1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[xbox 360 Halo Editie] Geen optical audio met HDMI

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door metzman, 27 sep 2007.

  1. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb een xbox 360 Halo editie gekocht, maar als je hem via hdmi aansluit is er geen mogenlijkheid tot optical audio voor een surround set. Er zit bij het pakket namelijk geen hdmi kabel of extensie met optical out (die wel bij de xbox 360 elite zit), dus nu kan ik alleen via component met surround sound gamen, terwijl ik deze versie van de console deels voor de HDMI hebt gekocht.
    Ook kan je de HDMI en Component niet naast elkaar aansluiten op die xbox 360. Ik vind dit best slordig van Microsoft trouwens, ik had beter een xbox 360Elite kunnen kopen achteraf gezien natuurlijk.

    Iemand een goed idee om dit probleem op te lossen?
    En mocht iemand zo'n HDMI extensie met optical out over hebben, hoor ik het ook graag natuurlijk. Heb mijn vraag ook op x-bazar staan. Het zal vast moeilijk zijn aan zo'n extensie te kunnen komen.. waarom ook geen optical out op de xbox kast zelf.. rare keuze.
     
  2. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
  3. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je al contact opgenomen met de klantenservice van MS? Misschien dat zij je kunnen helpen aan zo'n extensie. :)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    De xbox 360 hdmi poort ondersteund geen audio .. je moet dus optical gaan gebruiken :)

    Met de elite kan het ook niet trouwens
     
  6. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dus er is geen mogenlijkheid om met de xbox 360 Halo editie OF Elite te gamen met HDMI én Optical audio? Hoe kan je dan uberhaupt met surround sound gamen als je HDMI wilt op een xbox 360? Bij de Ps3 zit er gewoon een optical out op de Ps3 zelf bijvoorbeeld. Dan heeft HDMI verder niet zo veel toegevoegde waarde meer voor mij als ik het zo hoor.
     
  7. YoungMaster

    YoungMaster Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI kabel met extensie pakket zal je nog eens apart moeten kopen vrees ik.
     
  8. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, dus zo'n extensie bestaat dus wel? Of kan ik optical audio vergeten? Een vriend van mij heeft een Elite gekocht en heeft ook surround sound, ga ik toch eens vragen hoe hij het dan heeft aangesloten.
     
  9. YoungMaster

    YoungMaster Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Bestaat zeker 100 procent. heb hem zelf zien hangen in mij Gameshop de prijs weet ik niet.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2007
  10. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb even rondgekeken en je krijgt bij de Elite idd een apart kort Audio kabeltje met zo'n Optical out blokje die je in de standaard uitgang van de xbox 360 plugged die wél naast de HDMI past. Dus dan moet ik zo'n kabeltje los zien te krijgen ergens. Hopenlijk verkopen ze die ook los ergens of anders op marktplaats...

    Ik ga effe speuren iig. Bedankt zover voor de reacties :).
     
  11. YoungMaster

    YoungMaster Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
  12. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de link, wel goed dat een apart setje komt, heb alleen geen credit card voor die sites.

    Maar kan ik iig kijken of ze ook naar de winkels komen. of GCshop/Zuiderpark-Computers/BOL.com waar je zonder CC kan betalen.

    Wel stom, je komt dus met de xbox 360 Halo editie kwa prijs (Als je dus wel gebruikt wilt maken van de HDMI port) uiteindelijk uit op de volledige prijs van een Elite waar alles al bij zit en ook nog eens een 120 gig HDD.
     

Deel Deze Pagina