[Algemeen] Xbox 360 met externe Harddisk / hdd

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door brambest, 3 feb 2006.

  1. rain

    rain Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien een stomme vraag hoor.Maar ik ben een beetje een leek met dit soort dingen.Kan ik nou als ik een film in een bepaald bestand type download,wel kijken van me externe harde schijf?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee .. je kan met de HDD alleen WMV's, mp4's en mpeg streamen
     
  3. thym0

    thym0 Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    MACDRIVE

    Ik heb een hdd schijf HFS + gemaakt. met 50 gb maar mijn HDD was 320 gb waar is de rest gebleven want hij zegt alleen maar die 50 gb vrij en de rest vind ik nergens:eek:
     
  4. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb de film Shooter omgezet van MKV > WMV. Dit is allemaal goed gegaan, alleen als ik de film stream of via dvd (4,7 gig is het bestand precies) wil bekijken vanaf mijn 360 hapert het enorm. Het geluid wordt vervolgens wel goed afgespeeld, alleen het beeld blijft als het ware hierop achter.

    Zou dit te verhelpen zijn met een externe hd?

    Ik vind het vreemd dat streamen niet goed werkt, want als ik de film zelf op de pc bekijk (vanaf de hd of dvd) dan hapert hij totaal niet.

    De 360 zou dit toch makkelijk aan moeten kunnen? PC is een x2 3800+ met 2048 mb ddr2 geheugen.
     
  5. RudeRob

    RudeRob Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb net m'n externe USB HD geformateerd met Macdrive. Ik ben blij verbaasd, werkt als een speer en geen enkele hapering met WMVHD bestanden.
    Overigens, streamen werkt op m'n 3700+ 2Gb DDr ook prima. Gaat het bij alle WMV's niet goed FunkXual? Andere hub/switch proberen misschien?
     
  6. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Nee, als ik bijvoorbeeld van die hd filmpjes (wmv) van de site van microsoft haal, dan streamed hij wel goed.

    Ik kreeg op het got.tweakers.net forum een tip om de film te streamen, maar dan op te starten, gelijk stoppen en helemaal terugspoelen, 10 min laten 'bufferen' en dan verder af spelen. Dat ga ik eens proberen als ik thuis ben :)
     
  7. RudeRob

    RudeRob Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    7
    Als andere wmv's wel goed werken is er misschien met het omzetten van mkv naar wmv iets niet goed.
     
  8. garincha

    garincha Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Met welk programma kan ik mijn mkv's omzetten naar wmv?
    Alvast bedankt. :thumbs:
     
  9. Thampon

    Thampon Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn drive wil formateren zegt ie elke keer
    Element Not Found

    Nu zit ik wel te klooien, want windows ziet men Externe HD ook nie meer :mad: Dus kan er ook geen bestanden etc opzetten. Iemand enig idee... ???
     
  10. Thampon

    Thampon Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen met problemen... (en aangewezen bij iedereen)

    1. Delete de file sptd.sys uit je Windows/System32/Drivers DIR
    2. Download de Nieuwe Daemon Tools (ivm sptd versie 1.45)
    3. Install deze tool en restart
    4. Nu gaat hij verder met het installen van Daemon tools (laten doen)

    5. Download & Install MacDrive
    6. Reboot
    7. Sluit je Ext HD aan op de USB poort en Open MacDrive
    8. Klik in de soft op "Format or Repair MacDisks !
    9. ga op je Externe HD staan en kies "Initialize Disk"
    10. Daaronder zie je je HD staan, klik hier iets onderaan op "Add New Volume"
    11. Geef het ding een naam en klik op Format !

    Nu zou alles moeten werken en zie je je Externe HD ook in je Windows Verkenner. Dus slepen maar met die hap van HD naar Ext HD. Sluit deze ext HD dan aan op je XBox360 en kijken maar !
     
  11. D4m4n

    D4m4n Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geprobeerd die nieuwe daemon tools erop te zetten, maar Avast komt steeds een virus tegen. Dus dan kan ik hem niet installeren. Ik heb sptd.sys verwijderd, dus mijn oude daemon tools werkt niet meer nu. Maar kan ik nu wel macdrive gebruiken?
     
  12. cino

    cino Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand die mij kan vertellen waarom ik wel me schijf op de xbox ziet maar niet de wmvhd films die ik erop heb gezet.
    heb me schijf met macdrive op HFS+ gezet.

    maar op me xbox staat dat er geen videos aanwezig zijn |:-
     
  13. otothez

    otothez Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    convert je video bestanden met encode360. dat is wat ik gebruik om mijn avi files te converten naar wmv zodat de 360 hem ziet.. anders geeft de 360 ook gewoon niks aan
     
  14. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje. Windows 98 ondersteunt toch alleen FAT32? Mijn oude computer met windows 98 bevat echter een harde schijf met bijna 10 gb geheugen die ik ook helemaal kan gebruiken. Wat wil dan die 4 gb limiet zeggen?
     
  15. Johnny_anoniem

    Johnny_anoniem Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Die limiet van 4 gb is voor één bestand. Dat wil dus zeggen dat je geen bestanden kan hebben die groter zijn dan 4 gb, maar je hardeschijf zelf mag wel veel groter zijn dan 4 gb!
     
  16. woosi

    woosi Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat komt simpelweg omdat de usb poortjes op read-only zijn ingesteld. Waarschijnlijk, als je een verloop zou kunnen maken tussen de originele aansluiting van de harde-schijf en een usb-poort, zou het wel moeten werken. (in theorie). Of, als je de xbox openmaak (ik raad het je af), rechtsstreeks op de idepoort aansluiten.

    Ik heb een originele xbox met originele spellen en een originele hardeschijf etc. etc.. Maar ook ik vraag me af waarom ze de harde schijf zo duur maken in relatie tot "gewone" externe hardeschijven op de markt.

    Edit : Kijk eens op verkoopsites. Vanaf +/- 45 euro heb je er een.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2007
  17. deky

    deky Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een vraagje als je nou je harde schijf hebt aangepast voor je xbox, kun je hem dan ook nog steeds gebruiken voor je pc.
     
  18. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Morgen krijg ik een externe harde schijf cadeau, hoewel je het nooit weet met de Sint. Ik heb een beetje onderzocht hoe je het beste je externe harde schijf met de xbox 360 kan combineren. Het beste wat ik kan doen is de harde schijf formateren naar HFS+ zodat ik ook hd filmpjes van 4gb en meer kan afspelen op de 360. Maar nu zie ik dat er nogal wat problemen zijn, vaak gaat dit proces fout. Moeten het bijvoorbeeld per se WMV HD files zijn? Als ik die schijf via de trial versie van macdrive formateer blijft die harde schijf dan altijd in HFS+ staan of moet ik dat anders zien en heb ik niet genoeg aan de trial versie van macdrive?
     
  19. Dayuum

    Dayuum Guest

    als Ik bv een 500gb externe harde schijf koop kan Ik die dan vol gooien met xvid/avi bestanden van 200mb?
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah werkt het ook met HFS(+) formatted HDisks?

    Zolang hij juist geformatteerd is, sure!
     

Deel Deze Pagina