[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. arlar

    arlar Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefixt, bedankt :thumbs:
     
  2. Migwel

    Migwel Ownage!

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, ik ben echt een grote n00b op dit gebied. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje assisteren.

    Ik heb een televisie van 50 Hz. Hij lijkt vooralsnog wel 60 Hz te ondersteunen. Als ik Halo 3 (een 60 Hz game) wil spelen, wordt het beeld dan erg lelijk op deze TV of valt dat wel mee?

    EDIT:
    Ik heb hier 2 tv's staat:

    TV1 = 50 Hz (4:3 ) 30 jaar oude phillips.
    Trekt 60 Hz niet. Is het mogelijk om uberhaupt Halo 3 te spelen op een TV die 60 Hz niet ondersteund?

    TV2 = 50 Hz (breedbeeld) 6 jaar oude JVC.
    Trekt 60 Hz wel. Het zou toch mogelijk moeten zijn om Halo 3 op dit bakbeest te spelen? Wordt het dan niet lelijk?

    Ik hoop dat jullie deze n00b een beetje kunnen helpen! ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  3. BolT

    BolT Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Xbox 360 nu al een week of 2. Ik moet eerlijk zeggen de games zijn geweldig de gameplay is lekker :) maar..de graphics vind ik tegenvallen.
    Ze zeggen dat Oblivion er super uitziet maar daar merk ik zelf niet zo veel van...
    En om sommige dingen te lezen ( gesprekken bijvoorbeeld ) moet je je wel concentreren wil je het überhaupt lezen.
    Doe ik nou iets fout of hoort dit zo ? ( tv is 100hz )
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Op TV2 kun je gewoon Halo spelen :)
    Maar waarom zou het beeld lelijk(er) worden op 60 Hz?
    Het mooiste beeld krijg je met een HDTV. Op een gewone 'ouderwetse' TV ziet het er allemaal wat 'minder' uit.
     
  5. Migwel

    Migwel Ownage!

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    @ DulleNL, thnx voor je antwoord. Toch is het misschien niet 100% duidelijk wat ik bedoelde te vragen. Laat ik het even verhelderen.

    Is het beeld van een 50Hz televisie die ook 60Hz aan kan, minder dan dat van een televisie die van zichzelf al 60Hz is? En zo ja, scheelt dat dan veel?

    HD-TV begin ik niet aan ;)
     
  6. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.250
    Leuk Bevonden:
    2.885
    Ik had een tv 50hz die is doorgebrand 2 weken terug, nu heb ik voor nog een best hoog bedrag een tv 50hz 88 cm gekocht, krijg ik halo3 eergister binnen..

    moet ik dus speciaal voor halo3 nu een nieuwe tv gaan aanschaffen.. omdat die pal60 niet pakt.

    Damn wat is dit voor K* grap/:mad:
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Had je van tevoren kunnen weten, toch ? Halo 3 is niet de eerste game die alleen speelbaar is op 60 Hz, bovendien staat het duidelijk op het hoesje aangegeven.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  8. Serenagade

    Serenagade Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    (Deze post heb ik verderop ook al gepost.)
    Ik heb eergisteren een xbox 360 elite gekocht en ik moet zeggen het is super gaaf
    Er is een probleempje: Als ik mijn beeld op 60 HZ zet gaat mn beeld een beetje shaken, en als ik m op 50 HZ zet gaat het gewoon goed.
    Nog iets: Als ik games speel dan zie ik een dunne witte streep door mn beeld.
    Mijn TV: 16~19 jaar oud, beeldbuis, samsung CB-5012Z.
    Liggen deze problemen aan mn xbox of is het mijn tv, moet ik dus een HD-tv kopen?
     
  9. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Niet dat het een antwoord is op jullie vragen, maar ik raad iedereen een Advanced Scartkabel in, deze kabel lijkt misschien hetzelfde, maar ipv tulpjes is dit een direct Scart kabel waardoor je het optimale haalt uit je tv. Deze maakt het beeld scherper, en de letters beter te lezen. Ik had last van trillende lettertjes, en dat is nu ook voorbij.
     
  10. Who do I trust?

    Who do I trust? Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het misschien al vermeld is, (heb niet het hele topic gelezen) maar ene tv die 60 hz niet aankan help je wel mooi naar de zooi als je het probeert... Dat is toch iig wat er met mijn tv gebeurde. Heb ik "noodgedwongen" maar een HD tv gekocht... Heel vervelend allemaal...
    Maar ik denk ik zeg het, misschien red ik iemand zen tv ermee... (je komt echter anyways een nieuwe aan het kopen want het grote gros van spellen vraagt 60 hz :thumbs:)
     
  11. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 2 vragen:
    1.heeft het zin om uberhaupt een HDMI-kabeltje te kopen, als de tv verder niet HD-ready is, i.v.m. verbeterde beeldweergave?
    2. Als mijn tv "minder-scherp" beeld vertoont bij PAL 60, zou dat iets uitmaken als ik het via en HDMI-aansluiting zou doen i.p.v. de "gewone" AV/SCART-aansluiting?
    Voor de kenners, het is een Sharp Aquos LC-26P50E
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  12. Thomassmith

    Thomassmith Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb één simpele vraag: hoe kom ik erachter of mijn tv 60hz ondersteunt??
    Op de achterkant van mij tv zit een sticker met het type nummer en ook staat er 50hz op. Betekent dit dat mijn tv alleen 50hz ondersteunt?
    type is: sony trinitron KV-M2531D
     
  13. Vinieo

    Vinieo Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook een xbox 360 kopen maar weet niet of ik 60 hertz heb.
    ik heb namelijk een: philips 21pt2665/00
    op de achterkant van de tv zit een stikker en daar staat op:
    50w 220 - 240v -50 hz
    maar op de site: http://www.p4c.philips.com/files/2/21pt2665_00/21pt2665_00_pss_nld.pdf

    staat dit: Netspanning : 220 - 240 V, 50-60 Hz
    en als ik bijvoorbeeld burnout takedown doe op mijn ps2 en zet hem op 60 hz zie ik geen verschil met 50 hz. hij doet het dan gewoon.
    wat moet ik doen? oo en met burnout revenge doet hij het ook gewoon.
     
  14. yunve

    yunve Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 5 dec 2007
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laat ding A.U.B links liggen.
    Responstijd (ms) 16 is voor een LCD veelste langzaam.

    Waarom geen Monitor ipv een LOW LOW LOW BUDGET LCD.
     
  16. Olic90

    Olic90 Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan binnekort een HD TV te gaan kopen.
    Dus ik keek even rond op website's, stond er op een website dat sommige HD-Tv's alleen 50 Hz ondersteund.
    Volgens mij speelt een HD-Tv gewoon elke spel af, of heb ik het nou mis?:confused:
     
  17. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Jammer dat ik niet wist dat bijna alle games per se 60 Hz moesten. Daardoor heb je bij mijn tv, een kleine "dubbele" vervaging om het zomaar te zeggen. Je ziet dus naast de gewone randen, ongeverer 1 á 2 cm verderop nog een keer die randen maar dan heel slecht (je moet er op letten om het zomaar te zeggen). Niet helemaal scherp dus dat is wel jammer, maarje moet het dus echt weten en erop letten, dan zie je het wel. Maar midden in de actie van Call of Duty 4 merk je er weinig van.
     
  18. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad ik zag bij die HD-Tv's ook allemaal 50Hz staan. Maakt dit iets uit (ik weet haast zeker van niet maar toch) als je een spel van 60Hz wil gaan spelen?
     
  19. Aftermath

    Aftermath .

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit topic en het vorige een beetje doorlopen maar ik kon mijn antwoord niet direct vinden.

    Als ik op mijn oude xbox (de eerste) de videosettings op pal-60 zet in het dashboard en het werkt gewoon, werkt de xbox 360 dan ook in pal-60 mode. Ik heb een 4:3 tv scherm.

    Het lijkt me van wel maar voordat ik hem aanschaf wil ik dit wel erg graag weten.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2008
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja. Zolang je beeld hebt, werkt het gewoon.
    Zodra het niet werkt, krijg je geen beeld en springt ie vanzelf terug naar 50hz.
     

Deel Deze Pagina