leeftijd gamer

Discussie in 'Algemeen' gestart door abruzzese, 30 sep 2007.

  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ghehe das wel waar, maargoed het doet niks af aan het feit dat gamen boven de 25 gewoon moet kunnen wat anderen er ook van denken.

    Het is idd gewoon Entertainment net zoals de dierentuin, atractiepark, zwembad voor sommigen dat ook is etc. Het zou raar zijn als je boven de 25 alleen nog maar aan werken, kinderen, je huis, en nog meer werken zou mogen besteden. Lijkt me behoorlijk saai! :) Het scheeld ook dat meer en deel van de oudere gamers opgegroeit is met games, ik zelf ook het begon met de Atari 800XL, daarna zo goed als alle Sega's, Nintendo's gehad, ik denk omdat als je er mee opgroeit of er mee in aanraking bent geweest blijft het altijd (hoe oud je ook bent) iets waar je je mee kan vermaken.
     
  2. BolT

    BolT Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    mee eens, maar ik had het eigenlijk over de verschillende genres. Zoals al eerder genoemde voorbeeld Harry Potter, het was eigenlijk de bedoeling van de schrijfster van dit boek om kinderen te vermaken. Maar wat bleek : Dat volwassen het ook lazen :)
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sorry, maar ik vind dit wel onzin. Er zit geen leeftijd verbonden aan gamen, aan heel veel dingen zit geen leeftijd verbonden. Gamen is een hobby, netzoals voetballen, lezen, films kijken, vissen, schaatsen, fietsen, fotograferen, schilderen etc. Moeten mensen daar dan ook mee stoppen rond die leeftijd, aangezien je dan echt wat aan je leven moet gaan doen?
    Volgens jouw redenering moet je dus stoppen met bepaalde zaken rond die leeftijd, omdat je dan echt wat aan je leven moet gaan doen, sorry, maar dat vind ik echt onzin. Aan een hobby zit geen leeftijd gebonden. Daarnaast, je bent nog altijd zo jong als je jezelf voelt.
     
  4. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    eC I RiChY wordt helemaal afgeslacht lol :p
     
  5. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    jou mening misschien maar bij spellen zoals Lost Planet , Rainbow Six Vegas , Saints Row en Ghost Recon zat ik echt op het puntje van mijn stoel....de verhaallijnen in die games vind ik persoonlijk gewoon erg goed....Bioshock is nog zo'n mooi voorbeeld , leent zich prima voor verfilming....
     
  6. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut mee eens. Zeker Saint's Row had (zeker) voor het genre een geweldige verhaallijn, met een erg goed einde.
    Maar Ghost Recon en Rainbow Six zijn wel al uit boeken he.. Dat moet je niet vergeten ;)
    Lost Planet en Bioshock heb ik dan nog niet gespeeld.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik denk dat jaap bedoelt dat je met boeken je eigen inbreng/draai aan een verhaal kan geven met je eigen fantasie, waardoor het voor elk persoon anders is wanneer je iets leest. Maar idd er zijn zat games met een goede verhaal lijn, maar het is hetzelfde als met films waar eerder een boek van is gemaakt. Het is zo in trek een boek te lezen omdat mensen hun eigen fantasie erin kwijt kunnen, dat maakt het veel al beter dan de verfilming.

    En ik ben geen eens een echte boek lezer (op de metro/spits na ghehe), maar kan me er wat bij voorstellen.

    Maargoed we dwalen af... :9
     
  8. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat geld qua Rainbow six op rainbow Six 3 voor de oude xbox , die is precies het boek.....

    maar goed , ontopic.....

    je bent nooit te oud voor gamen!
     
  9. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegenwoordig is gamen echt ernstig. Blijven ze altijd binnen(heb het over mensen die dat echt doen)...Mensen hier die zich aangesproken voelen, gaan reageren... In 3 maanden 5x gespeeld ongeveer niet meer dan een uur. En bij leeftijd....Mijn eigen mening, beetje kinderachtig boven de 17. Zelf 15...
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2007
  10. its me martin

    its me martin New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Om even terug on-topic te gaan...

    Nee het maakt niks uit hoe oud je bent, al ben je 80 en heb je er plezier aan dan doe je toch gewoon jouw ding.
    Kijk eens naar een grote game beurs, enig idee hoeveel "oudere" gamers daar rond rennen? Wel, genoeg dat kan ik je wel zeggen.
    Ik speel eerlijk ook liever online met wat oudere gamers dan met die jongkies van 13/14 jaar, wat een kinderen zijn het dan soms nog denk ik dan.

    Ben zelf nu 25, en speel al games sinds...? geen idee maar al erg lang.
    Maar soms vraag ik me zelf ook af "begin ik niet wat oud te worden nu?", en dan denk ik wel eens "Ja misschien wel".
    Maar eerlijk gezegd kan het me geen reet schelen, als ik echt de interesse verlies dan stop ik wel, maar nu vind ik het soms nog prachtig als ik die vooruitgang in de games industrie zo zie.

    Ik heb nog spellen gespeeld op een Atari, en kijk nu eens naar het verschil...:cool:

    Maar even terug...
    Laatst vroeg een familielid aan me of ik nog steeds games speel, waar ik eerlijk antwoord op gaf, om vervolgens dom uitgelachen te worden...:confused:
    Niet me dit ook maar iets doet want ik weet welke domme ezel het zei, en die persoon is niet eens een discussie er over waard.

    Ook game ik soms vooral om even niks aan mijn kop te hebben.
    Werk 5 tot 6 dagen in de week en soms is er veel gezeur op het werk, waar door als ik 's avonds thuis kom even geen zin heb in van alles en nog wat, en gewoon mijn verstand op nul wil zetten en even iets voor me zelf doen.

    Ik heb er trouwens ook geen probleem mee om eens even een maandje of zo niet te gamen, kan makkelijk zonder, helemaal geen probleem.

    Conclusie:
    Nee je bent niet te oud, maar ik zelf vind het wel belangrijk dat het niet ten koste gaat van andere belanrijke dingen. (je kunt zelf invullen wat)
     
  11. The Flash

    The Flash Guest

    Ik zeg, alleen maar goed! Heb laatst met een ouder persoon zitten gamen (34 jaar), errug aardige vent, heb er goed mee kunnen praten, en zat lekker chill te racen terwijl we het gewoon over van alles en nog wat hadden. Die dag daarna zat ik met van die jonge Amerikanen te racen, BLEHGEHEHHGASHEHHEHHEHEH, was het constant in mijn oor, en steeds maar beuken schelden vloeken en onsportief doen. En ik moet zeggen dat ik dat verschil vaker merk als ik met ouderen race, of juist niet dus. Ik zeg niet meteen dat jongere (ik ben er zelf immers ook een) erg zijn bij het gamen, maar toch een groter persentage dan bij de oudere mensen. Dus ik zeg, des te meer je gamed, des te beter! :thumbs: :D
     
  12. its me martin

    its me martin New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Met Amerikanen neem ook meteen een goed voorbeeld, bah wat een schreeuwers zijn dat, en wat horen die zich zelf toch graag.

    Heb een paar Canadezen in mijn lijst staan, en het is altijd lachen met hun. (even om het verschil aan te geven)
     
  13. jaapsneep

    jaapsneep Guest

    Jah net zoals duitsers en fransen, fransen praten te snel en die duitsers zeggen alleen maar scheiisse
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een permanente ban krijg je niet voor niks, lees ook je e-mail eens. Bans omzeilen door met nieuwe accounts aan de slag te gaan zijn we helemaal niet van gediend.
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik ben 23 en game al sinds ik weet dat ik leef. Ik vind er niets kinderachtigs aan. Het is gewoon een leuke hobby, zeker sinds het online tijdperk is mijn spelplezier flink omhoog gegaan. Gamen is van alle leeftijden, net zoals het lezen van een boek of het kijken van een film. Het gaat om de ervaring die je erbij hebt. Ik blijf de rest van mn leven lekker doorgamen, bij wijze van spreken tot het bejaardehuis aan toe. Zolang je er plezier in hebt, waarom niet?
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2007
  16. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    ach.... iedereen moet gewoon zelf weten wat hij wil doen... zou een mooie bak worden als ik nu opeens niet meer zou "moeten" gamen omdat ik 39 jaar JONG ben..... ik heb nog veel te veel lol met vrienden (ja...zowel jongeren en ouderen) en kan nog steeds meekomen met Halo dus wat dat betreft......

    Toen ik nog actief was met BF2 op de pc had ik een speler van 13 jaar in mijn team en een speler van 58 jaar !!!!! en we speelde clanwars 2 a 3 keer per week en het was supergezellig......

    Leeftijd is maar een nummer.... niets meer en niets minder...

    er zijn maar een paar leeftijden die interessant zijn: 16 zodat je brommer mag rijden en alcohol mag drinken, 18 zodat je auto mag rijden en echt ALLE films mag zien, 21 omdat je dan als volwassen gezien wordt en 65 omdat je dan eindelijk mag stoppen met werken..

    alles wat er tussen inzit is niet belangrijk........
     
  17. SunriZe

    SunriZe Active Member

    Berichten:
    586
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zelf als ik 44 was niet meer gamen :) Ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om met iemand te gamen die even oud is als mn vader. Ikzelf ben nog maar 14..
     
  18. Tockeboy

    Tockeboy Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf ben 22 jaar oud.
    En game al een hele poos.Zolang je er plezier aan beleeft waarom zou je er dan mee stoppen.Ik zie me zo direkt nog niet stoppen met gamen het ontspant me en beleef er nog evenveel plezier aan als 10 jaar geleden zeker online en met vrienden:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2007
  19. RiChY

    RiChY GoW II

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zie het:9 Mesnen ik bedoel er niks mee maar ik bedoel ook als ik dan kinderen had als je goed leest:cool:

    en tuurlijk kan je nog andere hobby's hebben maar als je op die leeftijd je console elkedag aan hebt en dat dan 6 uur per dag dan heb je in mijn ogen weinig ervaring met (.)(.)O-) maar goed het maakt mij niet uit hoe veel je speelt van mij mag je op je begravenis een controller in je hand hebben je doet maar het is aleen me mening maar;)

    game ze:b: RiChY out
     
  20. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is wat anders, 6 uur per dag of 10 uur week :/ \o/
     

Deel Deze Pagina