Virtual Reality - 3D @ Xbox

Discussie in 'Algemeen' gestart door Elitian, 21 jan 2003.

1. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was vanochtend aan het zappen en ik kwam toevallig op BBC World. Daar waren ze aan het praten over VR en over de technologie die er nu is.
    Interviewde ze een wetenschapper die samen met een team een bril hadden ontwikkeld waarmee je 3D omgeving kan renderen in de echte wereld.
    Je kan ook volgens hun met die bril ook goed orienteren in games alsof je echt erin zit. Er zijn al VR brillen voor de pc maar die stellen nix voor.

Toen ging het over de gamewereld. En toen kwam het goeie nieuws.
    Aangezien ze veel polygonen nodig hebben om een wereld te creeren, waren ze gaan kijken welk apparaat dat aan kan.
    Jullie raden het al: Xbox. Ze willen de Xbox gaan gebruiken als test console voor VR. Aangezien de Xbox heel veel polygonen kan renderen (op zijn maximum). En volgens die wetenschapper komt deze "revolutionaire" vooruitgang over 3-4 jaar op de markt.
    Voornamelijk Xbox Next en andere next gen consoles (PS3 ).

Lijkt me echt lollig om "echt" in de game te zitten. Met een lightgun die ook gerenderd wordt in het spel, zal echt een spektakel worden. Ben benieuwd of we echt over 3-4 jaar deze nieuwe stap in de gamewereld zullen beleven.

(ik ben ondertussen aan het zoeken naar een samenvatting van die show) ;)

Damn. Zit je lekker te racen en je ziet dan alleen de game. Verder geen randen, alsof je echt in de game zit. Naar links - rechts kijken enzo. Wreed

Laatst bewerkt: 21 jan 2003
  2. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Vet! *zet bbc aan:9*

3. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    MMMMMMMM DOAX met Virtual Reality Bril 8)

4. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol. Nog beter dan een racegame. :+
    Volgens mij komt er vanavond weer een herhaling. Hoop ik. Was wel strak om te zien.

5. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe laat? Ik mot dat ook zien.

6. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    plop

Bbc world staat er niet bij, maar ik weet niet of dat een andere naam heeft ofzo en ik heb geen zin om het uit te zoeken... iemand?

7. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb trouwens wel wat gevonden, maar er wordt met die bril niks over de Xbox verteld. Maar wel wat anders en dat is geen controller maar een groot uitgevallen handschoen...

8. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    VR staat iig nog heel erg in de kinderschoenen..
    Wel wordt er (ook in Nederland o.a. The Cave in de Universiteit van A'dam) heel veel onderzoek naar gedaan.

Het lijkt me nog steeds super cool om in een game echt rond te lopen (Unreal ofzo) en dan al rennend en duikend Frags loopt te maken.. Ik denk wel dat je heel moe wordt :+ haha

9. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rofl en als je een headshot krijg een keiharde stroomstoot in je kop 8)

10. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou wel vet zijn als het nog komt, maar ik betwijfel het. Er zou toch ook nog ooit dat geval komen dat je geheugen ofzoeits scant? Dat je dan bijvoorbeeld in een racegame, als je je concentratie verliest langs de weg zou gaan staan ofzo.

11. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol.
    Of bij Midtown Madness .. alcoholcontrole en toevallig heb je in het echt een paar pinten op...heb je ook een negatief promilage . een bekeuring.
    Maar het gaat niet je geheugen scannen.

Ik heb ook is op Discovery gezien een aapje kreeg 2 elektroden in zijn hersens gepropt. Hiermee kon die aap door er aan te denken de cursor bewegen op het scherm. En het werkt nog ook haha.

12. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik hoop alleen wel dat ze dan een goede virusscanner op die computer hebben geinstalleerd. Ik moet er niet aan denken dat die aap het Ping Pong virus oploopt:D

13. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol. Stel dat je dat later zo'n virus binnenkrijgt in je eigen hersens :+
    Net als op Tweakers.net stond een lange tijd geleden ook weer iets over een oogscanner waarmee je kan typen.
    Door het concentreren van je oog op een letter kan je zo typen. (Bedoeld voor invaliden natuurlijk maar toch).

14. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer genoeg heb ik er geen info meer op gevonden op de site van BBC World.
    Er was nog wel een herhaling savonds.
    Ik wil VR op me Xbox!

Deel Deze Pagina