'Mounten' van image

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Azumi, 1 okt 2007.

1. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Beste medeforummers,

Voor de daadwerkelijke vraag, zie onderaan :+

Sinds korte tijd is mijn broerkeloer in het bezit van een laptop.
    Internet is ook aanwezig, dus de gedachte om gezellig eens elkaar over hoop te knallen, samen vijandige legers verpulveren en meer van dit soort fratsen.
    Gouden oude spellen zoals Delta Force en Age of Empires zijn nog net zo leuk als jaren geleden.

Gisteren wilden we Raven Shield (Rainbow Six :cool: proberen.
    Allebei hebben we een disc nodig om te spelen (disc2), maar deze kan ik door errors, beveiliging, whatever niet correct branden.
    Zonder een tweede disc 2 is er geen Rainbow Six pret.

Nu wil ik kijken of ik ook door middel van mouten (Daemon Tools) op deze pc kan spelen, en mijn broer de originele disc gebruikt.
    Dit is handig, want dan hoef ik niet bij elk spel de benodigde cd te branden zodat mijn broer ook een cd heeft.
    Ik heb alleen geen flauw idee hoe dit moet...

Dus de moraal van het verhaal:
    Hoe kan ik een cd-r mounten met Daemon Tools, zodat ik de daadwerkelijke cd rom zelf niet nodig heb, en die aan mijn broer kan geven zodat we met 1 disc (en een 'gemounte disc') kunnen spelen?

Alvast bedankt,

Roel

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ooit gehoord van een no-cd crack? Anders moet je eerst een image/.iso maken van die cd, die vervolgens op je harddisk zetten en dan mounten. Maar hoe dat precies in zijn werk gaat zou ik ook niet weten.

Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  3. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek een programma om een iso van de hele Rainbow CD te maken, volgens mij kan dit gewoon met winRar. Zet dan Deamon tools aan, kies een schijf bij het quick icon rechts onderin je beeldscherm, en selecteer het .iso bestand van de CD. Je pc denkt dan dat je de Rainbow CD in je CD-lade hebt zitten.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat werkt lang niet altijd, vooral niet met recente spellen, die hebben een check om te controleren of je wel een echte disc gebruikt en geen virtual image.
    Wat Danger zegt, een No-cd fix / werkt in de meeste gevallen wel (is een beetje een grijs gebied omdat je de originele cd hebt). In verband met het beleid lijkt het me niet verstandig om de site waar je die kunt vinden hier te posten, als je het wilt weten kun je me pm-en.

5. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iso's kun je het beste maken met het programma IMGburn.

6. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Deamon Tools is een goed mount programme ;)!

Deel Deze Pagina