1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet echt nee.

    Maar Amerika was wel het enige land waar de Gamecube iets boeiends heeft gedaan. Wereldwijd zal het misschien iets anders zijn, en dat vergeleken met een console die in Amerika voor 200 dollar!!! gelanceerd werd, vergeleken met eentje die voor 600 dollar gelanceerd werd.
     
  2. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Pluspunt: Een PS3 voor 400 euro.
    Minpunt: Geen PS2 BC meer.

    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=196379
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is de prijs waarmee ze hadden moeten launchen volgens mij.
    Leuke prijs voor een Blu Ray speler maar nog steeds te duur voor een next gen game console in vergelijking met de 360 die nu dus nog goedkoper gaat worden. Tel daarbij nog eens de velen AAA titels die uit zijn en nog gaan komen en MS zal weinig moeite hebben om ook de komende kerst de meeste consoles te verkopen (tov de PS 3 that is ;) )
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    "New PLAYSTATION®3 Model to Take Holiday Season by Storm" lol die titel alleen al, eerst moeten ze nog de titels hebben. Maarja zoals ik toen straks al hoorde op gametrailers gaat het Sony eerst om de hardware en dan om de software!
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, daar heb je een goed punt.

    Ik denk ook dat die gasten bij Sony nu hun spaarvarkens aan het leegtrekken zijn om Bungie te overtuigen om voor de PS 3 een titel te maken :lol:

    Bungie Independent:
     
  6. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe is er gee neen aantrekkelijke gameconsole voor mij :
    1 Wii spellen boeien mij niet zo
    2 Playstation 3 is veels te duur en de game aanbod valt erg tegen.
    3 Xbox 360 heeft jammer genoeg veels te veel gebrekken aan de hardware terwijl ze echte mooie spellen hebben .
    Ik game momenteel op een Playstation 2 waar ik nog een aantal games ga uitspelen zoals : Resident Evil 4 / SplinterCell : Double Agent / DTM 3 / The Godfather / Grand Theft Auto : San Andreas / Call of Duty 3 .
    Momenteel heb ik genoeg speelplezier
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    laatste 360's hebben dat toch echt niet meer hoor ;)

    mooie prijs trouwens voor die ps3!
     
  8. boatfreak

    boatfreak Guest

    Echt... door die paar xbox 360's die kapot zijn gegaan denkt iedereen dat alle xboxen hardware problemen hebben...

    ookal heb je er een met problemen, hij word zonder problemen door M$ omgewisselt!
    (ik heb vanaf dag 1 een goedwerkende)
     
  9. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    De ps3 voor 400 euro en 40 gb vind ik een schappelijke prijs. Denk dat er nu meer mensen voor een ps3 kiezen. Tja... qua spellen loopt de ps3 niet lekker.
     
  10. Jerudo :D

    Jerudo :D Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vorige week een xbox 360 en ben er helemaal blij mee\o/
    2 vrienden van mij die hadden een tijd geleden al een wii gekocht, maar volgens mij hebben ze daar nu spijt van haha.
     
  11. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad. ik vind de prijs nu wel acceptabel, maar ik wacht toch nog ff tot de leuke games. ik heb geen idee wanneer die gaan komen, want de games die nu uitgaan komen vind ik geen reet aan. behalve killzone2, maar voor 1 game ga ik geen ps3 halen :9
     
  12. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ja nu is de prijs goed, ik wacht alleen nog op GoW 3 totdat ik hem koop :)
     
  13. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je speciaal hiervoor een account aangemaakt hebt, maar wat je hier zegt snap ik niet helemaal.

    Omdat men het met de xbox niet goed aangepakt heeft, moet de consument maar kiezen voor de PS3?

    Ik neem aan dat je weet dat MS pas sinds de Xbox1 op de console-markt actief is, en Sony veel langer.
    MS heeft volgens mij sommige zaken inderdaad niet goed aangepakt met de xbox 1, maar dat was een heel andere situatie dan nu. Ze hadden ten eerste niet de kennis, en ten tweede moesten ze het gelijk opnemen tegen de PS2 die op dat moment heel populair was en veel meer spelaanbod had.

    Met de Xbox 360 hadden ze al meer ervaring met de markt, hadden ze geleerd van de fouten die ze gemaakt hebben, en wilden ze het beter aanpakken dan ze met de xbox1 hadden gedaan. Dit laastste zie je vooral terug in de marketingstrategie die ze gebruikt hebben bij de 360. Bij de Xbox1 lag de focus veel meer op de VS. Voornamelijk omdat ze eerst wilden kijken hoe het publiek de xbox ontving, en om ervaring op te doen. Omdat ze gefocused waren op de VS markt en niet op die van de EU, kan ik begrijpen dat men hier dacht dat MS de steun voor de xbox1 al aan het opgeven was. In de US waren er namelijk veel meer accesoires en games beschikbaar voor de Xbox1 dan hier. MS kon helaas niet opboksen tegen de veel populairdere PS2, waarbij de focus internationaal lag en niet op 1 continent.

    Daarom vind ik het goed dat MS het toch weer probeerde met de Xbox360, en met succes blijkt nu. Ze hebben er veel geld in gestoken en veel risico genomen, en hiervoor verdienen ze enkel respect.

    En over het bedrag van 1 miljard dollar zeg je het zelf al. Ze hebben het bedrag uitgetrokken / gereserveerd. Dit wil niet zeggen dat het ze 1 miljard dollar heeft gekost. De problemen waren inderdaad groot, maar de service van MS is net zo groot. Als je 360 om een of andere reden kapot gaat, wordt hij gewoon vervangen/gerepareerd. Al met al zijn de meeste mensen zeer tevreden met de service van MS. De problemen zijn nu voor zover bekend al een tijdje verholpen, dus dit is geen argument meer om niet te kiezen voor een 360. Ze hebben de 360 misschien gerushed, maar ze pakken de gevolgen daarvan goed aan vind ik.

    Bij Sony is dit wel anders. Er zijn dan wel geen (grote) problemen met de PS3, de service van Sony laat op dit moment nog te wensen over (32 werkdagen wachten op je PS3 is geen uitzondering, zie o.a fora van 1up.com). De garantie bij de 360 is zelfs verlengd tot 3 jaar mbt RROD. Hadden ze niet hoeven doen en waren ze niet verplicht, dus daar kunnen we alleen maar blij mee zijn.

    Wat mijn conclusie is, is dat ik het totaal niet eens ben met je bericht. Ten eerst omdat je de PS3 vergelijkt met de Xbox1, en ten tweede omdat je daar uit opmaakt dat je om die reden maar beter een PS3 kunt kiezen dan een 360.
    Ook haal je zaken aan die allang veroudert zijn. De problemen met de 360 zijn nu al een tijdje verholpen, en mocht je problemen krijgen dan krijg je een goed werkende 360 terug, en dat binnen korte tijd.

    Het is jouw mening, dat weet ik ook wel. Maar ik hoop dat je na mijn verhaal ziet dat het niet helemaal zo is als jij denkt.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het zit hem idd vast op de games en daar gaat het uiteindelijk toch om. Ik sprak laatst een kerel en die had zijn ps3 in gebruik als blu-ray-speler, pc (linux) en console. Dan is 400,- toch helemaal zo gek nog niet :thumbs:
     
  15. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    nee. maar als je die dingen niet hoeft / al hebt dan is het games aanbod det ding dat iemand over de streep moet trekken.
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan erg veel dingen met de PS3. De enige reden waarom hij niet zo goed verkoopt was de prijs en zijn de games. Er zijn nu gewoon nog niet genoeg games voor de ps3 vergeleken met de xbox.
    Het was erg slim om de Xbox eerder dan de PS3 uit te laten komen, want dan hadden ze nu gelijkwaardige games en ik denk dat enorm veel mensen dan voor een ps3 hadden gekozen.
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Goed betoog, sluit ik me ook helemaal bij aan! :b:
     
  18. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Die drie jarige garantie geld alleen voor de RROD, voor de rest heb je gewoon 1 jaar garantie, net als elk ander product op de markt. Niks speciaal dus.




    Volgens mij kost het repareren van je 360 ook minstens 6 weken van wat ik op internet heb gelezen.
     
  19. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    meeste zijn binnen 2/3 weken terug. alleen nu omdat heel veel mensen hem voor de ckerheid terugsturen voor die garantie duurt het idd langer.
     
  20. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de zekerheid? Of omdat er gewoon veel kapot gaan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina