mediacenter, vista of gewoon xp!?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door x76xdemonx76x, 26 sep 2007.

1. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Hallo!

Ik zit te twijfelen of ik mediacenter of vista ga installeren of gewoon blijf bij XP.

Ik gebruik de pc vnl voor surfen, klein beetje word/excel. Daarnaast kijken we films via de pc <-> tv en luister ik bijna alle muziek ook via de pc <-> stereo. Tv kijken doe ik via de digitale tv van @home en daar gebruik ik mijn pc niet voor, ik heb ook een aparte dvd-recorder.

Het werkt allemaal prima, op een paar dingetjes na.

1) ik zit met 2 beeldschermen, beide HDready schermen(1=monitor 2=tv). Maar de 2e monitor krijgt via de vga een maximale(dat je geen balkjes hebt etc) van 1024X768, terwijl 1300X768 max haalbaar moet zijn! Is dit een probleem van xp of een videokaart issue!? De dvi uitgang heb ik ingebruik voor mijn monitor, en de vga gebruik ik voor tv.. ligt het er aan de vga input van de tv!?

2) je wordt oud, verwent en je bent lui.. kortom ik wil niet tijdens een film naar mijn bureau moeten lopen om de muis te pakken... ik wil een remote! Maar kan dat gewoon op xp of moet je daar persé mediacenter/vista voor hebben??

Dat zijn de problemen.

Wat zijn de ervaringen van mensen hier die mediacenter gebruiken. Werkt het?
    Kun je je pc dan alleen maar als mediacenter gebruiken!? Kan je dan ook nog gewoon achter je pc zitten te surfen!? Werkt het met 2 schermen!?
    En ik zag dat de laatste versie 2005 is, wordt ie nog wel geupdate!? Heb op microsoft de flash demo gespeeld, en was wel heel relaxed.

Vista zou de combinatie van xp en mediacenter moeten zijn.. is dat ook zo!? Je hoort/leest behoorlijk wat klachten van mensen over vista. Wat zijn nu vnl de grote klachten. Daarnaast ook hier, ik vindt vista er wel lekker strak uitzien.

Of zeggen jullie, demon, blijf gewoon op XP. Eventueel als het kan, haal je je die remote en dan ben je ook klaar.

nu ik ben benieuwd

2. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.339
    1) Als je TV is aangesloten aan je PC, dan heb je Mediacenter helemaal niet nodig. Wat betreft de resolutie weet ik het niet. Vista heeft inderdaad ook MC, maar Vista liep niet soepel bij mij. Zou ik niet aanraden als je een iets oudere PC hebt...maar ik ben geen expert.
    2) Een afstandbediening kun je gewoon kopen. Ik heb er ook een en ik gebruik gewoon XP. Via USB aansluiten...

Laatst bewerkt: 26 sep 2007
  3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Idd als je pc behoorlijk oud is dan is het niet aan te raden om Vista te nemen, daarom kan je ook beter even je systeem specs posten.

Een remote krijg/koop je bij je mediacenter, mediacenter kan zowel op XP als Vista, persoonlijk zou ik gaan voor Vista. Ondanks dat er veel mensen van daken roepen dat het 'troep' is, zijn er veel meer mensen die geen problemen hebben. (dat is meestal je hoort alleen de mensen die problemen hebben) En je heb DX10 binnenkort in veel Vista games, zodat je dan volop kan genieten van je HD.

Mediacenter zit in de Vista versies Home Premium en Ultimate.

Kan je de verschillen allemaal zien, maar uiteraard moet je zelf de keuze maken of je XP houd of Vista neemt. Want opzich uit je verhaal haal ik niet op dat je er veel op gamed dus is XP ook voldoende.
    http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad, ik heb hier Vista Ultimate, gewoon media centeren via de 360, werkt allemaall perfect :). Mooie is dat je dan ook gewoon je computer nog kan gebruiken voor andere dingen. Ik kan bijvoorbeeld halo 2 spelen terwijl mijn ouders beneden wat kijken via mediacenter.

5. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    okay, dus als je vista hebt, dan heb je eigenlijk ook die mediacenter shit!?

Want die bediening van mediacenter zag er wel cool uit!

Maar ik zal zo eerst eens een remote gaan halen.

2 keuzes:

windows mce remote+receiver 30,-

óf

philips mce remote+receiver 15,-

Ook zat ik te kijken, om eventueel alleen een receiver te nemen(van philips) en dan de rc9600 8-1 te nemen. Dan heb ik 1 remote die ook alle andere remote hiero kan vervangen.. want ik heb er nu 1tv,2digtv,3dvdrec,4stereo en dan 5 zou de pc zijn...

maar kan je nu met vista en/of mediacenter 2 monitoren blijven gebruiken, 1 voor de mce experience(dus apart dvd/music) en de ander zit lekker te surfen!?

6. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja je kan gewoon 2 monitoren houde, ik gebruik me tv soms ook als monitor. :)

En zoals ik al zei zit in Vista Home Premium en Ultimate MCE ingebouwd, de andere versies hebben dit niet.

7. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    damn ultimate is 369 euro :confused:

de home versie is 129.. dat gaat dan nog.

Ik kan alles wel gaan lezen, maar kort wat is daarin het grootste verschil!?

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
  9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad je aan om bij XP te blijven. Never change a winning team ;). Ik heb vista ook geprobeerd maar vind het helemaal niks. XP was weer snel terug op mijn computer.

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Dat dacht je zeker ook toen je Windows 98 had en net XP had uitgeprobeerd?!.

Slaat nergens op, net of je in je tijd stil moet blijven staan... alles gaat verder behalve de OS :{ Als er een opvolger is van Vista dan gaat iedereen weer bleren van 'blijf toch gewoon bij Vista want ... is bagger' typerend als je het mij vraagt.

11. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    okay.. ik heb weer t een en ander opgezocht.

Ik kan mce of vista premium allebei voor 100, - kopen. Beide zijn dan wel oem. Wat is verschil tussen oem en retail!?

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je mijn post gelezen? Ik heb zelf Vista uitgeprobeerd maar vind het gewoon simpelweg een klote besturingssysteem. Ik vind WIN XP zelf veel lekkerder werken. Weetje wat nergens op slaat? Als je iets hebt dat goed functioneert en er iets nieuws op de markt komt dat je dan opeens dat product zou moeten hebben, puur omdat het nieuwer (en dus beter) is. Dat slaat nergens op. Bij het OS blijven waar jij je ZELF het prettigst bij voelt/het lekkerste mee werkt vind ik niet "nergens op slaan".

Zelf ben ik niet tevreden met de mogelijkheden, opties en beperkingen van Vista. Het ziet er wel wat gelikter uit maar dat is voor mij niet genoeg om Vista te gaan gebruiken. Dat is ook de rede dat ik de topicstarter niet aanraad om zoveel geld uit te geven aan Vista omdat hij er naar mijn mening (WANT DAAR VRAAGT HIJ NAAR, MENINGEN) er weinig op voorruit gaat. En misschien zelfs wel achteruit.

13. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    okay.. ik kand dus namelijk een oem versie kopen bij 4launch (webshop) voor 100,- en daar staat niets bij over "alleen bij aanschaf pc", wat bij bv mycom (webshop)weer wel is..

en idd ik vroeg naar ervaringen. Maar ik bedoel dan ook of alles ook naar behoren werkt, en niet dat er de ene na de andere patch moet worden gedownload om t allemaal te laten werken!

En voor een install verplaats ik alle belangrijke mappen naar een andere hd. En terug installeren is zo gedaan...

de afstandsbediening is alvast besteld, die ga ik eerst ff proberen..

14. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    @hordo, hoezo speel jij halo 2 als je ouders aan kijken zijn? dan speel je tog gvd halo 3 !!!!! hahaha;P

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Jonge, jonge wat een lul verhaal... Het ging mij om het dik gedrukte gedeelte waar jij stoer in het Engels gaat beweren dat Vista als het waren overbodig is. Blijf dan maar lekker bij je XP, ik zie je ooit nog wel terug als je de volgende OS ook de grond in trapt, en beweerd dat die gene gewoon bij Vista had moeten blijven. ;):'-(

Er zijn gelukkig meer mensen die tevreden zijn met Vista, als mensen die blijkbaar de verandering niet aankunnen. En als ik me niet vergis staat er dit:

En dat heb ik en Hordo ook gewoon verteld het WERKT, daarnaast zelfs betere communicatie met je 360! :{ Hoe moeilijk kan het zijn... jouw menig =
    NEE daar komt de topicstarter ver mee... :{ geen eigen ervaringen, niks nada nopes....NIKS!

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    9.035
    Vista is OP HET MOMENT kut, dat beweert diegene. Ik weet zeker dat als Vista wat SP's krijgt en het allemaal wat beter werkt met drivers etc dat veel van de boe-roepers overgaan. Op dit moment is het gewoon beter om op XP te blijven, al helemaal met een oudere pc. (dit weet ik uit ervaring)

17. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Met een oudere pc idd, dat kan je ook lezen dat ik naar de specs van zijn pc vroeg! ;)

En waar staat dat hij het OP HET MOMENT kut vind? want ik heb andere ervaringen... kan me indenken dat als je Vista illigaal hebt ja dan is het KUT leer dan ook eens betalen voor een OS.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    9.035
    Zoals ik zeg, de drivers zijn erg klote. Specs zeggen helemaal niks.

Zo draaide mijn vorige pc Vista helemaal geweldig, maar werd er niks gedaan voor de vista drivers voor mijn geluidskaart. Gevolg: Geen geluid... Zelfs in Mac OSX en verschillende Linuxdistributies had ik geluid, moet je je voorstellen...

Daarnaast is het ook nog niet helemaal stabiel, maar ik verwacht niet dat je dit merkt als je alleen in word werkt, een beetje surft en muziek luistert. Zo zijn er nog wel een aantal dingen die ik op kan noemen. En nee, hij was niet illegaal.

Mijn conclusie: Vista is pas een aanrader na een servicepack en betere driverondersteuning.

Maar goed, aan de andere kant zijn er weer mensen positief over Vista. Als ik de ts was zou ik eens goed nadenken, want ik kan eigenlijk nog niks opnoemen wat in Vista kan en niet in XP. Dit is op DX10 na dan, wat momenteel toch nog in de kinderschoenen staat (en wat misschien ook zelfs nog op XP te krijgen is, maar dat is een ander, langer verhaal).

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Haha je gaat werkelijk me qoute uit de weg he WAAR STAAT DAT HIJ HET OP DIT MOMENT NIKS VIND????!

Maargoed, om het even op jouw manier te doen! ;)
    Specs zeggen zeer zeker wel wat of Vista draait of niet. Zo is minimaal 1gb ram zeker aan te raden, ga je lager dan is het vragen om pro-ble-men! Daarnaast is een snellere processor uiteraard ook wel fijn he want anders zaten we nu nog op de Atari 2600... ;) Driver problemen liggen niet aan Vista, maar aan de bedrijven die te lui zijn om hun drivers uptodate te houden! Daarnaast je koopt toch ook geen Ferrari om daar je Fiat panda onderdelen later weer in te zetten? Want dat vergeten veel mensen, ze kopen een nieuwe Vista pc/of gewoon Vista en kunnen op eens hun webcam of scanner uit het jaar kruik niet meer gebruiken gek he? vooruitgang heet dat... anders keken we nu ook nog met ze alle naar een zwart wit tv. :{ De keuze ligt aan iedereen, het is niet zo dat je het moet maar ooit zal ook jij er aan moeten geloven.

Kan me trouwens niet voorstellen dat je een Vista versie koopt (van 120 en meer euros) welke dan ook, om hem daarna in de kast te legen en er alleen maar naar gaat zitte kijken en er vervolgens op een forum je gal gaat over speuwen. Vaag als je het mij vraagt... ;)

Nog even... Vista zal dan geen aanrader voor jou zijn. Ik werk er nu al een tijd mee, en kan geen XP meer zien dus dan zal het wel persoonsgebonden zijn he! Stabiel? ow je bedoelt de drivers die voor instabiele systemen zorgt lees hierboven... en ja ook ik heb enkele updates moeten downloaden zoals die van Nero (wat trouwens met Nero 8 al helemaal opgelost is).

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    9.035
    Tja, met een opleiding Media en Kennistechnologie is veel te krijgen, waaronder heel goedkope OEM's ;)

En dat van de drivers is nu precies het probleem. Dit ligt dan indirect toch aan Vista, aangezien derden nog het nut niet inzien om drivers te maken voor een besturingssysteem dat toch nog weinig ondersteuning heeft. Ik heb ook eerst even afgewacht met de aanschaf van XP, etc.

Daarnaast blijf ik ook bij mijn standpunt in mn vorige post. Vista is en blijft niet veel meer dan een iets flashier versie van XP, maar dan met wat minder support (en dan DX10, wat ook nog niet goed gesupport wordt). Ja, ik zal het vast ook wel volgend jaar op mn pc hebben staan als het echt goed stabiel is, maar dat is niet uit noodzaak. De noodzaak komt pas weer als ontwikkelaars XP niet meer ondersteunen en naar Vista overstappen. De stap 98/ME -> XP was wel degelijk een grotere stap, aangezien XP vele, maar dan ook vele malen stabieler is dan beide systemen bij elkaar. Ook was het schakelen tussen meerdere gebruikers een hele goede reden om over te stappen voor bijv gezinnen met een gedeelde computer.

Deel Deze Pagina