Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    ooooow :p oke. Ja, omdat je gister zei, ik ga em zo kijken, dus ik dacht, puur uit melig heid, dat is een lange film :p. Verder niks persoonlijks. En dan nog iets, valt je center niet een beetje uit de toon.

2. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Je ziet de center niet eens :+ Rechts staat de sub en links m'n pc

3. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ging af op de specs uit je lijstje :p . Maar ik bedoelde het ook niet vervelend :p zou je geen jamo uit dezelfde reeks willen? Bij mij was het een goede verbetering.

Laatst bewerkt: 6 okt 2007
  4. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb er nog niet echt om een andere center gezocht. Ga denk maar eens een zoeken.

5. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Beide adviezen vind ik eigenlijk wel goed! Ik heb er eens goed over nagedacht en denk dat ik toch wacht op een mooie standalone HDDVD speler over een tijd. Dan pas zal ik er idd echt op vooruit gaan in beeldkwaliteit. Uiteindelijk zal ik daar meer plezier aan hebben. Verder is een CD5001 opzich ook niet enorm duur vind ik. Daarmee ga ik ook duidelijk in audio kwaliteit erop vooruit. Beter als de DV7600, dat is zeker. Ik wacht liever op een mooie 2e handse CD5001 denk ik.
    Voor mij dus toch maar geen DV7600.

Bedankt voor jullie hulp! :b:

6. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk maar op blz. 22 en 23 van je handleiding ;)

8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: ... Jij wel een zwarte?

Hebben ze nieuwe binnen gekregen dan ofzo? Toen ik hem kocht aantal maandjes geleden hadden ze alleen nog mijn 'Cherry' uitvoering (die ik toch echt meer op Maple vind lijken, maar oke :9).

edit: Ah, koopjeskelder, dat is waar ook. Daar stonden idd een paar zwarte, alleen geldde daar die aanbieding van toen niet. Heel raar :)

_O_

Laatst bewerkt: 7 okt 2007
  9. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gekeken op die bladzijdes maar er staat alleen hoe je een dvd-recorder moet aansluiten. Er staat zover ik kan zien niets over ondersteunde videoformaten.

10. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Hij is gewoon helemaal nieuw _O__O_ echt een masterlijke toevoeging

11. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik moet er ook maar eens aan gaan geloven. Wordt bij mij ook een Klipsch. Heb er echt zin in.

//Edit. Er is gewoon al 24 uur niks gepost in deze Thread...

Laatst bewerkt: 8 okt 2007
  12. Maniacski

Maniacski Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Sony receiver aangesloten via het digitale stekkertje. Werkt erg goed! 5.1 geluid heerlijk. Maar nu dacht ik.. Laat ik dit ook eens doen op mijn PC! Helaas wil mijn pc niet verder dan 2 speakers ondanks de 7.1 geluidskaart. Iemand enig idee wat ik fout doe? Dit is met windows Vista.

13. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je je pc ook digitaal aangesloten? Welk programma gebruik je om af te spelen? Wat probeer je af te spelen (dvd, mp3, wav)?

Kortom, vertel wat meer details zodat het makkelijker wordt om je te helpen;)

14. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Maniacski,

Vaak moet je ook aangegeven waarin je uitstuurt. In XP is het zo dat je onder configuratiescherm een tabje hebt waarin je kan instellen dat je spdif gebruikt. Deze verbinding zorgt voor een 5.1, danwel 7.1 kanaals uitvoer, afhankelijk van de uitvoer en het ontvangst apperaat. Ik weet niet of het bij vista nog steeds zo werkt. Maar proberen kan geen kwaad dacht ik zo.

MVG Marc Visser

15. Maniacski

Maniacski Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Excuses, een wat beter uitleg nu.

Ik gebruik de Realtek HD audio manager. Ik weet dat mp3's en dergelijke niet in 5.1 geluid zijn (maar dat dat wel te regelen is). Echter zodra ik in games 5.1 aanvink gaat hij gewoon weer terug naar 2.

De audio manager herkent de receiver en ook dat hij digitaal is aangesloten. Maar er is echt nergens een optie of dergelijke (zoals in XP) om gewoon te zeggen van het is 5.1, stupid!

Iemand een goed idee?

16. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kun je me uitleggen wat er teruggaat naar 2, je receiver of je pc. De receiver kun je instellen, mits hij dat heeft, op Dolby Prologic, dan maakt de receiver er zelf een surround geluidsbeeld van. Dit is wel minder dan DD 5.1 Maar op die manier kun je bijvoorbeeld een mp3 in surround luisteren.

Mijn inziens niet wenselijk. Ben wat dat betreft meer een man van stereo voor stereo en surround voor surround. Met het geluid van TV uitzendingen als uitzondering, omdat het daar wel degelijk iets toevoegd.

17. Maniacski

Maniacski Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat de receiver (een sony STR-DE497) aan surround doet. Hij is namelijk op dezelfde manier aangesloten op de 360 en dit gaat prima! (Heerlijk die Magnat bass)

Maar de PC wil niet aan de surround. Wel 2 speakers en een subwoofer. Ik snap niet wat er verkeerd is en Vista maakt het niet makkelijker voor me.

EDIT: Na een lange zoektocht heb ik het gevonden. Het is gewoon nog niet ondersteunt. Ik weet niet of er uberhaupt al PC geluidskaarten zijn die digitaal surround aan kunnen.. Wat wél kan volgens mij is gebruik maken van al die RCA stekkers achterop de receiver. Als ik vijf van die kabels tussen mijn receiver en PC zet dan heb ik wel gewoon surround geluid? Volgens mij zit op de PC weer een kleinere aansluiting maar ik neem aan dat deze kabels bestaan?

Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  18. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo niet ondersteunt? Elke geluidskaart/moederbord met digitaal uit moet DD5.1 kunnen ondersteunen. In principe doet je PC niets met het geluid. Je receiver decodeert het.

Ik heb zelf ook mijn PC digitaal aangesloten via een coaxiale digitale uitgang op mijn moederbord. Dit werkt perfect. Ook DTS wordt door gegeven. Je moet er alleen wel rekening mee houden welke software je gebruikt. Als je gewoon DVD's via je PC wil afspelen moet je PowerDVD gebruiken. Dit is zowat het enige programma welke goed omgaat met het doorsturen van het DD5.1 en DTS geluid. Je hebt bijvoorbeeld een licentie nodig om DTS door te mogen sturen.

Wat probeer je in 5.1 geluid te krijgen? Alleen spellen? Ondersteunen deze spellen wel 5.1?

19. Maniacski

Maniacski Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een gloednieuw systeem met een p35 moederbord nvidia 8800 etc.. Dus ik speel spellen zoals Team Fortress 2/Quake Wars en Company of Heroes. Deze ondersteunen allemaal 5.1 geluid. Ik kom echter niet verder dan geluid uit de linker en rechter front speaker. Het aanvinken van de andere speakers zoals in XP is hier nergens te vinden.

Edit: Na wat gefriemel kreeg ik een surround test draaiende en daar doet alles het wel. Daarna een film geprobeerd ook die doen het in 5.1. Nu nog de games..!

Edit:: No luck. Denk toch echt dat games nog steeds niet digitaal aan kunnen. Toch maar aan de RCA's dan. Gelukkig zit die optie erop.

Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  20. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Als een DVD e.d. het wel doet, dan ligt het inderdaad aan de games denk ik...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina