Windows XP moet opnieuw geactiveerd?!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 7 okt 2007.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik krijg ineens de verschrikkelijke mooie melding van mijn windowsversie dat onderhand mijn hardware teveel afwijkt en ik xp binnen drie dagen moet activeren, want anders...(staat er trouwens niet bij, maar ik weet wat voor een schade wga kan aanrichten).

Echter ik ben door de verhuizing mijn windowsdisc kwijt geraakt. Neem ik eens een keer een legale versie (netjes voor betaald) krijg je dit gezeik. De computer met alles er op en eraan is toch gewoon van mij? |:-

Heeft iemand hier ervaring mee?

0800-nummer al gevonden, maar heb eigenlijk GEEN zin om te bellen. Fucking wankers.

Volgende maand gelukkig een nieuwe release van Ubuntu :)

2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Dat had ik laatst ook, eventjes gebeld met Windows en binnen 5 minuten had ik een nieuwe code.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ok tnx, morgen even doen. En daarna hopen dat Ati snel de broncode vrijgeeft voor linux en ik eindelijk definitief over kan naar Ubuntu..gezeik dit.

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sjonge.. weet je wat gezeik is? Wat jij nu doet. In 5 minuten (of 2 als je gewoon de cijfers blijft intypen zonder op 'de stem' te wachten) ben je klaar. Sjeez.. allemaal moeilijk doen om eigenlijk niks.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daar gaat het mij niet om. Hoe zou jij het vinden als jij morgen wordt gebeld door de schoenenwinkel dat je je morgen wel even moet melden bij de winkel met je schoenen en bon om nogmaals te verifieren dat je schoenen wel echt bij hun gekocht zijn? Als elk bedrijf zich zo zou opstellen was er geen houden meer aan.

6. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    typisch windows toch? heb je ooit eens geen gezeik gehad? koop gewoon een macbook-.-

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb ik helaas het geld (nu) niet voor, maar wordt zeker in overweging genomen

MacOSX en Ubuntu zijn echter op veel fronten hetzelfde ;)

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Prachtig voorbeeld! :lol:

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Leuk dat je het allemaal zo goed weet Errox, maar ik krijg dus GEEN nieuwe code. Ik heb een OEM-licentie en daarmee mag je niet teveel veranderen aan je hardware zonder opnieuw te activeren. Alleen die f@$%T&^-ing code heb ik niet meer. Kan gebeuren toch? Sterker nog, eigenlijk moest ik de bon, de handleiding en de code van hem nog hebben!

Maar nee volgens meneer aan de telefoon ben ik nu aan het verzoeken om vervangende onderdelen (wtf?!?!) en die gaat hij pertinent niet aan mij verstrekken.

Dus om even in de sfeer van de schoenen te blijven: Ik heb vorig jaar een paar schoenen gekocht bij Footlocker en mag me nu weer melden bij de winkel MET bon, MET doos, met boekje en MET schoenen. Echter ik heb alleen de schoenen nog, waarop Footlocker tegen mij zegt: 'ja sorry meneer dan zijn de schoenen niet meer van u, we gaan uw schoenen nu zo toe takelen dat u er niet meer op kan lopen'

Ben echt pissed. Wan-kers! :mad:

10. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Kan je niet de OEM-code ergens uit het register vinden?

Dat het een OEM-code is maakt niets uit, gewoon zeggen dat je niets aan je hardware veranderd hebt.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is zelfs pas later ter sprake gekomen. Feit is dat omdat ik niks meer heb hij me ook niks meer gaat geven...stond er echt van te kijken.

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is er precies aan je computer gewijzigd dat ie die melding geeft? :eek:

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Das het mooie, helemaal niks! Heb er alleen wat usb apparaten aan hangen af en toe en wi-fi gaat nou ook via usb. Het enige wat ik er uberhaupt ooit aan heb veranderd is dat ik er een andere dvd-brander in heb gezet.

edit: heb nu een proggie gevonden: RockXP kan allerlei serials boven water halen. Hoop dat het werkt, maar ik vind het toch triest dat dit zo moet.

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wtf :{ Dat is ook belachelijk dan... Anders nog een keer bellen en uitleggen dat er niets is veranderd aan de hardware. Als ze dan nog moeilijk doen vragen naar een supervisor of iets dergelijks. Dit is gewoon te gek voor woorden. :x

Mja, het kan sowieso een irritant systeem zijn, dat activeren. Vanwege bliksemschade eens 't moederbord moeten vervangen, en sindsdien kan ik m'n legale XP Prof niet meer activeren via 't internet en de telefoon. Kan dus elke keer aan de lijn hangen bij de helpdeks en alles uitleggen voordat ik een code krijg. Je bent dus genoodzaakt om via omwegen te werk te gaan. Na activatie een image maken, of wpa.dbl opslaan.

15. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
  16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt toch gewoon een licentie sticker? Als dat niet het geval is ben je genaaid waar je je computer hebt gekocht. Dat ligt niet aan Microsoft.

Whaha.. "Meneer, op hoeveel computers is deze Windows geinstalleerd?"
    "Deze windows is op slechts 1 machine geinstalleerd, er is geen hardware gewijzigd"
    "oke meneer, het systeem leest nu de code op"

Wat een moeite zeg om dat ff te zeggen. In het uiterste geval vraagt hij inderdaad om het serienummer. Die zit altijd op je kast. Zo niet, nja dan ligt het of aan jezelf of aan de OEM bouwer.
    Een OEM licentie kan je 3 x activeren zonder problemen. Daarna moet je inderdaad bellen. Waarbij ook het bovenstaande geldt.

Laatst bewerkt: 8 okt 2007

Deel Deze Pagina