Ik was vanochtend aan het zappen en ik kwam toevallig op BBC World. Daar waren ze aan het praten over VR en over de technologie die er nu is.
Interviewde ze een wetenschapper die samen met een team een bril hadden ontwikkeld waarmee je 3D omgeving kan renderen in de echte wereld.
Je kan ook volgens hun met die bril ook goed orienteren in games alsof je echt erin zit. Er zijn al VR brillen voor de pc maar die stellen nix voor.
Toen ging het over de gamewereld. En toen kwam het goeie nieuws.
Aangezien ze veel polygonen nodig hebben om een wereld te creeren, waren ze gaan kijken welk apparaat dat aan kan.
Jullie raden het al: Xbox. Ze willen de Xbox gaan gebruiken als test console voor VR. Aangezien de Xbox heel veel polygonen kan renderen (op zijn maximum). En volgens die wetenschapper komt deze "revolutionaire" vooruitgang over 3-4 jaar op de markt.
Voornamelijk Xbox Next en andere next gen consoles (PS3 ).
Lijkt me echt lollig om "echt" in de game te zitten. Met een lightgun die ook gerenderd wordt in het spel, zal echt een spektakel worden. Ben benieuwd of we echt over 3-4 jaar deze nieuwe stap in de gamewereld zullen beleven.
(ik ben ondertussen aan het zoeken naar een samenvatting van die show) 
Damn. Zit je lekker te racen en je ziet dan alleen de game. Verder geen randen, alsof je echt in de game zit. Naar links - rechts kijken enzo. Wreed
Laatst bewerkt: 21 jan 2003