1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC plots véél trager

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tronky, 9 okt 2007.

  1. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Gisteren sloot ik m'n pc af en er werden nog wat windows updates geïnstalleerd. Toen ik hem later weer opstartte duurde dat veel langer dan normaal & toen hij eenmaal opgestart was werkte hij enorm veel trager.
    Het is zelfs zo erg dat als ik een liedje afspeel, dat telkens in schokjes is...
    Als ik ctrl alt del doe dan is het gewoon m'n cpu die bv aan 90% gaat om gewoon een liedje te openen. M'n wisselbestand zit gewoon op 307mb vd 1245mb.
    Iemand die ook al zoiets heeft meegemaakt?
    (mijn pc is een acer 5020)
    Tips zijn welkom..
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Was het toevallig een service pack? (zelfde probleem ooit gehad. Daarna werd mij geadviseerd om alleen SP's the installeren als je PC leeg is.)
    Doe eens een systeemherstel naar voor de updates, kijk wat er dan gebeurt.
     
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Pr0n-alert!:cool:

    Gewoon systeemherstel doen. Wil je die updates toch hebben, installeer ze dan stuk voor stuk dan zie je zo welke de boosdoener is.
     
  4. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Start
    Programma's
    Bureau-accesiores
    Systeem werkset
    Systeem herstel

    En dan klik je een dag aan waarvan je weet dat je
    pc het goed deed. Vaak lost dit een hoop op.
     
  5. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Hm ik heb een paar dagen geprobeerd, maar er komt telkens bij dat het niet gelukt is...
    En zijn die windows updates dan niet zo goed? Ik had eens gelezen dat ze echt alleen mr goed kunnen zijn vr je pc. Blijkbaar dus niet...:confused:
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Kunnen allerlei redenen hebben:

    - Driver problemen (via Winupdate is pas een driver van Nvidia verspreid die op mijn pc voor de nodige problemen zorgde)
    - Spyware/Virus (scannen met Nod32 of een andere licht virusprogramma is de oplossing daarvoor, voor spyware is Hitman genoeg)
    - Langetijd geen defrag uitgevoerd, uiteraard voordat je dat doet eerste schrijfopruiming doen.

    Vooralsnog is Winupdate niet slecht om uit te voeren, aangezien er beveiligings updates tussen zitten die aardig belangrijk voor je pc (windows) zijn.
     
  7. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Hm ik heb een antivursscan & spyware search gedaan, mr het blijft zo traag...zal wss aan die windows update liggen.
    Dit weekend eens formatteren dan. Bedankt voor de reacties!
     

Deel Deze Pagina