Pro Evolution Soccer 2008 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiVaNo

KiVaNo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En wie bevestigd dit? Er staat duidelijk op http://www.winningelevenblog.com/ dat de edit mode DRASTISCH verminderd is, dus ik neem aan dat het niet alleen over schoenen gaat he... Wat kan het ons nu schelen of je nu of 9 of 999 schoenen kunt kiezen...

Wachten op meer nieuws dusss

Laatst bewerkt: 3 okt 2007
  2. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Wat dacht je van Konami zelf......? Eerder al een keer...

Mijn FIFA08 ervaring tot nu toe:

Min
    - Commentaar (NL) k.u.t.
    - Spelers af en toe traag (kwa reactie)
    - Lichaam van spelers is bij iedereen hetzelfde lijkt wel
    - Als de keeper van de tegenstander de bal heeft kun je niet bewegen. Je spelers lopen dan automatisch terug. Je kunt dus geen druk geven (althans, is mij nog niet gelukt)

Plus
    - Snelheid van game oké
    - Gameplay is idd verbeterd (maar toch nog niet de vrijheid van PES)
    - Geluid is oké, je hoort idd echte leuzen van de club > bijv. daar hoorden zij engelen zingen..... (al merk ik er weinig van als je scoort of net naast schiet > dat klinkt een beetje schel)

Ik heb nog geen tactische dingen aangepast, om te kijken of dat effect heeft.... Dat later...

Laatst bewerkt: 3 okt 2007
  3. HellBoy

HellBoy AjaCied

Leuk Bevonden:
    0

ey vriend,
    post dit in het fifa 08 thread of fifa 08 vs pes7

laat fifa nu maar ze gang gaan,
    de gameplay van pes dat zou fifa nooit krijgen
    de grapics die fifa heeft,
    die zal pes niet snel krijgen.

fifa is een spel voor de lol,
    pes is veel tacktischer, veel vrijér ( en zoals ik de demo heb gespeeld is pes7 nog meer vrijér dan in pes6 )

en waarom zouden sommige mensen de pre-order afzeggen ?? is het spel al uit???.
    heb je het al gespeeld ?? ( je kunt nog altijd ruilen)
    niet te veel vooroordelen geven * Konami heeft er goed aangewerkt deze keer *

4. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Gozer, mij werd gevraagd wat ik er tot nu toe van vond. Vandaar dat ik dit post. Ik kijk puur objectief en ga niet mee met de hype die er op dit moment op FIFA hangt. Dit is dus puur informatie over hoe ik het zie. Jij leest het verkeerd. Jij denkt nl dat ik PES aan het afzeiken ben, integendeel. Dus voortaan eerst lezen en dan reageren.

Danke!

Laatst bewerkt: 4 okt 2007
  5. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Sfeer van FIFA 08 vind ik echt goed. Echt Europees. Wat ik bij PES2008 alleen mis, en je kon toch dit jaar met PES2008 eindelijk met normaal geld transfers regelen.?

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Waren ze van plan ja, maar volgens mij is dat toch niet doorgegaan.

7. cassie

cassie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was echt mijn billen met die edit-mode hoor, lekker belangrijk. Alles staat of valt met een goede gameplay en een vlekkeloze xboxlive ondersteuningO-)

8. iBeats

iBeats Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dan mag je mijne ook wassen terwijl ik alles ff snel aanpas en verbeter...en natuurlijk mezelf in het spel zet :p

9. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Kan zeker wel, heb online games gehad waarbij mijn keeper de bal had en ik 'm kort uitrolde naar de dichtstbijzijnde verdediger, en toen onderschepte een aanvaller van de tegenpartij 'm. (die dus al bewoog toen de keeper de bal nog had, anders haal je het nooit)

Fifa 08 is niet meer voor de lol, het is enorm moeilijk, moeilijker dan elke PES die ik heb gespeeld.

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Daar ben ik het mee ens!

Ook is er meer tactiek in de game gestopt, waardoor je wel moet over spelen.

Dit jaar (teminstye de demo) vind ik veel te snel spelen. ook zijn de grapics nog net niet next gen van pes.

11. diazull

diazull game junkie

Leuk Bevonden:
    0
    toch wel mooi dat de 2 demos er zijn.
    heb nu een x aantal uurtjes in fifa gestopt en ik moet zeggen ik ben zeer verrast.
    zo zeer dat ik op 1 klik na hem bijna had besteld, maar mn verstand won het deze x en toch maar niet gedaan.
    ik ga eerst ff wat meer pes spelen en wachten op meer info van deze game voor ik een besluit neem.
    wat mij zo aantrekt in fifa is toch de looks. het is toch een hele grote plus punt dat alle kits en boots erin zitten. de gameplay daarin tegen is zeer verbeterd maar heb toch problemen met de reactie snelheid en het switchen gaat ook lang niet goed.
    bijv: bij een afvallende bal die mij middenvelder moest hebben om druk te houden of een schot te geven kreeg ik hem niet geselecteerd waardoor de cpu de bal kon overnemen.
    ik speel met alles op handmatig en dit maakt het wel interessanter en tevens zeer moeilijk.
    er zijn veel plus punten dus en ook genoeg min punten aan deze game
    bij pes heb ik een gemengt gevoel, de al om bekende grafics en snelheid zijn niet goed.
    daarin tegen heb ik net 2-2 gespeeld tegen spanje en ik merkte toch dat pes meer heeft, het geeft veel meer het gevoel van een wedstrijd , alle kleine animaties zijn mooi, de scheids en grensrechters zij een echt gemis bij fifa en bij pes zijn ze perfect en een echte toevoeging.
    ik w8 mooi nog even af, van fifa is nu alles al bekent en van pes nog niet alles dus dat kan nog wel wat verrassingen opleveren mischien.

12. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand
    ?

13. Ritual

Ritual Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem meer op PES5 lijken.. beter aangezien ik PES6 niet zo geweldig vond..

14. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Ik speel nu op semi-pro en heb dan niet echt moeite. Zeker niet om rustig rond te tikken. Heb meer moeite met de spelers die moeilijk draaien of echt een versnelling kunnen maken. Dat mis ik een beetje.

Je kunt niet ff stilstaan, de speler naar je toe laten komen en dan de versnelling maken (althans, dat gevoel heb je niet).

15. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Gek genoeg (meen ik serieus) vind ik de graphics van FIFA 08 niet eens zo geweldig. Het stadion e.d. vind ik top. De belichting vind ik hier en daar helaas nog te donker. Ook de shirts kloppen (ajax logo is ovaal op het shirt) niet allemaal en de spelers hebben kleigezichten. Ook heb ik het gevoel alsof de spelers veel te breed zijn (alsof het boksers zijn).

Het is dus een beetje een ja en een nee op het gebied van graphics. De textures zijn over het algemeen netjes en scherp, maar de verhoudingen kloppen niet altijd.

16. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    PES is en blijft de game waarbij je de spannendste potjes speelt. Het is geen kick en rush zoals men vaak zegt. Als je tegen een goede tegenstander speelt, je tactiek goed bepaald dan is het ook echt wachten op het gaatje.

Ik heb FIFA 08 nu al een paar keer gespeeld en het blijft mij toch nog wat te traag allemaal. De speelsnelheid is top, maar het is net of de spelers geen atleten zijn v.w.b. sprintjes, en andere zaken. Ze zien er zo bouwvakkerig uit.

Ook zijn je medespelers een beetje afwachtend. Als je een breedtebal geeft en niet van mannetje verwisselt (ik heb het op manual staan), dan loopt ie zelf ook niet al een beetje naar de juiste plek om de bal aan te nemen. Ook mis ik bij FIFA 08 de echte scrimages voor doel die je bij PES wel vaakt hebt (zo'n geval dat je alleen maar op de schietknop drukt om die bal weg te peren).

FIFA oogt met alle licenties naar voetbal, maar PES smaakt naar voetbal.

Desalniettemin kun je FIFA 08 er wel gewoon bijkopen (net als ik heb gedaan). Ik vind het zeker geen slechte game en heb er ook nog niet al te veel tijd in zitten). Van het weekend ga ik hem uitgebreid testen en schrijf ik de review (wil ook nog even goed kijken of de tactische zaken effect hebben (mandekking, etc.).

17. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen moeite met draaien van de speler ( met de PS3 draai ik heel makkeljk weg bij tegenstanders met de Left trigger knop).

maar in het echte voetbal kun je ook niet stil staan je moet constant in beweging blijven dat is juist het leuke van het spelletje.

Maar goed ik zie dat jij als een PES gamer al behoorlijk wat minpunten hebt omdat je het vergelijkt met PES, ik mag hopen dat jij niet de Fifa review gaat schrijven maar meer een objectievere iemand.

18. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ben ik het ook mee eens. Fifa is echt heel mooi om te zien, maar dat staat los van het feit of alles ook klopt. En dat is het bij fifa niet. De details kloppen bij fifa niet, zoals spelersmodellen, gezichten, goalnetten.
    En bij pes kloppen die dingen gewoon beter, alleen zijn de textures daar van wat mindere kwaliteit. Bij een voetbal spel gaat het toch over de algehele realistische look. En dan vind ik dat beide spellen ongeveer gelijk zijn, want beide hebben zijn min en pluspunten.

19. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
  20. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    Nette review man, goed uitgelegd en met de meeste punten ben ik het ook mee eens ook de mindere dingen van Fifa.
    Kan jij niet ff copy+paste ff de review naar XBW sturen ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina