Console vs Console crap

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Period, 20 jan 2003.

1. Period

Period . . . . . . .

Leuk Bevonden:
    0
    Console vs Console geneuk

Ik krijg het gevoel dat de mensen die hiermee bezig zijn bang zijn. Bang zijn dat ze niet het beste hebben wat er is. Bang zijn dat ze niet meer kunnen opscheppen. Bang zijn dat ze aanzien verliezen. Bang zijn dat ze een verkeerde koop hebben gedaan/gaan doen.
    Ik snap niet dat mensen zich druk kunnen maken over welke console nou beter is. Wat maakt het nou uit of de een beter is dan de andere. Als je er zelf maar tevreden mee bent! De een houd van Trance. De ander houd van Rock. Zo zijn er dus ook mensen die liever een X-box hebben dan een PS2 (andere combinaties zijn natuulijk ook mogelijk).
    Ieder zijn eigen smaak

Laatst bewerkt: 20 jan 2003
  2. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    lekker nutteloos topic.. ennen, mensen proberen hun ego te beschermen door op te scheppen.. heel natuurlijk hoor.. als je het niet meer kan zit je dus in de knel..

3. Vliegbeestje

Vliegbeestje KINK FM

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. Hier kan ik niets aan toevoegen. Maar de Xbox is eigenlijk wel de beste console. Al zeg ik het zelf dan. ;)

4. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben het met period eens.

5. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Period voor president. 8)

6. Period

Period . . . . . . .

Leuk Bevonden:
    0
    Je ego beschermen voor wat? Alsof de wereld om consoles draait.

7. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    K hier komt men mening weer is :)

Het maakt niet uit welke gameconsole het best is.
    Concurrentie is juist zeer goed,als concurrentie er niet is gooien ze de prijzen ook niet omglaag voor welke console dan ook,ze doen steeds betere dingens om nieuwe kopers te lokken,en dat is juist goed,alleen ik denk aan het volgend probleem,ze wille meer mensen met een xbox dus verkopen ze de xbox met verlies en hoe gaan ze dit terug verdienen?Juist met games,ik denk dan ook dat veel meer mensen het leuker zouden vinden dat de prijzen daalden I.P.V. de xbx console zelf.
    Tsja en ookal is je console niet het beste,wat maakt het uit als jij maar lol hebt daar gaat het om.Bang iets verkeerd uit te geven,geen 1 van de 3 is volgens mij een miskoop maar de 1 is wel wat beter dan de ander,een console hoeft niet altijd het best te zijn omdat meer mensen die hebben,iedereen heeft een eigen smaak en zal dan ook de console daar naar kiezen.
    Het neerkraken van een console vind ik dan overbodig,verdedigen mag dan wel,en als je toch wilt discuseren kom dan met goede argumenten,want zoiets van de xbox is te groot....,slecht argument,waar kijk je naar je beeldscherm waar je het spel mee aant spelen ben of de xbox,en die is beside's zo groot door de koeling en de PsII en NGC hebben ook niet zo mooi uiterlijk en hierbij ist ook weer smaak,de xbox ziet hierintegen er wel robuust uit(stevig) :) en dat is hij ook.Maar toch geen niet de kant opgaan van console war topic,tsja ik ben het eens met period maar dat is een soort instinct die de mensen beter niet kunnen volgend,wat een lange serieus post is dit :)

8. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja, idd, je ego beschermen.. stel:

je koopt een mobiele telefoon voor 100 euro, je bent heel blij etc..

3 dagen later heeft een vriend van je dezelfde telefoon gekocht voor 50 euro.. hij lacht je een beetje uit omdat je er zoveel voor betaald hebt.. vind je dit een prettige situatie? nee natuurlijk niet, je probeert een reden te vinden waarom die 50 euro verschil logisch is, of niet erg.. dingen als 'hij is nu zeker net in de aanbieding' 'ik kan goedkoper sms'en' en zo.. dit soort uitvluchten zijn bedoeld om te zorgen dat je je ego niet beschadigd..

met consoles is het ongeveer hetzelfde.. je wilt de beste, je gaat er van uit de beste gekocht te hebben, blijkt dit niet zo te zijn dan probeer je je ego te beschermen.. door te zeggen bv te zeggen: we krijgen wel minder games, maar wel met meer kwaliteit.. hoewel het eigenlijk meevalt.. daarom gaan mensen vaak fanboy achtig doen als ze merken dat ze niet meer in het bezit zijn van de beste papieren om op te scheppen..

enne, mijn wereld draait voor een groot deel om consoles..

like is said: gaming is a state of mind..

9. Period

Period . . . . . . .

Leuk Bevonden:
    0
    Tot daar ben ik het met je eens. Maar ik ga echt geen sorry ass excuus verzinnen dat toch niemand gelooft. Ik zou gewoon toegeven dat ik een fout heb gemaakt. Dat is teminste realistisch. Mensen die dit soort foutjes goed willen draaien willen te graag stoer overkomen naar mijn mening.
    Helaas draait 'de echte wereld' niet om consoles.

10. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    'de echte wereld' bestaat niet.. DE wereld is JOU wereld in die richt je in zoals je zelf wilt..

nee kijk.. dat doe je niet bewust! dat is het 'm juist.. dat is juist de slimmigheid ervan: Je hersens creëren automatisch een excuus om je ego te beschermen.. ;).. iedereen doet het, de één wat meer dan de ander natuurlijk, en vooral in de pubertijd.. maar het is bewezen, iedereen doet het..

het is niet om foutjes goed te willen draaien of om patserig over te komen dus..

11. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Re: Console vs Console geneuk

Ja ach, en so what?
    Ik snap het wel, en vind het leuk om de "strijd" tussen de consoles te volgen.
    En het is toch makkelijk te begrijpen als iemand zo'n € 300,- uitgeeft voor een console incl. spel, memorycard etc. dat die deze console zal verdedigen (zie voorbeelden op Cube sites...).
    Wat € 300,- is zo'n f 660,-.
    Dat is toch veel geld voor een gemiddelde jongere met een bijbaantje....
    Dus het is gewoon logisch dat deze personen hun duurbetaalde console beschermen.....

Nogmaals: f 660,-, dat is niet te vergelijken met naar TMF kijken en zeggen: "Ik hou van trance" en misschien af en toe een cdtje kopen....

12. Period

Period . . . . . . .

Leuk Bevonden:
    0
    Beschermen voor wat? Het gaat er toch om dat je er zelf tevreden mee bent. Lekker jeukend dat iemand jouw console niet leuk vind. Als je erzelf maar plezier mee hebt.

Volgensmij snap je mijn voorbeeld niet echt. |:- Het gaat erom dat de een iets leuk vind wat de ander niet leuk vind. Dit is gewoon een verschil in smaak. Probeer maar eens rock fan maar eens te overtuigen dat zijn favoriete muziek kut is en hij beter Trance kan gaan luisteren. Ik wens je veel succes.

Ik word moe van al dat kinderachtige heen en weer gezeik en probeer jullie duidelijk te maken waarom.

Laatst bewerkt: 21 jan 2003
  13. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Mijn mening in het kort blijft hierbij:Mensen willen horen dat hun ding het beste is.
    Zo das kort maar volgens mij wel waar,anders kraak je een andere console niet af en hemel je eigenste niet de hemel in,daarmee bedoel ik niet van diegene die dat niet doen dat die slecht zijn maar ik haat ook fanboy's ookal zijn het xboxfanboy's ik vind alle 3 de console's het beste,de 1 op het ene gebied wat beter dan de ander,en zoals iedereen zou doen zelfs de fanboy's,als ze gratis waren hadden ze er allemaal van alles 1....
    Maar ook dit slaat terug op"mijn mening in het kort"

14. Period

Period . . . . . . .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde eigenlijk dat de meeste mensen het echt geen zak uitmaakt welke console het beste is.

Mee eens. En dat vooral dat "in de pubertijd" stukje verklaard ook waarom console war zo populair is (de meeste gamers zijn immers jongeren). Maar ik mag toch wel proberen wat mensen wakker te schudden met het feit dat ze zich om iets onbelangrijks druk maken?

Laatst bewerkt: 21 jan 2003
  15. Period

Period . . . . . . .

Leuk Bevonden:
    0
    Valt onder het onderwerp je ego (beschermen) ;)

16. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja natuurlijk verklaart het dat, dat was ook deels mijn punt.. maar ik vind het geen goed idee mensen wakker te schudden, omdat de console war me tot nu toe een boel onderwerpen heeft gegeven op het gebied van games om over te praten.. als iedereen er te neutraal tegenover zou staan was er aan gamer zijn geen zak aan natuurlijk..

Mensen wakker schudden is op zich wel leuk, maar ik vind het een beetje overdreven er een heel topic aan te wijden..

17. Period

Period . . . . . . .

Leuk Bevonden:
    0
    Als dit overdreven is, dan is een topic maken over welke console het beste is net zo overdreven.

18. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    mischien dat het je nog niet is opgevallen, maar een topic maken over de console war, in het forum dat console war heet, vind ik niet geheel onlogisch..

19. Period

Period . . . . . . .

Leuk Bevonden:
    0
    Dus een topic maken over de console wars op het console wars forum is dus ... <---- (vul zelf maar in)

Laatst bewerkt: 23 jan 2003
  20. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    niet geheel onlogisch

Deel Deze Pagina