Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bartvdhulst

bartvdhulst Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke super hardstikke bedankt. Ja HD kanalen he...

nogmaals bedankt ga ik dat even bestellen

2. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan toch nog 1 vraagje voordat ik me Z5400 ga bestellen ergens deze week. Ik sprak vandaag een maat van me en hij zei dat het eigenlijk niet zo handig is dat ik een Dolby surroundsystem ga kopen aangezien me kamer vrij klein is. Me kamer is namelijk iets meer dan 2 meter breed en iets van 3,20 lang. Erg klein dus hehe.

Nu is mijn vraag dus, zal zo'n surroundsystem wel aan ze trekken komen in mijn kamer? Het is zo dat de front en rear speakers ongeveer 1,5/2 meter van elkaar afstaan en dat de rear-left en rear-right ongeveer 1,5 meter van elkaar af liggen. Maar is dat genoeg? Is het wel merkbaar dat je echt front en rear dingen hoort en klinkt dat nog wel goed? Mijn ervaringen met 5.1 setjes is echt 0,0% dus ik heb geen idee hoe dat een beetje moet klinken.

Kan iemand mij helpen? ^.^

EDIT: ffies paintplaatje gemaakt zodat je het wat beter snapt.
    (ffies op de foto klikken, en dan op ''view original size'').

Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  3. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niet uit hoe klein je kamer is! Of je neemt enorme speakers, ed. Met een Z-5400 zal het niet veel uitmaken.

4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Z5400 is juist perfect voor de kleine kamertjes. Ik heb mensen gezien met een pc setup waarbij al die boxjes echt maximaal 50 cm bij hun vandaan stonden, en dat gaat zelfs nog goed.

Ik zou als ik jou was wel even kijken of je een iets idealere setup zou kunnen maken. Een wat meer vierkante of rechthoekigere opstelling van de speakers en de tv. Kan de tv bijvoorbeeld niet recht tegenover je bed?

Je gaat trouwens echt genieten van je eerste 5.1 ervaring op de Z5400 :D

5. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt lastig om me tv anders te zetten. De rear speakers zouden wel wat kunnen veranderen. Ik zal daar nog wel even overna denken. Maja, zoals het er nu uitziet vind ik het ook wel goed. Kan altijd wel beetje klote met de rear speakers als ik het setje heb :)

EDIT: als ik de rear-left wat meer naar boven zet (dus meer richting subwoofer) dan creeer ik al een wat beter 'vierkante' setup.

Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  6. jaapsneep

jaapsneep Guest

het beste kan je een piramide vorm doen, met de punt gericht naar je tv dan heb je maximale sound

7. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Waneer je het setje hebt kan je lekker schuiven met elke speaker. Weet je precies op welke plek een speaker goed klinkt.

8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Het ALLERbeste is een cirkel, met gelijke afstanden tot elke speaker :)

Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  9. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Laat ik nou net 2 speakerstandaards gekocht hebben! Het staat nu precies zoals op die afbeelding hierboven :D

Gewoonweg heerlijk..

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Nice :D

Met een receiver kun je trouwens gewoon makkelijk de afstanden invullen (delay) en de niveaus (level) per speaker instellen, zodat je een beetje kan compenseren voor een niet perfecte cirkel :)

Bij mij staat de rechterrear een stukje verder naar achter dan de linker, en de rears staan sowieso dichterbij mij dan de fronts. Door middel van instellen van delays en levels op je receiver, eventueel met dB meter, merk je daar niets meer van in het geluid op de luisterplek. Belangrijker zijn de hoeken waarop de speaker op de luisterplek staan gericht, erg belangrijk voor een echte evenwichtige surround bubble.

11. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb voor mijn verjaardag de samsung Ht-X20 gekregen... alles werkt gewoon maar ik krijg geen geluid bij de Xbox360... dit komt omdat ik hem daarnog mee moet verbinden: Aux op het apparaat. nu staat er dat dit met een audio kabel moet: zo'n rood met witte. ==>---<=== zo dus... mja ik kan dit niet kwijt op de 360... en op het apparaat van samsung zit geen optical in/out ofzo... iemand een oplossing? bestaat er zoiets als een audiokabel naar dat ene puntje dat nog op de 360 vrij is(op die kabel dacht dat dat optical in was, ik heb dus de premium). Als iemand een oplossing weet die vrij simpel is maakt hij mijn (verjaar)dag toch nog goed want dit is gewoon k*t.

12. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je Ht-X20 geen digitale ingang heeft (optisch of coaxiaal) kan je het vergeten om 5.1 geluid te krijgen...

Het ziet er naar uit dat hij dit niet heeft...

13. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb een subwoofer besteld, namelijk de KLipsch rw-12. Voor maar 524 euro en dit is inclusief verzendskosten :D
    Als het goed is krijg ik morgen een telefoontje om af te spreken op welke dag ie bezorgt moet worden. :D :D Eindelijk de .1 in m'n 5.1 set :D

14. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Oeh leuke sub, feli :D. Ik heb zelf een kleinere klipsch sub ingedachten om het compleet te maken. Dacht dat mike die RW-12 ook had, maar kan me vergissen. Niet te min een mooie upgrade en een lekkere aanvulling.

Vandaag was pim weer eens bij mij en hij noemde iets waar ik al langer last van had, maar niet precies wist hoe ik het moest verwoorden. Als je bijvoorbeeld bij Halo3 een ontploffing hebt, dan komt het laag uit me fronts, terwijl de ontploffing achter me plaats vind. Een difuus geluidsbeeld dus. Dit omdat ik gewoon Dipole achterspeakers heb. Een subje zou dat gat op moeten kunnen vullen.

Sub wordt na de DV4001 me volgende upgrade, om het allemaal wat strakker te trekken.

Nogmaals Feli en Flappies

15. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Je moet alle speakers op small zetten, en dan een crossover op 100 hz of lager (als je speakers dit aan kunnen). dan zou al het LFE-signaal over de sub moeten gaan.

16. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb geen sub, dus dat zou ook een verklaring kunnen zijn :+

17. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Word het een DV4001 Marx? Ook een goed ding toch!

Zelf heb ik dit weekend nog 2 Atacama Nexus stands opgehaald voor de fronts. Klinkt toch weer beter zeg. Echt heerlijk klinkt het gewoon en alles staat zo in een fijne opstelling! Ik zoek slechts nog een mooie LCR60/0. Ik kan hem nog steeds, na ongeveer 4 maanden echt niet vinden in calvados! Als ik die eindelijk heb is het zo goed als klaar! Ik zal dit weekend eens al m'n troep opruimen en dan een paar leuke foto's plaatsen hierzo. Daarnet nog leuk Spiderman 3 gekeken en geluid lekker hard aangezet. Klinkt echt geweldig. Ik kijk liever thuis als in de bioscoop, dat geluid vind ik verneukter!

18. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Grote kans Gompy, zit hem vooral in het prijsverschil. Ik vind het die 130 euro extra niet waard tenopzichte van een dv6001. Dat geld stop ik dan wel in een sub of cd speler.

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, die heb ik ook. Alleen voor een stuk goedkoper...uche...€349...uche... O-)
    Was echt een hele strakke aanbieding bij de Correct toen.

Maar echt een gruwelijke sub hoor. Nog geen moment spijt van gehad.

20. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Lol ik heb hem ook bij correct besteld :+ Morgen wordt ie bezorgt :D Zal pa wel even laten schrikken hoe laag een sub kan :cool:

Laatst bewerkt: 4 okt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina