1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 4]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Doe maar niet, want mijn mening staat vaak opzich :D Er zijn nog steeds een heleboel mensen die 'm fantastisch vinden, dus je zou 'm gewoon zelf eens moeten proberen.

    Na nog een paar uurtjes slaap moet ik zeggen dat ik toch wel een positiever gevoel er aan over heb gehouden dan bijvoorbeeld Saving Private Ryan. De cinematografische link met de natuur vond ik wel mooi gedaan en de dromerige scènes kon ik toch ook wel waarderen. Het doet verder weinig met m'n mening, ik blijf het geen topper vinden, maar de film heeft wel meer inhoud dan ik in eerste instantie vond (films moeten bij mij altijd ernstig bezinken :)).
     
  2. berenscheet

    berenscheet Guest

    Flight of the living dead: outbrake on a plane
    Het is een soort Dawn of the dead maar dan slechter:9..het begin was slecht, het midden was wel aardig beetje zombies afschieten etc en het einde was helemaal raar. het vliegtuig stort neer en dan ineens zwart beeld en ineens lopen de overlevende huppelend uit het wrak net of er niks gebeurd is|:-..en dan heb je weer zo'n einde dat de zombies toch niet dood zijn enzo. opzich wel een aardige film maar zoooo slecht geregiseerd een typische B-film.

    Cijfer: 6
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Spiderman 3
    Had hem in de bios al gezien, was wel een verschil met spanning hier en daar. Daar ging ik in die tijd naar Imax en dat was vet. Imo vind ik 3 toch wel de beste van de deel. Al vind ik het nog steeds jammer dat Venom zo'n kleine rol heeft, daarom hoop ik het ook echt dat tie in 4? terug komt.

    9
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    :D die moet ik ook nog zien :cool: lijkt me wel vet.

    Hellraiser 1,2,3

    Heb ze allemaal in 1 keer achter elkaar gezien zeker de moeite waard, als je ze vergelijkt met de nieuwere delen dit zijn echt de betere. Goed verhaal niet alleen horror dit horror dat :).
     
  5. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond hem de zwakste uit de 3, maar dat terzijde. Deel 4 is niet afgesproken.
     
  6. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt gelachen bij deel 1 & 2, maar deel 3 wist me niet te pakken.. Vond ik echt zonde..
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Als er dan toch een Spiderman 4 komt, cast dan anderen voor de rol van Parker, Watson en Brock.

    Toby als Spidey vond ik vanaf het begin al kut, en met deeltje 3 was het helemaal drama.
    Dunst... Mijn god. Wat een totale miscast met deze roodharige muts.
    Acteren kan ze kennelijk niet. En tja, zeg nou eerlijk, zag M.J. er in de cartoon / comics niet wat rondborstiger en lekkerder uit?

    En als laatst, Venom / Brock. Dit figuur was in de comics en cartoons een beer van een kerel.
    En wat doen ze? Ze casten die kerel van That 70's Show.
    Qua acteren niets mis mee, maar qua lichamelijk formaat laat ie zwaar te wensen over.
    Brock was 1 bonk spieren, ffs!

    /end rant
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk als er een deel 4 komt gebruiken ze de zelfde hoofdrol speler... (al vraag ik me af welke ''bad guy'' dan..)

    Ach venom viel me wat tegen had hem veel groter verwacht etc.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mysterio zou wel een leuke zijn. Eventueel Rhino of Scorpion als secondary badguy erin. :)
    Of natuurlijk Carnage. :cool:
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Misschien moet je platoon maar eens een keertje herbekijken mijn beste,aangezien het hier helemaal niet gaat om heroisme, maar wel om de zinloosheid van een oorlog ver van huis waarbij de soldaten die betrokken zijn vrijwel allemaal uit de lagere sociale klassen van de vs komen, en die net zoals de VS zelf helemaal niets te winnen hebben ,maar integendeel véél te verliezen....En apocalypse now, of hoe het verhaal van Joseph conrad "in the heart off the darkness" met de lotgevallen van Kurtz over de belgische kroonkolonie de congo door Stanley Kubrick wordt omgetoverd in een hallicunant verhaal dat zich tijdens de vietnamese oorlog afspeelde....
    Wel grotesk mijn beste , net zoals die hele film,maar hij was wel prachtig verfilmd...En dit terwijl oliver Stone in platoon zijn eigen belevenissen in vietnam als leidraad nam....:eek:
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2007
  11. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Hard 4
    [​IMG]
    Vond het echt een fantastische film. Wat mij betreft dé actiefilm van de afgelopen jaren. Flinterdun verhaal, een aantal heel ongeloofwaardige hack scenes, maar dat maakt een 100% actiefilm wel compleet. Deze keer is er een computergenie die heel America onder controle heeft, hij kan met zijn team álles besturen in het hele land, dus ook stoplichten etc.. Er breekt totale chaos uit, en er is maar één iemand die dat kan oplossen, juist, Bruce Willis... Alleen kijken als je pure actie wil zien:
    8.5/10

    This is England
    [​IMG]
    Hele mooie film over een jochie die op school niet wordt geaccepteerd, waardoor hij in aanraking komt met neo-nazi's. Hij wordt op hele jonge leeftijd (8 jaar oid) ook een kleine extreme nationalist. Wat erg opvalt is dat het jongetje (Thomas Turgoose) fantastisch acteert, terwijl hij nog geen 10 jaar oud is... Een beetje vreemde maar wel mooie film, een aanrader voor liefhebbers van American History X.
    8/10
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    So? Brand ik de film af op z'n verhaal? Het gaat me om hoe die 'Amerikaanse helden' neergezet worden.

    Ik snap niet wat je in deze zin probeert te zeggen.

    Het is lang geleden dat ik Platoon heb gezien maar het komt in mijn herinnering niet verder dan een standaard patriottistische all American kwijlmovie. Op de stapel dus.

    Over de status van Apocalypse Now kan ik kort zijn: die staat imo heel ver boven alle andere (anti-)oorlogsfilms. Alleen The Battle Of Algiers komt in de buurt. Schitterend verfilmd en er wordt een erg recent issue behandeld. Dat geeft de film nog meer kracht.
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Platoon , werd destijds onthaald als een aanklacht tegen de oorlog mijn beste...Die film liet nog het beste zien hoe het er in de viëtnam oorlog aan toeging...Misschien is je dat toen ontgaan maar hij stelt eigenlijk helemaal niets heroisch voor.......Gewoon het gevecht van een stel individu's in teamverband die niet vechten voor een glorieuze overwinning, maar slechts om het gevecht te overleven,en daarna terug naar huis te mogen....
    Mwa, als je de geschiedenis van de belgische kroonkolonie niet kent dan zal het boek van Joseph conrad "In the heart off the darkness" je niet veel zeggen... Hij heeft die roman geschreven na een bezoek aan onze kolonie destijds en zijn personage Kurtz genaamd is gebaseerd op een belgische bevelhebber.Het gaat hier om een belgische commandant Leon Rom genaamd,volgens het boek zit hij op een troon omgeven door mensenhoofden...Komt ook mooi in the apocalypse now in beeld ...Met andere woorden Stanley Kubrick heeft een fantastische film gemaakt met feiten die zich afspeelden op een plaats vér weg van vietnam en goot een verhaal van in 1890 in een eigentijds jasje...wil jij dat geloven mij best mijn beste, maar het hele achtergrondverhaal van apocalypse now heeft écht niets meer met vietnam te maken...

    Edit:En Stanley Kubrick heeft destijds zélf te kennen gegeven dat zijn film Apocalypse Now gebaseerd was op Joseph Conrads "in the heart off the darkness" zelfs de naam Kurtz heeft hij integraal overgenomen...En wie zijn wij om de grootmeester tegen te spreken....


    Nog maar eens een keer terug bekijken me dunkt....


    Een goed gedacht is alles mijn beste....maar apocalypse now is lang niet de beste....Dan zijn casualties of war of Full metal jackett samen met platoon een véél grotere aanklacht tegen het zinloos geweld dat men oorlog noemt.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    In 1986, toen de film uitkwam, was ik 3, dus nee, dat kan ik me niet herinneren. Het is wel een tijdje terug geweest dat ik 'm gezien heb dus misschien heb ik een wat vertekend beeld er aan overgehouden. Maar dat ik het geen al te sterke film vond weet ik nog wel heel goed. Gewoon niet bijzonder, that is.

    Ik ken de achtergrond van de film, ik snapte alleen niet wat je met die zin wilde zeggen. De opbouw snap ik niet. Ik begrijp nu dat Apocalypse Now minder is omdat het niet zo realistisch is als Platoon en omdat het een verfilming is van een fictief verhaal, volgens jou? Nou, dat zijn voor mij geen onderwerpen omdat ik daar totaal geen waarde aan hecht. Apocalypse Now is fantastisch door z'n karaktervorming, geweldige verfilming van complete krankzinnigheid (als je the making of 'Hearts Of Darkness' hebt gezien, weet je dat veel van die gekte ook de op set plaats heeft gevonden), cinematografie, muziek en opbouw in verhaal. Waar Apocalypse Now een grandioos project met geweldige uitwerking is en een bijzondere film is in alle opzichten, zijn Platoon, The Thin Red Line en Saving Private Ryan films die helemaal niks bijzonders doen en mij ook amper kunnen boeien. Ieder z'n ding.

    Maar het gaat me niet zozeer om welk aspect van de oorlog de films aangrijpen, het gaat me om de uitwerking en hoe de boodschap wordt overgebracht. De zoveelste film waarin we kunnen zien hoe geweldig de Amerikanen het gedaan hebben hoef ik niet te zien. De zoveelste film waarin veldslagen nog realistischter in beeld worden gebracht boeit me niet. Ik wil iets bijzonders of een film die fenomenaal is in z'n uitwerking. Full Metal Jacket, Apocalypse Now en The Battle Of Algiers zijn in het oorlogsgenre afwijkend én zijn tot in de puntjes fantastisch.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  15. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou even mn mening storten hier, aangezien ik nu bij de bioscoop werk heb ik de nodige films gezien de afgelopen weken (het zijn er nogal veel, maar wellicht heb je wat aan mn oordeel ;)):

    Rush hour 3:
    Standaard actie/komedie met een flinterdunne onoriginele verhaallijn. Vergelijkbaar met de vorige 2 delen. Desondanks is het duo tucker en chan onderhoudend en op sommige momenten zelfs grappig. De moeite waard als je van het genre houdt. 6.5/10.0
    Stardust:
    Deze film verraste mij totaal. Het is een fantasie-fantasiefilm die het midden houdt tussen een kinder en een volwassenenfilm in mijn ogen. Maar de kijk is verfrissend, de humor soms ietwat overdreven maar het is een geweldige (vernieuwende) film. Zeker een aanrader waarover ik niet teveel ga verklappen... 9.0/10.0:thumbs:
    The simpsons:
    Iedereen kent de Simpsons wel (behalve ik voor ik deze film zag :+), leuke volgepakte tekenfilm met grove humor. Ik vond hem in ieder geval goed ook al kende ik de Simpsons niet. Ietwat aan de korte kant. 8.0/10.0
    The Kingdom:
    Typisch Amerikaans en toch ook weer niet. Hollywood heeft het midden-oosten ontdekt... Actiefilm over een terroristische aanslag in vijandig arabisch land waarna een groep Amerikanen de aanslag gaat onderzoeken. Hoewel de film opzich niet zo boeiend is worden de Arabieren niet echt negatief neergezet en zie je dat niet alleen wij slachtoffer van het terrorisme zijn. Dus toch een aardige aanrader 7.5/10.0

    De volgende films heb ik ook nog gezien, maar ik ben te lui om daar iets over te zeggen :+:
    The bourne ultimatum, 1408, License to wed, Disturbia, I know pronounce chuck & larry, Transformers

    Ik moet hier nog wel even over kwijt dat Transformers en Disturbia zeker aanraders, niet teveel letten op reviews, gewoon kijken deze 2 films. (als ze nog draaien, en anders de dvd huren :))

    Tot slot nog even over spiderman 3: No offence, maar ik vind deze serie films erg goed. Het wordt pas k*t als je het gaat vergelijken met de tekenfilms of de strips. Dit moet je juist niet doen. Zie het als een variatie van Spiderman, niet spiderman zelf. En de cast is in mijn ogen erg goed.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.451
    Pirates Of The Carribean: At World's End:

    Leuke film, zal het er later wel wat beter over hebben.

    Is iemand trouwens opgevallen dat er een iets verbouwde versie van het harmonicadeuntje uit Once Upon A Time In The West in zit?
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , ik begrijp jou.. het verhaal op zich is volgens jouw niet zo belangrijk ; als het filmisch maar voldoende uitgewerkt is....
    Yep sure, kortzichtiger kan je niet reageren,aangezien de waarheid voor jou hier écht niet ter zake doet.....zolang het verhaaltje maar lekker bekt ben jij al tevreden...yep ,alle oorlogsveteranen zullen jou dankbaar zijn voor jouw hoogsteigenaardige stelling , maar so be it...het laat goed zien dat je nooit of nooit in zo'n precaire stelling wat leven en overleven betreft hebt gezeten om zo een debiele stelling hier te poneren...De waarheid mag dus volgens jouw verdraaid worden, als het de film ten goede komt....:eek:
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Gozer, ik kijk een film, geen documentaire waar ik wat van wil leren. Ik wil in eerste instantie vermaakt worden. Het kan me geen bal rotten hoe realistisch een film is.

    En schilder me niet af als een of andere filmleek omdat jouw favoriete filmpje me niet aanstaat. Dat is pas kortzichtig.

    En om je zielige statements over mij nog maar eens extra onderuit te halen: heb je bijvoorbeeld Zerkalo weleens gezien? Of Inland Empire om het wat recenter en iets toegankelijker te houden? Dat zijn films zonder duidelijke verhaallijn, puur gericht op audiovisuele pracht en interpretatie van de kijker zelf. Bijna avant gardistische films die je als regelrechte kunst mag beschouwen. Als je mij dan afdoet als een of andere kortzichtige kneus die alleen maar voor simpele, vermakelijke verhaaltjes valt voel ik me flink in m'n eer aangetast. Terwijl jij degene bent die zich op z'n tenen getrapt voelt omdat ik je film aanval. Ik onderbouw mijn mening op behoorlijke wijze en het enige wat jij doet is benadrukken hoe realistisch Platoon is en mij persoonlijk aanvallen. Lijkt me niet erg geloofwaardig discussiëren.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  19. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, waarom een minder einde?? Je zit toch niet naar het nieuws te kijken?

    :cool: Zou wel leuk zijn overigens

    "Vandaag crashte er een vliegtuig in de twin towers, het was een terroristische aanslag. Gelukkig vielen er geen gewonden en leefde iedereen nog lang en gelukkig"
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, ik ben te lui om de hele discussie nu te lezen, maar ik vond Platoon zeker aan de kant van de "goede" oorlogs films staan.

    Dat is dus naar mijn mening de kant van: Full metal jacket, Saving private Ryan en Apocalypse now.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina