Xbox 360 DVD-ROM Drive Check

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lethal AK47, 13 apr 2006.

  1. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van mij is uit eind 2006, ook met een Hitachi drive. Ik heb een normale lege dvd erin gedaan en de console een beetje heen en weer getilt en geschud, en ik hoorde niks. Ook zaten er geen krassen op de dvd. Zelfs wanneer ik de console draaide van horizontale positie naar verticale gebeurde er niks. Dus ik weet niet of deze uitspraak wel betrouwbaar is, en je hoort zoveel verhalen. De een zegt dat het alleen bij launch consoles voorkomt, de ander zegt dat het alleen bij eind 2006 consoles voorkomt, of alleen bij Samsung of Hitachi drives.
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zoals ik al zei, als de stootkussentjes rond de lens missen heb je er kans op en er zijn, naast de launch consoles, heel veel klachten met consoles van eind 2006. Het kan ook liggen aan de afstelling van de drive uit de fabriek. Als de afstand van de disctray en laserunit iets groter is, kan het net niet geraakt worden. Bovendien draait de drive met een DVD niet op volle toeren, wel met games. Kijk eens wat er gebeurt als je disc met opzet onstabiel maakt door een paar lagen tape/plakband op een kant te plakken.
     
  3. the riddler

    the riddler Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een samsung uit februari 2007,
    zitten daar wel weer de stootkussentjes op?
    En maken die xboxen uit 2007 ook nog krassen?
     
  4. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung dvd drive uit 2006 december, hoop dat hij geen krassen maakt
     
  5. [Xd]Gam3r[Xd]

    [Xd]Gam3r[Xd] Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    samsung drive

    Ik heb juist nieuwe x360 en had in het begin geen probs.maar later haalde ik m'n game eruit en hij was mooi in cirkels gekrast!!!!echt KUT!!!!!:mad:
    maar het is nog niet zo erg
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Circels? Wat voor een circels? kan je ze posten? heb je je 360 bewogen?
     
  7. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel vreemd. Mijn dvd drive was laatst kapot gegaan, was een Samsung drive. Toen hebben ze hem vervangen en nu heb ik een Hitachi drive, hadden ze er net zo goed een BenQ in kunnen zetten ja...
     
  8. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn dvd drive was ook kapot
    kreeg hem vorige week terug...zit een samsung in
    maar die is ook gewoon kapot...dus ik denk dat ze er niks aan hebben gedaan |:-
     
  9. [Xd]Gam3r[Xd]

    [Xd]Gam3r[Xd] Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik kan ze posten maar w8 een paar min.

    ze zijn niet goed te zien mar ga er cirkels rond trekken

    [​IMG]

    srry gaat niet

    ik zal zegge het zijn onderbroke cirkels.ze staan in cirkels maar het stopt dan en gaat de kras verder en heb een samsung drive.kunnen jullie me helpe of moet ik hem opsture??

    en het is maar bij 1 spel genaamd:Dead Rising!!!!!!en ik ben er verslaafd aan dus wil snel iets een oplossing

    /Mod Voortaan even de 'edit post' functie gebruiken i.p.v. zeven berichten achter elkaar te plaatsen ;) Deze knop dus: [​IMG] ~Arjan
     
  10. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had mijn xbox360 opgestuurd omdat hij Rod had. Na 2 weken (vandaag dus) kreeg ik alweer een xbox360 terug. Een hele nieuwe, die gemaakt was op datum 27-08-07 en met een Benq drive. Terwijl me vorige 360 had een zo een hiatchi ofzoiets en de console was gemaakt ergens in 2007, mazzelaartje ben ik ook \o/
     
  11. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb 28 augustus een elite aangeschaft, maar hier zit ook een hitachi dvd-drive in...
    Dacht dat ze die niet meer in nieuwe consoles deden. Maarja mn dvd-drive is toch net overleden. Mn xbox werkt verder prima alleen de dvd-drive maakt een raar geluid en herkent geen dvd's meer :'-(

    Net nu ik Halo 3 heb...
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    dus de elite s toch niet zo goed
     
  13. Nosferatu111072

    Nosferatu111072 Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds de release een elite en ik moet zeggen tot op heden heb ik geen enkel probleem kunnen bespeuren. Hij maakt idd nog steeds wat geluid maar tis niet erger dan de premiums. Alleen anders.
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Toch maar een elite bestellen dan en hopen op het beste? :b:
     
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Gister mijn Xbox terug gekregen, had hem opgestuurd vanwege RoD, dus moederbord verrot. Komtie terug, zit er een formulier bij waarop stond dat ze ook mijn dvd-drive hebben vervangen :) De BenQ, lekker stil!
     
  16. Chris5488

    Chris5488 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er enige manier om aan een gesealede doos te kunnen zien of er een BenQ of een Samsung dvd-lezer inzit?

    Ik heb 2 weken geleden een Xbox 360 (premium, zonder bijgevoegd spel)gekocht en ontdekte er de Samsung lezer in, wat ik zeer jammer vind. Bij Halo 3 draait ie op volle toeren en dat geeft veel lawaai. Het pijltjes-vak op de controller ligt ook een beetje los waardoor het indrukken van een richting niet goed doorkomt.

    Daarom ben ik van plan om hem indien mogelijk te ruilen, en wil dan wel graag een Benq lezer.

    Iemand enig idee? De dozen met games (op de achterkant) van 2007-2006 op ipv 2005?
    De dozen zonder plastiek handvat?
    Serienummer?...
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2007
  17. lpetersen

    lpetersen Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit op de doos een soort "kijkvakje" die je weg kunt drukken. Daarachter zit de manufacturing date. Dit was bij mij een jaar geleden iig zo, misschien dat de dozen nu anders zijn.
     
  18. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een premium met hdmi gekocht die heeft lotnr.0733 en daar zit een benq in.
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben die BenQ wel stootkussentjes...?
     
  20. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina