[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt! Daar moet je 't ip-adres veranderen, ook voor de DHCP Client Range. :)

2. mazdarx7mx3

mazdarx7mx3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en waar moet ik dat juist vinden op de xbox of op de pc en wil je dan zeggen waar juist want ik weet ongeveer wat ik moet doen

Laatst bewerkt: 4 okt 2007
  3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ok :thumbs:

Ik zal het gelijk proberen zodra mijn router me weer binnenlaat :+
    Om de een of andere reden doet de Gebruikersnaam + WW combinatie van admin/admin het niet meer 8)

weird...

//edit: Ik heb pas een firmware upgrade gedaan. Zou die update ook gelijk mijn Gebruikersnaam/ wachtwoord hebben veranderd?
    Iemand enig idee in wat? :eek:

Anders zal ik dat ding moeten resetten, en kan ik weer opnieuw alle poorten openzetten :+

Laatst bewerkt: 5 okt 2007
  4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is inderdaad vreemd, aangezien admin/admin de standaard username/pw is :eek: Je kan eens proberen om alleen admin als username in te vullen en geen wachtwoord, en natuurlijk andersom. Anders zit er weinig op dan 'm te resetten.

5. bloei

bloei Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik heb problemen met mijn NAT instellingen.

Ik heb een DAVOLINK DV-201AMR modem/router en een directe verbinding naar mijn xbox.

Ik heb ingelogd naar mijn router via het statisch IP-adres van mijn router 192.168.1.1

Ik heb al mijn poorten opengezet voor de 360 volgens portforwarding com en een server IP-adres meegegeven 192.168.1.7 , dit is het IP van mijn computer.

Vervolgens gereboot en mijn NAT blijft op MODERATE. :'-(

Het IP-adres van mijn 360 is 192.168.1.14 en alles is manueel ingesteld en alle DNS adressen zijn overal gelijk aan de modem.

Wat kan ik doen? Wat heb ik fout gedaan? wie kan mij helpen?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je moet je xbox 360 een vast ip geven .. en deze in portforwarding zetten :) (nu staan de xbox live porten open voor je pc en niet voor je xbox) dus 7 vervangen voor 14 ;)

7. bloei

bloei Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Fardo,

Je bent mijn reddende engel!

Ik heb nu simpelweg de IP-adressen van mijn computer en de Xbox omgewisseld en voila zowaar NAT = OPEN.

Geweldig geen gestress meer :)

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik hoop dat je hier op het forum en op de site ook gaat vermaken :D

9. 2int3nze

2int3nze New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, kan je hier nog even naar kijken?
    Dit krijg ik als ik poort 88 wil openen. Heb zo'n beetje alles al geprobeerd.

10. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo zou je me ook willen helpen, please.

11. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Aangezien ik een nieuwe router heb moet ik ook weer mijn poorten forwarden .
    Hij vraagt bij elke poort ook om een ip adres , waar kan ik deze vinden?

Laatst bewerkt: 6 okt 2007
  12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Alles geprobeerd, zelfs username + PW van XBW enz. 8)
    Ik heb de router dus maar gereset. Het kost minder moeite om een paar poorten opnieuw te forwarden, dan het kraken van dit wachtwoord :+

Ik heb dus alvast de poorten opengezet op de LinkSys met het toekomstige IP van de Sitecom:

Dan verander ik dus de gegevens van de sitecom van dit:

naar dit:

Klopt toch nog allemaal?

Want de vorige keer dat ik nadat ik de sitecom gegevens had veranderd kreeg ik helemaal nergens meer verbinding mee. :eek:
    Dus ook niet als ik naar het nieuwe (192.168.1.2) OF oude (192.168.0.1) adres ging.
    PC al opnieuw opgestart, maar dat hielp ook niet echt.

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, ik bedenk me zojuist dat een ip-adres in hetzelfde bereik in de huidige situatie niet gaat werken, ten minste een kleine kans. :eek: Je zou bij de default gateway 't ip-adres van de Linksys in kunnen vullen, zo te zien staat ie nu op 0.0.0.0. Het kan zijn dat je daarna de router(s) moet rebooten (niet resetten) voordat 't weer werkt. Als 't weer niet werkt, stel dan eens handmatig een ip-adres e.d. in voor de netwerkkaart in je pc. Pak er dan eentje die buiten 't DHCP bereik ligt van de Sitecom, bijvoorbeeld: 192.168.1.50. Als ie 't dan nog niet doet, haal dan de ethernetkabel die op de WAN poort zit los, en steek 'm in een van de LAN poorten van de Sitecom router.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Kom je nu mee :+

Nope... :9

DHCP range van de Sitecom 192.168.0.100 tot 192.168.0.200.
    Dus in mijn geval zou ik dus 192.168.0.50 moeten proberen (iig niet met '1', dat is de LinkSys router)
    Subnet blijft gewoon 255.255.255.0
    Standaard gateway 192.168.0.1
    DNS 192.168.0.1?

Ik zal het eens proberen, maar wat komt mijn 360 er verder mee als ik het IP adres van mijn PC verander?

Als ik de ethernet kabel uit de WAN poort haal, heb ik toch helemaal geen internet verbinding meer? :confused:
    Dan denk ik dat ik een groter probleem heb dan een NAT wat niet open is :+
    geen verbinding...

Laatst bewerkt: 6 okt 2007
  15. MeMB

MeMB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het probleem weten te isoleren naar mijn PC. Het internet gaat via de router naar mijn PC toe, in een netwerkkaart. Dan gaat het via een andere netwerkkaart weer naar de 360. De verbinding heb ik gedeeld, en alles werkt prima. Behalve de NAT, die staat nog altijd op strict. Ik heb de proef op de som genomen en de 360 direct aan de router gehangen (dus zonder PC ertussen). Dan staat de NAT wel open. Tenminste een opluchting dat ik geen nieuwe router hoef te kopen.

Mijn nieuwe vraag is dus, hoe zorg ik dat mijn PC de geforwarde ports doorlinkt naar de 360? Als ik de ports forward voor de 360 dan werkt dit niet omdat hij achter de PC zit. Als ik de ports voor de PC forward dan werkt het ook niet, omdat de ports dan voor de PC geforward zijn. Enig idee hoe ik dit software matig kan oplossen? Ik heb de mogelijkheid van een switch of hub overwogen, maar als ik dit niet softwarematig kan oplossen is de kortste klap om een nieuw kabeltje te trekken. :confused:

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Als je via je pc na de wijzigingen verbinding kan maken met de routers en 't internet, doet je 360 't straks ook op de nieuwe instellingen. :+

Een modem sluit je doorgaans inderdaad aan op de WAN poort van een router. Echter, jouw modem is ook al een router, dus is 't overbodig om 'm op een tweede router op de WAN poort aan te sluiten. :) Als je 'm op een LAN poort aansluit wordt 't allemaal in de Linksys geregeld ipv in de Sitecom. Door 'm op een LAN poort aan te sluiten, de DHCP server uit te schakelen, en een ip-adres te geven uit 't bereik van de Linksys, werkt de Sitecom alleen als een access point en niet meer als router. Alle apparaten die worden aangesloten op de Sitecom, hetzij bedraad of draadloos, krijgen van de Linksys een ip-adres. Poorten kun je direct vanaf de Linksys openzetten zonder dat je last hebt van de Sitecom. Wel moet je dadelijk je Xbox 360 handmatig instellen, anders werkt 't portforwarden niet.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    router + ICS = moderate strcit nat ...

je moet je 360 direct aan je router koppelen

18. MeMB

MeMB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dat is een duidelijke uitleg. Bedankt voor je hulp. :) Dan toch maar proberen ergens een krimptang en connector vandaan te trekken. Connector is niet zo'n probleem, krimptang = duur.

19. ztevan

ztevan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er niets van, sorry..

Al die computer taal en woordjes en afkortingen zijn voor mij echt te veel..
    Ik wil gewoon lekker kunnen xboxen en daarmee klaar..:b:

Ik bel al blij dat ik mijn router aan heb kunnen sluiten..\o/

Mijn vaag,

Volgens mijn xbox360 connectie test staat de NAT op strict..
    Ik wil hem graag op open zetten..
    Ik heb een Linksys BEFSR41 router
    en internet via de kabel van UPC.

Dit is voor mij al heel wat.
    Nu is er die mooie site waarop je je poorten kan forwarden.. maar daar snap ik ook al erg weinig van...

Wie kan mij met simpele woorden en kleine stapjes makkelijk verder helpen?
    Ik wil gewoon ongestoord me halo3 online spelen :+

20. Priko

Priko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem Nat staat op Moderate moet Open worden De poorten open zetten zou misschien ook handig zijn.

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Zie het probleem
    Welke provider?: Tiscali
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Volgens speedtest meestal rond de 650kb/s download en 80kb/s download.

Modem

Welk merk modem/router heb je?: Belking wireless router modem
    Modem type?:F5D7632-4
    USB/ Ethernet?: Ethernet
    Internet Delen / ICS Het internet wordt gedeeld over 2 computers en mijn xbox als je dat bedoelt :9
    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Geen idee wat dat is
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Norton 2005

Wat staat er bij NAT?: Moderate

Als iemand mij wil helpenO-)

Laatst bewerkt: 7 okt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina