1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Core & Premium met HDMI connectors binnenkort?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DaMan, 8 aug 2007.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ook met component kan je 1080P tonen :), maar het hangt wel van je tv af
     
  2. LIRNO360

    LIRNO360 LIRNO360

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Koleos

    Koleos Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo bedoelt met component deze kabel:
    [​IMG]
     
  4. milenko79

    milenko79 Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Amazon.de kan nu direct al de PRO leveren met HDMI.

    Als je hem daar zou willen aanschaffen zijn er dan nog dingen om op te letten?

    De 360 zelf is natuurlijk multi lingual, en de europese handleiding ook. Garantie is toch via microsoft dus dat maakt verder ook niets uit toch?
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die het verschil tussen component en VGA niet zien mogen toch wel ff een ritje naar hun lokale opticiën maken.

    HDMI is 100% digitaal en heeft daarmee 0% kwaliteits verlies tot 10meter. HDMI verstuurd al zijn signalen ongecompresseerd zowel video als audio. Door zijn enorm hoge bandbreedte is het als enige connectie mogelijk om de nieuwe Dolby Digital HD en DTSHD geluidsmethodes te verzenden (zelfs Optical en Coaxiaal digitaal hebben daar geen bandbreedte voor).

    VGA is analoog maar verstuurd zijn signaal net als HDMI ongecompresseerd hierdoor blijft het beeld trouw aan de framebuffer. Doordat het signaal analoog is is er altijd signaalverlies. Howel dit bij goede kabels beperkt kan worden is het altijd van toepassing. VGA kan alleen maar video verzenden.

    Component is analoog en verstuurd een gecompresseerd RGB signaal genaamd YUV. Door het gecompresseerde signaal is er sprake van een behoorlijke kwaliteits verlies en overdreven onnatuurlijke kleuren. Het feit dat het signaal ook nog analoog is zorgt voor extra signaal verlies waarvan de hoeveelheid eveneens afhankelijk is van de kwaliteit van de kabels.

    DVI verstuurd een digitaal signaal zonder signaal verlies en ongecompresseerd. Alleen video wordt verstuurd. Er zijn twee vormen van DVI namelijk single en dual link DVI waarvan dual link de dubbele bandbreedte heeft wat het voor dual link DVI mogelijk maakt hoger dan de resolution van 1920x1200 te gaan en op nieuwe 30" LCD monitoren zelfs 2560x1600 (4,1MP/s) te selecteren.

    HDMI > DVI
    DVI > VGA
    VGA > Component
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2007
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, een beetje heel erg overdreven verhaaltje maar okej, als jij dat leuk vind om te schrijven :)

    Je bent wel héél erg negatief over analoge signalen, en héél erg positief over digitale signalen. Je hebt bij een analoog signaal echt niet direct ongelofelijk last van kwaliteitsverlies, ookal heb je een niet hele dure kabel. HDMI is nog steeds een stroompje door een kabeltje en daarom net zo vatbaar voor storingsvelden, alleen is een verstoring in een digitaal (01011100) signaal minder snel gemaakt dan in een analoog signaal. Dat is het hele voordeel van digitaal. Component is bovendien niet gecomprimeerd en géén RGB, maar gewoon een bepaalde 'opdeling' van beeldsignalen, net als dat HDMI ook zo'n techniek is. Niets gecomprimeerds aan.

    Het zou in mijn mening eerder zijn:
    HDMI = DVI + digitale audio in hogere birates (het is trouwens DD TrueHD en DTS-HD)
    VGA = Component (beide analoog met eigen voordelen en nadelen, en sterk afhankelijk van de gebruikte apparatuur)
     
  7. Mic_91

    Mic_91 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk er ook over om de Pro bij Amazon te bestellen, maar hoe kan het dat zij hem al hebben? Iedereen roept dat hij pas op zijn vroegst in November in Europa te krijgen is, omdat hij pas sinds juli in productie is etc.

    Kan het niet zijn dat het gewoon gekopierd is van de Amerikaanse site of iets dergelijks.. Hopelijk weten jullie meer, want ik wil straks niet met een Amerikaanse 360 opgescheept zitten
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2007
  8. milenko79

    milenko79 Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal heus wel de pro zijn en gewoon de europese versie, amazon is ene grote zaak en die koopt veel in, zal al wel door zijn voorraad oude xboxen heen zijn. Ook heeft duitsland hardware altijd eerder dan wij.
    De vraag is alleen wanneer hij hier in de winkel ligt. wordt dat inderdaad weken of maanden.
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA en Component zijn echt twee totaal verschillende signalen.
    Zoals ik al zei gebruikt Component een gecomprimeerd RGB signaal wat YUV heet en VGA is gewoon ongecomprimeerd RGB. De manier van beeld weergeven zonder meer totaal anders. HDMI en DVI zijn alleen maar compatible met elkaar maar is ook totaal iets anders.
    Zeggen dat HDMI = DVI en VGA = Component omdat ze allebei digitaal of analoog zijn is net zoiets als zegggen dat een Hanglider en F-22 hetzelfde zijn, want je kunt met beide vliegen maar je vliegt met beide op een totaal andere manier.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2007
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zijn. Die tekentjes (< en >) gebruikte jij eerder om jouw mening te geven over de kwaliteit van de signalen. Ik doe hetzelfde. Tuurlijk zijn VGA en Component niet hetzelfde.

    Component (zoals gebruikt op 360) is géén (gecomprimeerd) RGB signaal. Component zoals dat gebruikt wordt op de 360 is een Y'PbPr signaal, ook wel eens aangegeven als YUV. Dit is géén vorm van comprimeren, maar een vorm van video opdelen in luma en chroma. RGB component bestaat wel, maar dan bijvoorbeeld aan de binnenkant van SCART aansluitingen, dat is wat bijvoorveeld de Xbox Advanced Scart kabel gebruikt. Wat trouwens nog steeds geen enkele vorm van comprimeren kent. Het comprimeren van een analoog signaal is sowieso wel een raar idee van je. Veel mensen denken ook dat omdat de kabels van component rood, groen, en blauw zijn, dat het daarom RGB signalen zijn. Bij de component aansluiting is dit slecht een aanduidingskleur om makkelijk de stekkers aan te sluiten. De kleuren hebben verder niets te maken met de signalen.

    Lees DIT maar eens goed door.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2007
  11. zorazori

    zorazori Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo;
    Ik was laatst in de media markt,daar stonden een X aantal plasma en lcd tv's zowel in hd als full hd ik vroeg aan de verkoper ook het verschil HDMI en component,er staan hiet slechts 2 tv aangesloten op HDMI zoek ze maar zegt hij,de andere alle component.
    Daarmee wil hij zeggen dat het praktisch niet merkbaar is het verschil te zien,ik zou verdomd graag eens het verschil zien tussen de elite en de premieum op een zelfde tv.
    Mvg Marc
     
  12. milenko79

    milenko79 Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, het hangt maar net van je tv af. Mijn 1080p toestel doet alleen 1:1 pixel mapping over vga en hdmi. Het beeld via vga bij de xbox blijf ik kut vinden (mist heel veel kleurdiepte, zelf met de update) en met component heb ik dus op mijn toestel last van overscan (dus zelfs al stuurt de xbox dan 1080p uit, dan het je nog uitgerekt beeld en is het niet echt 1080p. de meeste tv's doen dit trouwens, niet alleen mijne)

    Met hdmi heb ik perfecte kleur en 1:1 pixel mapping. Ik zie dus zeker het verschil.

    Voor iedereen die een hd ready tv of lager heeft maakt het geen moer uit, want die moet sowieso upscalen (720p naar 1376x768 pixels)
     
  13. Kaap

    Kaap Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een mailtje naar Mediamarkt NL gestuurd om te vragen wanneer zij de nieuwe Premium's kunnen leveren. Ik wil eigenlijk vandaag nog een 360 halen maar wacht liever op de nieuwe Premium om 1) een zephyr mobo te hebben en hopelijk de kans op ROD's te verkleinen en 2) HDMI aansluiting.
     
  14. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Mn 360 is pas gestolen. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe maar heb geen zin om weer zon brak herrie apparaat te kopen, zeker als ie ook nog in t zwart moet.
    Is deze versie nu wel in Amerika te koop? Gaat het dan nog lang duren voor er een Euro versie is?
     
  15. Jerudo :D

    Jerudo :D Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een mailtje naar consoleshop.nl gestuurd om te vragen wanneer ze de nieuwe premiums met HDMI zouden verwachten, kreeg ik een antwoord terug.. "je bedoelt de xbox 360 elite, deze heeft een HDMI poort en is op dit moment verkrijgbaar"

    |:-
     
  16. milenko79

    milenko79 Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, ik had het bij xboxhome gevraagd, maar kreeg net zo'n nutteloze reactie. Pauperwinkels allemaal.
     
  17. zorazori

    zorazori Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zouden Samsung tv's zijn waarbij je via component kan kiezen voor 1080P maar ik lees veel duitse audio video tijdschriften en vaak zijn de testwinnaars niet de full hd's lees maar de review's van de pioneer plasma's.
    Ik weet niet welke tv jij hebt natuurlijk.
    Mvg Marc
     
  18. Mic_91

    Mic_91 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg vandaag een folder van Free Record Shop binnen waarin hij al te koop aangeboden wordt. Op de site is echter hier nog niets over te vinden..
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    he verdorie waar is die folder gebleven..*zoek zoek*


    Hmm das was de pro toch?

    Zou morgen langs kunnen gaan na school, hm.
     
  20. milenko79

    milenko79 Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Een samsung en die doet inderdaad 1080p over component, maar dan heb je nog geen 1:1 pixel mapping (maar gewoon overscan zoals bij iedere analoge bron).

    en tjah, plasma, ik weet het niet, sommige mensen zweren erbij, ik kijk er nog niet eens naar. misschien mis ik dan wat, maar de technologie boeit me gewoon niet. (en alle output op 1920x1080 is gewoon retestrak. over blacklevels en dergelijke heb ik ook niets te klagen)
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2007

Deel Deze Pagina