1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Even een vraag voor de mensen hier, want heb een discussie met een kameraad.

    Ik heb mijn CRT van mijn pc ingesteld op 1280x1024. In mijn beleving kan ik hd materiaal (720p) dan iig in de volledige kwaliteit afspelen. In de beleving van mijn kameraad is dat toch niet het geval en gaat dat bij computerschermen niet zo op (moet je bijvoorbeeld een tft hebben die dvi of hdmi heeft + een ondersteunende videokaart)

    wie heeft er gelijk? :+
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beeld wordt verticaal iets uitgerekt, hier kun je verder niks aan doen.

    Met de VGA kabel kun je zelf een resolutie instellen, in jouw geval zou ik dus kiezen voor 1360x768.
     
  3. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thanks, ik dacht dat je bij VGA ook alleen maar 720p en 1080i kon kiezen op de xbox360, net zoals bij component. Maar als 768 er ook bij staat is er geen probleem denk ik.
     
  4. boatfreak

    boatfreak Guest

    jij:thumbs:
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    jij inderdaad, want ik zit ook op CRT 17" PC@1280x1024, X360@1280x720
     
  6. graknak

    graknak Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen.

    Ik heb een vraagje.

    Ik heb namelijk een Acer AL2blabla nog iets. 22'' Widescreen, ik gebruik VGA (officiele van microsoft) kabels om mijn x360 op deze monitor aan te sluiten, maar nu is mijn vraag als volgt:

    er zijn verschillende resoluties om te kiezen, en ik heb een lange tijd met 1360x768 gespeeld. Maar is dit wel het beste? 1920x1080 word niet ondersteund door mijn beeldscherm dus die valt al af. 1240x1024 kan wel, die kan ik ook zetten tot widescreen, maar levert dit wel betere graphics op dat 1360x768? Kan iemand mij vertellen wat de beste resolutie is die ik kan behalen op dit scherm?

    Ook als extra vroeg ik me af als je de beste resolutie weet, op hoeveel P of I komt het ongeveer neer? Dus bijvoorbeeld als de resolutie 1360x768 het best uitkomt, komt dat het meest dichtbij 720p? Of 1080p? Etc.

    Alvast bedankt.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het beste de reso kiezen die het dichtst in de buurt van de native reso van je scherm komt. Zonder verdere specs kan ik je dus geen advies geven, al gok ik op een native reso van 1680x1050 voor een 22" TFT. Dus 1360x768 is de beste keuze, dat is 768p en dus net iets meer als 720p :)
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  8. graknak

    graknak Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat van de native reso heb je goed :p!

    Maar in feite zou 1240x1024 dus 1024p zijn en dus bijna full HD? (1080p)


    Bedankt voor de hulp!
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    1280x1024 is een 4:3 reso, 1920x1080 een 16: 9 reso :)
     
  10. graknak

    graknak Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar 1024 zou toch juist mooier moeten zijn omdat het dichter bij 1080 komt? Het is niet dat ik je niet geloof ofzo maar ik ben gewoon een totale newb als het op dit soort dingen aan komt.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    1360 pixels horizontaal en 768 pixels verticaal tegenover 1280 pixels horizontaal en 720 pixels verticaal, in beide gevallen moeten er echter 1680 pixels horizontaal en 1050 pixels verticaal gevuld worden....de eerste optie is dan het best aangezien er minder gerekt hoeft te worden. Wat jij echter noemt (1280x1024) is een 4:3 resolutie, je TFT is echter 16:10 dus je kunt beter een 16: 9 reso pakken.

    Maar het beste advies wat ik je kan geven is : probeer zelf gewoon wat verschillende opties uit en laat je ogen beslissen welke jij het mooist vindt. Uiteindelijk is 'mooi' toch een heel persoonlijk begrip namelijk :)
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  12. graknak

    graknak Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Aah ok, that clears things up. Ik begin het te begrijpen, ik denk dat ik dan maar bij 1360x768 blijf ;).

    Heel erg bedankt!
     
  13. graknak

    graknak Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Aah ok, that clears things up. Ik begin het te begrijpen, ik denk dat ik dan maar bij 1360x768 blijf ;).

    Heel erg bedankt!
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem hoor :)
     
  15. graknak

    graknak Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ik heb dus even ook 1240x1024 geprobeerd (op widescreen) en ik zie totaal geen verschil vergeleken bij 1360x768 behalve dat de interface bij veel spellen wat groter is dan bij 1360x768. Volgens mij is het graphics verschil niet echt te zien met het blote oog ;P.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil is ook niet zo groot, laat staan echt goed zichtbaar voor het menselijk oog....pixels zijn maar klein he ;)

    In theorie kun je van alles beredeneren, maar of het in de praktijk überhaupt zichtbaar is, is nog maar de vraag.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2007
  17. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen zie je het verschil niet idd maar ik kan me nog wel herinneren dat bij Gears of War 1360x768 Helemaal niet werkte. Allemaal rare blokken en strepen. Sinds dien heb ik em op 1024x1280
     
  18. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal,

    Ik heb jullie hulp echt eventjes nodig! Sinds kort beschik ik over een VGA kabel waarmee ik mijn xbox 360 aansluit op mijn monitor. Nu zit ik met het probleem dat ik de monitor ook gebruik voor mijn PC dus moet ik steeds handmatig de kabels wisselen.

    Nu heb ik het internet afgestruind en ben ik deze kabel en VGA switch tegengekomen:

    VGA switch
    http://www.allekabels.nl/na/0/6598/Monitor-Switch.html

    Kabel
    http://www.allekabels.nl/na/0/1344/Monitor-Kabel.html

    De opstelling ziet er dan als volg uit:
    Xbox 360 koppen aan "A", PC koppelen aan "B" en vervolgens de monitor kabel koppelen aan "|/O".

    Gaat dit werken? Heeft iemand hier ervaring mee? Is er verlies van beeld kwaliteit?
     
  19. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb hier ervaring mee... heb 2 verschillende merken kastjes thuis liggenen met beide merkte ik gewoon kwaliteitsverlies. Tevens had ik af en toe dat het switchen niet goed ging en dat ik de kastjes uit en aan moest zetten waarna het wel weer goed werkte..... Uiteindelijk heb ik gekozen voor een andere monitor met 2 ingangen (DVI en VGA).... PC via DVI en 360 via vga.... dat werkt echt super.... maar kost natuurlijk wel wat meer....
     
  20. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    @johnybt: Gelukkig heeft mijn monitor al een DVI en een VGA aansluiting, alleen ondersteunt mijn videokaart geen DVI! (4 jaartjes oud inmiddels)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina