat weg; STR DB 840 (QS). Die typenummers worden altijd anders geschreven, met streepjes, zonder streepjes, zonder spaties met spaties.

    Prijs lijkt me wel oke voor zijn leeftijd. Kan misschien nog wel wat lager.

    EDIT: HIER heb je trouwens een shitload aan gebruikersreviews. Staat ook bij wat zij ervoor betaald hebben.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2007
  20. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand leuk adresje voor een Logitech Z-5400? Nieuw/2ehands. Goedkoopste dat ik hem heb gevonden is tot nu toe 220 euro.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina